Bokt community

Deze is door Eliane van Schaik Photography gemaakt

1. Waarom heb je je 11 jaar geleden (28-01-2006) geregistreerd op Bokt?
Ik heb mij 11 jaar geleden aangemeld op bokt.nl, omdat ik toen een jong (14 jaar oud toen der tijd) penny meisje was die graag een verzorgpony wilde hebben.
In Blaricum, waar ik toen der tijd woonde, staan véél paarden. Er was dus genoeg potentie voor het vinden van een verzorgpony.
Ik fietste langs de weilande waar ik op een afstandje een vrouw met een bloedmooie arabier zag lopen. Normaal gesproken was ik helemaal niet zo brutaal, ik was veel te onzeker, maar toch had ik de moed gevonden om haar aan te spreken. De eigenaresse gaf mij aan om me aan te melden op bokt.nl. Zo is het gekomen.
Uiteindelijk is die Arabier (Atlas) wel mijn verzorgpony geworden en heb ik via bokt.nl nooit meer een verzorgpony gevonden

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Peelie schreef:(13-02-2006)
LEUK dat je je Hafje gaat laten deken! hoop voor je dat het goed gaat. Trouwens mooie hengst zeg
poeh die wil ik zelf wel hebben!
STOER uiterlijk heeft hij![]()
groetjes Gail
Toen zat het Haflinger virus er al goed in

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Pfoe. Ik gaf mijn verzorgpony's nog net geen groentesoep, maar ze zijn wel aardig beschamend

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik stal vooral bekend om mijn Haflingers Mara en Nash.
Mara heb ik dus door de eigenaresse van Atlas kunnen kopen, waarvoor ik haar nog altijd dankbaar ben!
In de jaren dat ik Mara nu heb heb ik lief en leed gedeeld met bokt.nl. Het dekken van Mara, de bevalling, het opgroeien van Nash tot het paard wat hij nu is. Maar ook de peesblessure van Mara, het opknappen van een trailer, enz.
Maar ik denk dat ik nog wel het meest bekend sta om de foto's die ik met enige regelmaat plaats van de paarden. Voornamelijk Nash met zijn giga lange manen is niet te missen. We zijn dan ook wel eens op de voorpagina te vinden

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt.nl betekend voor mij het delen van foto's van de paarden, kletsen met meiden die ik in de jaren heb leren kennen via bokt.nl, informatie inwinnen over vanalles en nog wat.
Maar ook foto's kijken van andere paarden, meelezen en soms is bokt ook gewoon tijdverdrijf

Bokt.nl is dus ook een beetje mijn visite kaartje voor de foto's van de paarden.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ik vond dat vroeger natuurlijk helemaal niet

Stiekem ben ik nogsteeds wel een beetje een penny en zou ik het mega gaaf vinden om een keer voorpagina/postergroot in de penny te staan

Ook sta ik regelmatig te tutten met die lange manen van Nash en dan voel ik me ook een enorme penny. Soms mag dat best, toch?

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan heb ik mijn eigen multidisciplinaire kliniek voor paard en mens waarbij er een groot netwerk aan verschillende disciplines betrokken zijn bij de behandeling en training van mens en paard, van fysiotherapeut tot dierenarts, zadelmaker tot hoefsmid.
Daarbij zou ik mij eigen huis bij de kliniek hebben, maar dat het terrein zo groot is dat het wel gescheiden is.
Ik zou mooie stallen, weiland, rijbanen, galoppeerbaan hebben. Een aquatrainer, bubbelbad voor de paarden. Echt van alle luxe en gemakken voorzien om ruiter en paard tot de beste prestaties te begeleiden.
Verder zou ik een paar paarden voor mijzelf hebben waarmee ik hobbymatig zou fokken.
Jullie merken het al, aan dromen niks te weinig

8. De afgelopen jaren heb ik (Ine23) Mara en Nash natuurlijk van dichtbij gevolgd en genoten van je mooie foto’s en prestaties. Wat zou je graag nog willen bereiken met beide paarden? Dat hoeft niet perse in de sport te zijn, maar dat wil ik natuurlijk ook graag weten!
Pfoe. Daar vraag je mij wat. Mijn ultieme droom was altijd Z1 dressuur te rijden met Mara. Nadat ze ernstig geblesseerd is geraakt heb ik die droom aan de kant geschoven voor haar. Mijn doel voor Mara is dat ze gelukkig oud wordt en nooit meer geblesseerd raakt, al weet je het nooit natuurlijk.
Verder loopt Mara nu met haar bijrijder zijn eerste officiële wedstrijden. Ik vind het zo mooi om te zien wat een professor ze is geworden in de afgelopen 11 jaar. Ze kan werkelijk alles. Niks is haar te gek. Ik vind het machtig mooi om te zien dat ze een jonge ruiter zo wegwijs kan maken in de sport. Meer zou ik voor haar niet willen, behalve dat ze heel gelukkig oud mag worden en dat mijn toekomstige kinderen misschien nog wel op haar leren rijden.
Voor Nash ligt de hele wereld nog open! Mijn doel voor Z1 dressuur werd doorgeven aan de volgende generatie, Nash. Mijn meest ultieme droom was een kür op muziek op Z1 niveau rijden. Inmiddels hebben we die droom werkelijkheid gemaakt vorig jaar, al was het niet officieel.
Thuis loopt Nash al op Z1 niveau. Door drukte rond de studie zijn we lange tijd niet meer gestart, maar afgelopen maand hebben we ons eerste wedstijdje weer gereden en niet zonder succes! Dus dat smaakt naar meer.
Omdat Z1 dressuur dus eigenlijk al een beetje behaald is, ligt de wereld helemaal open voor ons. Stiekem droom ik er van om over een aantal jaar subtop te kunnen starten met Nash. Of we de lat te hoog leggen weet ik niet. Ik wil in ieder geval alles er uit halen wat er in zit! En zodoende zie we wel waar het schip naartoe vaart.
Ohja. En natuurlijk Nash op de cover van de penny

Ik laat mijzelf in ieder geval verrassen wat de toekomst brengt!
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Eliane000
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Eliane, ondanks dat wij elkaar nog niet zo lang kennen zag ik al wel jou foto's voorbij komen. Hoe ben je in het fotograferen terecht gekomen en hoe ben jij in zo'n korte tijd toch een begrip geworden in de paardenfotografie. Daarbij, hoe combineer jij je fotografie met jou eigen paard en studeren?