Bokt community

Eline op onze haflinger Olina en Desiree op haar ex-bijrijdpony Boreas
Via Bokt ontstaan niet alleen vriendschappen, maar ook relaties. Zo ook de relatie van Aleeneh en Olina. Zij hebben elkaar via Bokt leren kennen en ze zijn alweer ruim 3,5 jaar gelukkig met elkaar.
Antwoorden Olina/Desiree schreef:* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Op Bokt begon eind 2011/begin 2012 het online weerwolven in de speelkamer. Eline en ik deden daar allebei aan mee. Uiteindelijk eind januari 2012 zijn we elkaar allemaal toe gaan voegen op skype en ben ik daar aan de praat geraakt met Eline. Het klikte meteen erg goed en op 1 februari 2012 is zij voor het eerst naar mij gekomen, op die dag hebben we met mijn pony Olina een buitenrit gemaakt met -10 graden en vooral veel gekletst
* Hoe lang hebben jullie al een relatie?
9 augustus 2013 hebben we een relatie gekregen, dus dat is nu ruim 3,5 jaar
* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Lieve spontane meid!We konden gelijk goed met elkaar overweg en zijn goede vrienden geworden. Elkaar ook een tijd wat minder gezien, maar in 2013 weer wat meer contact gekregen. Toen ook steeds meer dingen samen gaan doen
![]()
* Wanneer hadden jullie door dat er meer in zat dan vriendschap?
Heel laatWe zijn een maand voordat we een relatie kregen nog samen op vakantie geweest naar Frankrijk, maar dat was vooral nog gezellig als 'gewone vrienden'. Eigenlijk toen we begin augustus 2013 samen op een evenement rondliepen waar ook veel andere vrienden van ons waren en die zich afvroegen of er meer gaande was tussen ons, zijn we er zelf ook over na gaan denken
, toen is het vrij vlot gegaan, nog geen week later hadden we een relatie
![]()
* Welke interesses delen jullie? En welke juist niet?
Een grote gemeenschappelijke hobby is natuurlijk de paarden; We hebben allebei een leuke pony en doen ze ook samen. We staan heel erg op een lijn qua hoe we paarden willen houden en wat we leuk vinden met de paarden, dus dat is erg fijn! Ook vinden we het heerlijk om gewoon een avondje op de bank te hangen, ieder achter ons eigen laptopje of juist samen een serie kijken. En we hebben veel gemeenschappelijke vrienden, ook al voordat we een relatie kregen.
Op werk/studiegebied zijn we dan weer complete tegenpolen; Waar Eline Engels heeft gestudeerd en helemaal niet van dingen met cijfertjes houd, ben ik juist de cijfertjesgek en studeer natuurkundeDus we hebben elkaar aan het eind van de dag altijd wel weer andere verhalen te vertellen!
Antwoorden Aleeneh/Eline schreef:* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Ik heb Desiree leren kennen via Bokt! Net nadat ik me had aangemeld in 2011 ben ik verzeild geraakt in een topic in de Speelkamer waarin het spel Weerwolven van Wakkerdam werd gespeeld. Ik was destijds erg fan van dat spel, dus ik meldde me ervoor aan, en Desiree was een van de andere deelnemers; volgens mij was zij de spelleider van het eerste spelletje dat ik meespeelde. Algauw raakten we ook aan de klets via andere media dan alleen Bokt. We zijn erg lang gewoon goede vriendinnen geweest. Ik ben toen ook wel eens bij haar op bezoek geweest, dan gingen we leuk samen naar haar pony Olina. Als je me toen had verteld dat dat ooit ook mijn pony zou worden, had ik het echt nooit geloofd.
* Hoe lang hebben jullie al een relatie?
Dat is inmiddels al een ruime 3,5 jaar! Wat gaat de tijd toch snel.
* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Het klikte meteen eigenlijk al hartstikke goed, maar dat was toen vooral op vriendschappelijk gebied. Desiree dacht immers nog hartstikke hetero te zijn, dus dat leek toentertijd ook absoluut geen optie, haha. Zoals gezegd, we kletsten veel, spraken wel eens af, en zo. Zeiden ook wel eens tegen elkaar: het klikt zó goed vriendschappelijk gezien en we matchen qua heel veel dingen zó goed met elkaar, wat zou het nou toch handig zijn als we gewoon toch verliefd op elkaar zouden kunnen worden... Maarja, zeiden we dan tegen elkaar, dat zijn we niet, dus jammerrr... haha.
* Wanneer hadden jullie door dat er meer in zat dan vriendschap?
Eh, eerlijk gezegd had ik dat zelf helemaal niet door dus. We hadden andere mensen nodig die onze koppen eens tegen elkaar sloegen voordat we überhaupt doorhadden dat er iets speelde onderling, anders was het misschien wel nooit wat geworden...
* Welke interesses delen jullie? En welke juist niet?
Het is echt ontzettend leuk dat we de paarden delen als gemeenschappelijke interesse. Ik heb Mish en Desiree heeft Olina (die ook nog eens elkaars allerbeste maatjes zijn), dus we gaan daar altijd samen heen, verzorgen samen beide pony's, etc. Dat is echt wel waar we samen helemaal ons ei in kwijt kunnen. Het is heel leuk om daar altijd elkaars gezelschap bij te hebben en onze grote passie te kunnen delen.
Er zijn weinig dingen waarin we absoluut elkaars interesse niet delen. Vooral qua studierichting denk ik dan; Desiree is van de natuurkunde en de wiskunde, terwijl ik Engels gestudeerd heb. Lekker uitersten dus.