Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49171
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:22

Als ik het goed lees, stonden haar paarden elders en heeft zíj opdracht gegeven tot dat beslag om de paarden weer bij haar thuis te krijgen. Iemand anders (iemand die denkt/vindt dat hij recht op de paarden heeft?) heeft ze dus vlak voordat ze zouden worden opgehaald, verplaatst, om te voorkomen dat de paarden weer bij Elle terug zouden komen.

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:26

Zo maak ik het ook uit op de opmerking die ze plaatste. Hopelijk vinden ze de paarden sowieso snel terug, ongeacht voor wie het beslag was. Want als ze nu dan ergens verstopt staan, kan ik mij niet inbeelden dat die paarden een mooi leven hebben.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:47

@ Dees, want je reactie is ineens verdwenen:

Haar paarden staan niet aan huis. Elders gestald, bijvoorbeeld vanwege tijdelijk ruimtegebrek.
Hier is echter een conflict ontstaan, kan je stellen, anders leg je geen beslag.

Een voorbeeld van een situatie zou kunnen zijn dat er een betalingsachterstand is, waardoor de staleigenaren de paarden willen verkopen. Door conservatoir beslag, wordt voorkomen dat de paarden worden verkocht voordat het conflict is opgelost.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:49

:j

Zoals Electra al zei: conservatoir beslag is iets anders dan executoriaal beslag.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:16

Zijn het haar eigen paarden of rijdt ze ze voor een eigenaar? Dan zou het ook kunnen zijn dat de eigenaar verwikkeld is in een zaak?

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:20

Laurie schreef:
:j

Zoals Electra al zei: conservatoir beslag is iets anders dan executoriaal beslag.


Ja. .. Het is een vooraankondiging op een executoriaal beslag. Het geschil/vordering moet nog voor de rechtbank komen. Dit wordt gedaan, om te voorkomen dat er niets meer te halen valt.
Nu zou er dan een rechtszaak moeten volgen, waarin schuldeiser inboet gelijk wordt gesteld en dan volgt het executoriaal beslag.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:57

karijn schreef:
Zijn het haar eigen paarden of rijdt ze ze voor een eigenaar? Dan zou het ook kunnen zijn dat de eigenaar verwikkeld is in een zaak?

als ik het zo lees, zijn het haar eigen paarden.
ze heeft ook een eigen bedrijf.

www.ellevandrunen.nl

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:05

Volgens mij staan ze bij zygrande le coupied op de wei ;-)...

Ik denk dat ik een een stal ga oprichten voor "verdwenen" toppaarden, lijkt me een gat in de markt :-D

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:36

maximuss schreef:
Volgens mij staan ze bij zygrande le coupied op de wei ;-)...

Ik denk dat ik een een stal ga oprichten voor "verdwenen" toppaarden, lijkt me een gat in de markt :-D

dat ik er nog niet op gekomen ben :oo :oo :oo :oo :oo ^) ^) ^) ^) :$ :$ :$ :$

koos2015

Berichten: 348
Geregistreerd: 13-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:15

janderegelaa schreef:
Ben benieuwd welke advocaat hierbij betrokken is...



Ik zet mijn euries op S. Wensing :j

Ellevd

Berichten: 2
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:50

De paarden stonden op de locatie van de tegen partij en zouden die dag bij hun in beslag genomen worden maar toen de deurwaarden daar aan kwam waren ze al verdwenen. Ik weet nu dus niet waar mijn paarden zijn.

Ik had al geen beslag kunnen laten leggen als er niet genoeg bewijs was dat de paarden mijn eigendom zouden zijn ( waar ik overegins niet over twijfel omdat ik ze zelf gekocht heb )

De tegen partij was iemand waar ik langere tijd mee samen heb gewerkt maar die weigert na mijn vertrek de paarden te retourneren. Je bent als er conservatoir beslag gelegd word niet verplicht te vertellen waar de paarden staan ( wat ik nogal krom vind ) en laten ze dus ook niks los.

Alle verhalen over dat ik ze zelf weg gebracht zou hebben is dus NIET waar.

Vandaar mijn vraag of iedereen zijn ogen open wil houden
Laatst bijgewerkt door Ellevd op 24-04-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:53

Ellevd schreef:
De paarden stonden op de locatie van de tegen partij en zouden die dag bij hun in beslag genomen worden maar toen de deurwaarden daar aan kwam waren ze al verdwenen. Ik weet nu dus niet waar mijn paarden zijn.

Alle verhalen over dat ik ze zelf weg gebracht zou hebben is dus NIET waar.

Vandaar mijn vraag of iedereen zijn ogen open wil houden

ik hoop dat je ze snel weer terug hebt :j :j

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Paarden subtopamazone Elle van Drunen ontvreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:05

Bedankt voor de toelichting! Hopelijk komen ze snel weer boven water.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:07

Ellevd schreef:
De paarden stonden op de locatie van de tegen partij en zouden die dag bij hun in beslag genomen worden maar toen de deurwaarden daar aan kwam waren ze al verdwenen. Ik weet nu dus niet waar mijn paarden zijn.

Ik had al geen beslag kunnen laten leggen als er niet genoeg bewijs was dat de paarden mijn eigendom zouden zijn ( waar ik overegins niet over twijfel omdat ik ze zelf gekocht heb )

De tegen partij was iemand waar ik langere tijd mee samen heb gewerkt maar die weigert na mijn vertrek de paarden te retourneren. Je bent als er conservatoir beslag gelegd word niet verplicht te vertellen waar de paarden staan ( wat ik nogal krom vind ) en laten ze dus ook niks los.

Alle verhalen over dat ik ze zelf weg gebracht zou hebben is dus NIET waar.

Vandaar mijn vraag of iedereen zijn ogen open wil houden

Wie is hun advocaat?

Ellevd

Berichten: 2
Geregistreerd: 24-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:11

Wie hun advocaat is lijkt me niet van belang, ik ga daar ook niets over zeggen voordat ik er zelf door in de problemen kom..

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:01

Ellevd schreef:
Ik had al geen beslag kunnen laten leggen als er niet genoeg bewijs was dat de paarden mijn eigendom zouden zijn ( waar ik overegins niet over twijfel omdat ik ze zelf gekocht heb n


Ik heb (ivm mijn werk) regelmatig met beslaglegging te maken. Maar met een conservatoir beslag bewijs je nog niets. Het is een vooraankondiging dat er een rechtszaak op korte termijn volgt. Het is om te voorkomen dat bezit weggesluisd wordt voordat er executoriaal beslag wordt gelegd. De rechter moet hier dus nog een uitspraak over doen.

Ik raad je verder aan, om hier niets verder op Bokt over te schrijven en ik wens je veel succes met het terugvinden van je knappe paarden.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 01:06

Ellevd schreef:
De paarden stonden op de locatie van de tegen partij en zouden die dag bij hun in beslag genomen worden maar toen de deurwaarden daar aan kwam waren ze al verdwenen. Ik weet nu dus niet waar mijn paarden zijn.

Ik had al geen beslag kunnen laten leggen als er niet genoeg bewijs was dat de paarden mijn eigendom zouden zijn ( waar ik overegins niet over twijfel omdat ik ze zelf gekocht heb )

De tegen partij was iemand waar ik langere tijd mee samen heb gewerkt maar die weigert na mijn vertrek de paarden te retourneren. Je bent als er conservatoir beslag gelegd word niet verplicht te vertellen waar de paarden staan ( wat ik nogal krom vind ) en laten ze dus ook niks los.

Alle verhalen over dat ik ze zelf weg gebracht zou hebben is dus NIET waar.

Vandaar mijn vraag of iedereen zijn ogen open wil houden



dank je voor de toelichting.. ik zal hem op fb alsnog voor je delen.
reden dat ik m niet gedeeld had, was omdat het verhaal erg onduidelijk was en ik al eens eerder 'voor het karretje' van iemand gespannen was die foute bedoelingen had.. bij twijfel deel ik daarom niet meer.

ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over waar ze staan.