Sjef Janssen: "Guardian S niet naar WK-selecties"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Sjef Janssen: "Guardian S niet naar WK-selecties"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 11:04

Bokt.nl / Horses
Dressuur
Ingezonden door Janine1990

Afbeelding
Kirsten Brouwer en Guardian S Foto: aniek1985

Al eerder werd bekend dat Anky van Grunsven en Sjef Janssen de KWPN goedgekeurde hengst Guardian S (Bodyguard Moorland x Trento B) voor de helft hebben aangekocht. De andere helft is nog in eigendom van de fokker, de heer Peter van de Sande. Guardian S was reservekampioen van zijn jaargang in het najaarsverrichtingsonderzoek. Hij is door Kirsten Brouwer uitgebracht tijdens de hengstencompetitie.

Sjef Janssen liet gisteravond aan Horses weten dat de hengst niet meedoet aan de selecties voor het WK voor Jonge Dressuurpaarden. "Hij heeft het heel druk met dekken en we willen met zo’n jong paard nog niet volle bak aan de slag. Na de zomer zal Guardian S wel op wat kleinere wedstrijden verschijnen, om wat meer ervaring op te doen. We weten nog niet wie hem dan zal uitbrengen, maar hij zal dan waarschijnlijk op Z-niveau meedoen. We gaan op ons gemak verder trainen richting de Lichte Tour. Anky gaat Guardian S vanaf 2018 uitbrengen", meldt Janssen aan Horses.

Lees verder op Horses.

Gerelateerd bericht:
[VN] Guardian S verhuist naar Anky Education Center

Janine1990

Re: Sjef Janssen: "Guardian S niet naar WK-selecties"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:28

Als je het mij vraagt een opmerkelijk statement! Dat misschien wel precies op het goede moment komt voor de sport in Nederland...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:32

Kan ook een "excuus" zijn om te verklaren waarom die nu weinig te zien is en bang zijn daardoor dekkingen mis te lopen, niemand kan voorspellen of over een jaar het starten werkelijk gaat gebeuren.
2018 is nog bijna 3/4 jaar weg, in die tijd kan van alles gebeuren.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:47

Het kan ook zijn dat ze rustig aan willen doen met hem. Het is zo te zien een braaf en goed paard dus waarom zouden ze hem forceren en overvragen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:59

cobiie schreef:
Kan ook een "excuus" zijn om te verklaren waarom die nu weinig te zien is en bang zijn daardoor dekkingen mis te lopen, niemand kan voorspellen of over een jaar het starten werkelijk gaat gebeuren.

Anky plaatst regelmatig wat over hem op facebook - instagram dus dat is al onzin

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:02

Kabayo schreef:
cobiie schreef:

Anky plaatst regelmatig wat over hem op facebook - instagram dus dat is al onzin

Weinig te zien op wedstrijd ;) , dit bericht gaat er ook over waarom die niet op de wk selecties te zien is (waar je hem kan "vergelijken" met zijn leeftijdsgenoten), weet niet wat daar onzin aan is?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:03

Volgens mij gewoon omdat het een jong dier is en ze hem zwaar werk willen besparen?

Mensen moeten direct overal iets achter zoeken. Bah

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:15

Ik vraag me wel af wanneer hij dan uit de dekdienst getrokken gaat worden. Anky heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze geen hengsten wil rijden. Daarom wordt alles daar op stal chemisch gecastreerd.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:16

Net was hij op de hengstenshow aan het werk. Was heel mooi doorontwikkeld. Anky zei daar zelf dat ze m deze zomer thuis houden om door te oefenen en te dekken. Ze willen hem heel houden en voorbereiden op een groter podium dan een wk voor jonge paarden.

Edit: denk niet dat ze m chemisch castreren. Hij is braaf genoeg en Anky rijdt m nu ook al zelf.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:20

Hier kunnen anderen nog een voorbeeld aan nemen.
Lekker rustig aan opbouwen en niet meteen een jonkie in het diepe gooien om aan een WK mee te doen.
Nu kan hij lekker op zijn eigen tempo omhoog werken, in mijn ogen veel beter en ook op langere termijn!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:24

susannevdv schreef:
Net was hij op de hengstenshow aan het werk. Was heel mooi doorontwikkeld. Anky zei daar zelf dat ze m deze zomer thuis houden om door te oefenen en te dekken. Ze willen hem heel houden en voorbereiden op een groter podium dan een wk voor jonge paarden.

Edit: denk niet dat ze m chemisch castreren. Hij is braaf genoeg en Anky rijdt m nu ook al zelf.

Dat was BB ook, die deed ook geen stap verkeerd.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:26

Als ze nu voldoende diepvries sperma op voorraad nemen hebben ze nog tijd genoeg om te bedenken wat ze doen en kan die de komende jaren toch nog gebruikt worden door de fokkers.

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:32

cobiie schreef:

Ehhhh, 2018 is volgend jaar hoor :+

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:33

Cococo schreef:
cobiie schreef:

Ehhhh, 2018 is volgend jaar hoor :+

Ik denk dat ze 3 kwart jaar bedoeld :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:44

Anoeska27 schreef:
Ik vraag me wel af wanneer hij dan uit de dekdienst getrokken gaat worden. Anky heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze geen hengsten wil rijden. Daarom wordt alles daar op stal chemisch gecastreerd.

In ieder geval niet zolang Peter nog voor de helft eigenaar is.

Wat een suggestieve reacties weer trouwens! Het is ook nooit goed :D
Laatst bijgewerkt door Laurie op 15-04-17 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Cococo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:50

:D
En ik wel 3-4 kijken of ik het wel goed zag :+

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:52

Cococo schreef:
:D
En ik wel 3-4 kijken of ik het wel goed zag :+

:') _/-\o_ *\%/*

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 15:53

Kabayo schreef:
Volgens mij gewoon omdat het een jong dier is en ze hem zwaar werk willen besparen?

Mensen moeten direct overal iets achter zoeken. Bah

Eens met Kabayo...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:36

cobiie schreef:

Dit soort reacties had ik wel verwacht.
Omdat het gaat om Anky? En omdat daar altijd zoveel commentaar op is geweest?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:04

Is er een keer een stal/mensen die een (jong) paard willen sparen en geen zware wedstrijden/selecties wil laten lopen i.c.m. dekken is 't weer niet goed.. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 07:26

Wat mij eigenlijk het meest verbaasd is dat Anky hem gaat uitbrengen? Anky die al jaren niet meer in de ring te zien is en ook nog BB heeft staan waar we niks meer van zien?

Ik hoop van harte dat ze ze beide uit gaat brengen..maar daar heb ik mn vraagtekens wel wat bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:00

Elisa2 schreef:
Wat mij eigenlijk het meest verbaasd is dat Anky hem gaat uitbrengen? Anky die al jaren niet meer in de ring te zien is en ook nog BB heeft staan waar we niks meer van zien?

Ik hoop van harte dat ze ze beide uit gaat brengen..maar daar heb ik mn vraagtekens wel wat bij.

Hoezo verbaast je dat?
Anky heeft altijd gezegd, ik ga alleen een paard rijden waar ik van verwacht dat hij het écht gaat doen en kan meelopen in de top. Het zegt toch al genoeg dat zij een deel van Guardian hebben gekocht?
Bij aankoop werd al gezegd door Sjef dat hij niet uitsloot dat Anky de hengst in de toekomst zou gaan uitbrengen.

http://www.horses.nl/fokkerij/guardian- ... y-en-sjef/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:07

Elisa2 schreef:

Ze heeft Upido ook nog staan.

Anky is toch nooit van jonge paarden competities geweest?
Het verbaast me daarom niets dat ze geen waarde hechten aan zo'n WK fokkersrondje.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 12:58

Janine1990 schreef:
Elisa2 schreef:

Hoezo verbaast je dat?
Anky heeft altijd gezegd, ik ga alleen een paard rijden waar ik van verwacht dat hij het écht gaat doen en kan meelopen in de top. Het zegt toch al genoeg dat zij een deel van Guardian hebben gekocht?
Bij aankoop werd al gezegd door Sjef dat hij niet uitsloot dat Anky de hengst in de toekomst zou gaan uitbrengen.

http://www.horses.nl/fokkerij/guardian- ... y-en-sjef/

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar datzelfde werd gezegd over Upido en Bon Bravour en beide zijn nog nooit met haar de ring in geweest.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 13:02

Elisa2 schreef:
Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten, maar datzelfde werd gezegd over Upido en Bon Bravour en beide zijn nog nooit met haar de ring in geweest.

Upido verwacht ik persoonlijk sowieso al niet in de ring.
Van Bon Bravour heeft ze in een interview al gezegd dat los van elkaar alles prima gaat, maar een hele GP proef aan elkaar rijden een ander verhaal is. Dus ik zal zeker niet uitsluiten dat die laatste nog in de ring gaat komen met Anky zelf.