Paard gaat de strijd aan met alligator

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10479
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:31

Mooi voorbeeld van natuurlijk gedrag, maar wat een prachtig paard ook! Lijkt me een mooie, gezonde, stabiele kudde

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:04

Leuk weetje: dat zijn Florida Cracker Horses, een vrij zeldzaam gangenpaarden ras.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:54

Chasey schreef:
En dan staart er geschreven 'agressief paard'....
Zucht.
Dat paard is gewoon zichzelf en de kudde aan het beschermen. Hoezo agressief?!?

Het is toch ook gewoon agressie wat je ziet? :') oke het paard zelf is misschien niet agressief maar hij gedraagt zich hier wel agressief. Ik snap niet zo goed waar toch die allergie vandaan komt tegen dat woord. Er wordt zo'n negatieve lading op gebracht terwijl het gewoon nuttig kan zijn.

GabberGill

Berichten: 5805
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:25

Ik vind een andere titel vele malen mooier

Hengst beschermt zijn kudde en verjaagt alligator.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:40

saskiakefie schreef:
Chasey schreef:
En dan staart er geschreven 'agressief paard'....
Zucht.
Dat paard is gewoon zichzelf en de kudde aan het beschermen. Hoezo agressief?!?

Het is toch ook gewoon agressie wat je ziet? :') oke het paard zelf is misschien niet agressief maar hij gedraagt zich hier wel agressief. Ik snap niet zo goed waar toch die allergie vandaan komt tegen dat woord. Er wordt zo'n negatieve lading op gebracht terwijl het gewoon nuttig kan zijn.

Dus politie is agressief. :j Ze beschermen de burgers maar doen dat occasioneel op agressieve wijze dus politie is agressief. :j

Mooi om te zien hoe dit dier zijn kudde beschermd met gevaar voor zichzelf eigenlijk. Dapper dier ook. Die thuis zou al lang aan het andere end van de vlakte gestaan hebben zodra die dat ding zag.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:56

Ayasha schreef:
Dus politie is agressief. :j Ze beschermen de burgers maar doen dat occasioneel op agressieve wijze dus politie is agressief. :j

.


Nog een keer mijn reactie lezen. Zal het je ook nog een keer uitleggen:
Politie ís niet agressief, maar kan wel agressief worden. Als een politie zijn wapenstok gebruikt, of op iemand schiet is dat inderdaad agressie. En dat betekent vooralsnog niet dat dat geen correct gedrag is, maar het is (gepaste) agressie. En om nou te gaan muggenziften over dat er in de titel ís staat in plaats van dóet, vind ik vrij kinderachtig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:12

Nee hoor, naar mensen toe is het zelfs vrij belangrijk. Men leert studenten die gaan werken in bv opvoedkunde dat men heel duidelijk onderscheid moet maken tussen de persoon en het gedrag. Niet "jij bent stout" maar "wat jij doet is stout" bij kinderen bv.
Het eerste is een veroordeling van de persoon, het tweede is aanspreken op het gedrag en heeft op lange termijn een meer gewenst effect.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:25

Ik denk dat het het paard weinig uitmaakt wat je over hem schrijft.

GabberGill

Berichten: 5805
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 05:19

Sizzle schreef:
Ik denk dat het het paard weinig uitmaakt wat je over hem schrijft.

Wat een lol zeg.
Het maakt mij niet uit of dat het paard het wel of niet fijn vindt. Ik open de laatste tijd steeds meer topics op de voorpagina die heel anders betiteld zijn dan het verhaal in het topic zelf. Dat wordt vervelend.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:06

Wat klopt er niet in de titel dan?
Paard gaat strijd aan met aligator slaat toch de spijker op zijn kop :o?

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Paard gaat de strijd aan met alligator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:32

Tweede filmpje maakt inderdaad een heleboel meer duidelijk. Hengst of leidermerrie die gewoon hun kudde beschermen. Al hadden de meesten waarschijnlijk eerder de benen genomen.

Volgens mij raakt die alligator de benen van de paard niet eens. Op land is een paard gewoon sneller dat zo'n alligator denk ik.

suikermeisje

Berichten: 8349
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:09

agesus schreef:
[ [url=m/zsDniB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard vind ze wel interessant. :D

[ [url=m/Vrc4Cd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oeps waar is tie nou gebleven? :oo


Volgende x sta jij op z'n dinerlijst Agnes :P

Wel een stoer paard zeg. Wel mooi om te zien. Volgens mij viel de tegenaanval van de alligator reuze mee gelukkig.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:10

petraaken schreef:
Tweede filmpje maakt inderdaad een heleboel meer duidelijk. Hengst of leidermerrie die gewoon hun kudde beschermen. Al hadden de meesten waarschijnlijk eerder de benen genomen.

Volgens mij raakt die alligator de benen van de paard niet eens. Op land is een paard gewoon sneller dat zo'n alligator denk ik.

Een 100m sprint zal de alligator niet winnen maar ze kunnen ook op land wel behoorlijk snel "bijten" zeg maar, dus het moment dat ie naar de benen kan happen heeft het paard volgens mij wel een goede bescherm-engel.. Al vraag ik me ook af of de aligator wel wilde raken, of het niet meer een "joh, laat me met rust!" waarschuwing was. Een volwassen paard is een te grote prooi vrees ik. Maar als het paard eenmaal weet waar de gevaarlijke kant zit en daar weg blijft heeft ie idd geen schijn van kans op het land gok ik. Ik vermoed ook dat daar een deel van de "strijd" ontstaan is. Paard weet niet dat alligator op het land nu eenmaal niet zo snel is en hij flikkerde niet snel genoeg op naar diens zin.