Pony te water na inhaalactie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14060
Geregistreerd: 20-04-16

Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:09

Bokt.nl / Facebook
Overige
Ingezonden door bokker Sanso

Afbeelding

Afgelopen zondag werd de aanspanning van Bas van Beusekom en Raven Fokker van de weg gereden. De combinatie reed in de buurt van Fort Spijkerboor, toen een zwarte bus met een lege kar daarachter vol gas het span inhaalde. De pony schrok hier zo van dat ze er vandoor ging en met wagen en al in het kanaal belandde.

De bestuurder van de bus zag het gebeuren, maar is doorgereden. Dankzij drie ooggetuigen konden ze pony losmaken en naar de kant krijgen. Ze hielden haar hoofd boven water, terwijl de kar kon worden losgemaakt. Pony Carmella maakt het naar omstandigheden goed. Ze is nagekeken door een dierenarts die constateerde dat het dier in shock was en enkele verwondingen aan haar benen heeft. Ze wordt hiervoor behandeld en naar verwachting zal ze snel weer op de been zijn.

De betrokkenen en de politie zijn op zoek naar de bestuurder van de zwarte bus. Het is een man met bril die gezien moet hebben dat de pony in het water belandde toen hij hard langsreed. Ook zijn de betrokkenen op zoek naar de omstanders die hen hulp hebben geboden.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:14

Ongelofelijk dat je dan gewoon doorrijdt zeg. Wat voor een mens ben je dan? :(

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:14

Hopelijk word de dader snel gevonden..

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:26

Jeetje, wat een nachtmerrie.
Gelukkig is het voor iedereen goed afgelopen, al zal de schrik er behoorlijk inzitten.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 11:26

Had het al op fb voorbij zien komen.. ongelofelijk :n

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:58

Niet te geloven -:(-
En een wonder dat de pony het gehaald heeft. De meeste die met kar in het water belanden, verdrinken vooraleer je de kans krijgt de wagen los te maken.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:58

Hit and Run ongelukken met paarden beginnen toe te nemen! Is al het zoveelste bericht dat andere bestuurders een paard en "ruiter" in het nauw werken... om vervolgens keihard door te rijden...

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:07

Wat een idioot! -:(-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:08

Met kar en al in het water. :oo Tjonge hebben zij dan geluk gehad dat ze de pony heel snel hadden. Hoop dat ze degene met de bus vinden maar dat zal wel uthopie zijn vrees ik.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:09

Pfff dat is nogal een kanaal waar ze in terecht zijn gekomen. Dat is echt heel diep en steil bij de zijkanten.
Ze hebben echt ongelooflijk veel mazzel gehad :(:)

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:19

Er zijn 2 of 3 personen geweest die de pony het hoofd boven water hebben gehouden ondanks het gewicht van de kar.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:19

Ik kijk er eigenlijk niet van op dat het gebeurd is.

Ik men ook en het is echt ongelooflijk hoe vaak je asociaal gepasseerd word. Hier afgelopen week nog met 100km per uur en de week ervoor zat de auto nog net niet naast me op de bok om vervolgens plankgas er langs te scheuren.
Ik ben altijd blij dat ik weer in een geheel thuis kom en dat over een ritje van 4 km en ik rijd maar 2 a 3x per week.
Het gaat mij ook gewoon een keer gebeuren de vraag is alleen wanneer.

Het is dat ik niks anders kan maar anders was ik er mee gestopt, het is inmiddels spelen met je leven hoe braaf je paard ook is...en de mijne is braaf...heel braaf.

Veel sterkte voor alle betrokkenen en natuurlijk ene pluim voor iedereen die daar zo goed geholpen heeft.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:33

Wat verschrikkelijk... Hoe kun je gewoon doorrijden, wetende dat je die pony en de mensen op de kar wie weet wel de verdrinkingsdood injaagt?

Heb 't bij het vorige topic ook al gezegd, en doe het nu weer. Ik hoop dat ze hem op poging tot doodslag pakken.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:40

Gypsy schreef:
Heb 't bij het vorige topic ook al gezegd, en doe het nu weer. Ik hoop dat ze hem op poging tot doodslag pakken.

Dat dus, zo'n idioot hoort gewoon vast te zitten.

Ik ga niet vaak meer zonder helmcam naar buiten, dan heb je iig bewijs op video staan als je zo iemand tegen komt.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:54

Wat een idioot ... de pony maar ook die jongens hadden kunnen verdrinken door zo'n idiote actie :n

Waar zitten die lui met hun harses... -:(-

Super gehandeld voor die 2 en de omstanders ! +:)+

jolleknol

Berichten: 348
Geregistreerd: 21-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 17:56

Afschuwelijk! Zelf merk ik idd ook dat tegenwoordig mensen geen geduld meer hebben! ben zelf bijna van de weg gereden met mijn tinker en pony (zusje van 10 voorop).. Ook een bestelbusje met aanhanger. gign bewust midden op de weg rijden zodat ze zouden afremmen maar dit deden ze niet en kon nog maar net optijd opzij met mn tinker! Daarna stak ik mijn middelvinger op en drukte ze bewust heel lang op de toeter. Het is gewoon echt asociaal... :( Hoop dat alles goed komt met de pony en dat de daders gepakt worden.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:01

Jezus asociaal gedrag! Zoals hierboven word gezegd mogen ze rustig aanklagen voor poging tot doodslag.
Snap niet dat het zo moeilijk is om even af te remmen.. dit is dus de reden waarom ik haast niet meer buiten kom met paard.

En de tip hierboven van de helmcam is een hele goede!!

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:11

Ben ik even blij dat wij hier geen water hebben.... jakkes wat verschrikkelijk.
Goed gehandeld door omstanders, en inderdaad, mogen ze hem pakken voor poging tot doodslag. Is toch niet meer normaal... -:(-

Starship

Berichten: 57
Geregistreerd: 05-01-17
Woonplaats: Ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:20

Mondy schreef:
Waar zitten die lui met hun harses... -:(-


Ik ben bang dat ze die niet hebben :n

evelienn28

Berichten: 601
Geregistreerd: 19-07-11
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:28

Schrik hier toch wel van hoor en ook gewoon door rijden waar zit je verstand -:(-

Eerlijk gezegd rij ik ook niet echt meer ontspannen langs de weg.
Er is altijd wel wat waardoor de pony over de zeik raakt.
Vooral het inhalen op hoge snelheid of voor de gein toeteren.
Ben blij als ik een goede trailer heb dat ik gewoon naar het bos kan is iig rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:30

Aanhanger voor fietsen of voor solex.......... Veel verhuurbedrijven die op locatie tochtjes organiseren.

Hoop dat ze die idioot te pakken krijgen

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 00:46

Wat erg!
Ik rij regelmatig te paard over de weg waar dit gebeurt is. Ze rijden er regelmatig als gekken.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Pony te water na inhaalactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 08:50

Wat een idioten zeg en nog doorrijden ook :n

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 21:23

8nnemiek schreef:
Gypsy schreef:
Heb 't bij het vorige topic ook al gezegd, en doe het nu weer. Ik hoop dat ze hem op poging tot doodslag pakken.

Dat dus, zo'n idioot hoort gewoon vast te zitten.

Ik ga niet vaak meer zonder helmcam naar buiten, dan heb je iig bewijs op video staan als je zo iemand tegen komt.


Dit idd, ik neem voortaan ook zoveel mogelijk de cam mee op buitenrit. Helemaal sinds me vorige zomer is opgevallen dat het andere verkeer ineens super netjes langs je gaat. Nu moet ik zeggen dat tot nu toe waar ik gewoonlijk rijd buiten het heel erg meevalt wat betreft hufterige autobestuurders, maar toch; better safe then sorry...en mocht een idioot toch wat flikken; staat die op beeld met kenteken en al