Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:15

Cinderella schreef:
JoskaH schreef:
Het was ontzettend leuk bedacht en heel goed uitgevoerd! Vanaf de zijlijn heb ik met vast een hoop andere bokkers genoten van het plezier. Ik snap wel dat het niet voor iedereen even toegankelijk is.

Dit is inderdaad niet een grap in het kaliber 'iemand te pakken nemen' maar meer iets waar je hartelijk van kan lachen en van kan genieten gedurende de dag. Niet helemaal het traditionele 1 april, maar zeker heel leuk en de gedachte aan de moeite die het mod-team erin heeft gestoken maakt het zeker leuk.

Enneh, als je iets anders had gewild moet je volgend jaar maar naar de modjes toe stappen toch? ;-)



Ho ho, een boel andere teamies met een ander kleurtje dan groen, hebben er ook veel moeite in gestoken. :D


Algemene opmerking:

Dit is het eerste jaar dat ik het achter de schermen mee gekregen heb.
"Vroegah" had ik ook weleens kritiek op de 1 april grappen (en op andere zaken :+ ), maar als je het van de andere kant meekrijgt, is dat toch een beleving apart. Teamies zijn écht mensen. :oo
Ik heb namelijk allemaal enthousiaste mensen aan de bak gezien die er echt heeel veel tijd in gestoken hebben om een goede grap te bedenken en uit te voeren. Er ligt behoorlijk wat druk op door alle voorpret topics en eerdere grappen die er zijn geweest.
Mijns inziens is de grap geslaagd, omdat het forum veeel berichten gehaald heeft en veel mensen een lach bezorgd heeft.
Natuurlijk zal het niet iedereen zijn smaak zijn en dat mag ook echt wel uitgesproken worden, maar in meerdere topics waren de reacties soms best wel hard. :(:)


Een bakker kan op een dag zeer moeilijk aan zijn grondstoffen komen. De hele nacht belt hij stad en land af opzoek naar meel. Uiteindelijk kan hij het niet krijgen. De volgende ochtend wil hij de klanten die om brood komen laten betalen, voor brood wat hij helemaal niet heeft. Want hij heeft de hele nacht zo hard gewerkt. Niemand betaald, want het gaat niet om de inzet maar het eindresultaat.

Dus die inzet is leuk en wordt gewaardeerd, maar dat betekent niet dat iedereen maar oeh en aah moet roepen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:43

Waarom moet je kritiek hebben? Als je de grap niet leuk vindt prima maar waarom moet je dat verkondigen? Ik heb helemaal niks met 1 april maar ik ga niet ieder jaar in het 1 april topic lopen zeuren dat ik het zo flauw vind. Zeg dan gewoon niks, je verpest het zo ook voor anderen die het wel leuk vonden. Misschien moet Bokt maar gewoon stoppen met 1 april want het is ieder jaar hetzelfde gezeur. Dat mensen zich als verongelijkte kinderen gedragen omdat ze de 1 april grap niet leuk vonden. Als je het zelf zoveel beter kan dan zou ik zeggen grijp je kans volgend jaar.

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 07:47

Cinderella schreef:
[naam] schreef:
Het was ontzettend leuk bedacht en heel goed uitgevoerd! Vanaf de zijlijn heb ik met vast een hoop andere bokkers genoten van het plezier. Ik snap wel dat het niet voor iedereen even toegankelijk is.

Dit is inderdaad niet een grap in het kaliber 'iemand te pakken nemen' maar meer iets waar je hartelijk van kan lachen en van kan genieten gedurende de dag. Niet helemaal het traditionele 1 april, maar zeker heel leuk en de gedachte aan de moeite die het mod-team erin heeft gestoken maakt het zeker leuk.

Enneh, als je iets anders had gewild moet je volgend jaar maar naar de modjes toe stappen toch? ;-)



Ho ho, een boel andere teamies met een ander kleurtje dan groen, hebben er ook veel moeite in gestoken. :D


:o Natuurlijk! Sorry!!!! :D

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:15

Het was mij niet een opgevallen van de 1 April grap. Zat er wel op te wachten met wat voor grap ze nu weer kwamen.

Biebz

Berichten: 5516
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:18

Ik dacht dat er geen grap was eerst :+ vond het al zo tegenvallen.
Maar heb niks met katten en dus ook niet daar gekeken.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:49

Amandavd schreef:
Waarom moet je kritiek hebben? Als je de grap niet leuk vindt prima maar waarom moet je dat verkondigen? Ik heb helemaal niks met 1 april maar ik ga niet ieder jaar in het 1 april topic lopen zeuren dat ik het zo flauw vind. Zeg dan gewoon niks, je verpest het zo ook voor anderen die het wel leuk vonden. Misschien moet Bokt maar gewoon stoppen met 1 april want het is ieder jaar hetzelfde gezeur. Dat mensen zich als verongelijkte kinderen gedragen omdat ze de 1 april grap niet leuk vonden. Als je het zelf zoveel beter kan dan zou ik zeggen grijp je kans volgend jaar.


Ik vind juist dat wanneer mensen redenen hebben om aan te geven: jongens (of nouja dames), we waarderen jullie moeite maar ik zou zus en zo, want daarom en daarom, je daar toch net zo goed voor open mag staan? Waarom zou je overal op het forum je mening mogen laten gelden, soms worden mensen volkomen in hun hemd gezet, maar op het moment dat het een 1 april grap is mogen we er niets van zeggen want tere zieltjes en vrije tijd.

Waarom moet constructieve kritiek meteen opgepakt worden als kritiek en moet de boel gelijk het zwijgen opgelegd worden? Ik ben het daar gewoon niet mee eens. Het is wel de toon die de muziek maakt natuurlijk.

Ik bedoel: dadelijk verandert Bart Bokt in een kattenforum juist omdat er alleen maar positieve reacties komen. :=

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:07

Waarom zou je überhaupt kritiek hebben op iets positiefs dat je gratis en voor niks wordt aangeboden bij wijze van (onverplicht) extraatje. Je zou toch zeggen dat mensen hier de uitdrukking over een gegeven paard kennen....

Echt zeldzaam hoe ondankbaar en bot mensen kunnen zijn omdat een 1 april grap niet in hun straatje past. Laat het lekker rusten en pak volgend jaar de handschoen op voordat het hele feest georganiseerd is.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:51

Iris82 schreef:
Amandavd schreef:
Waarom moet je kritiek hebben? Als je de grap niet leuk vindt prima maar waarom moet je dat verkondigen? Ik heb helemaal niks met 1 april maar ik ga niet ieder jaar in het 1 april topic lopen zeuren dat ik het zo flauw vind. Zeg dan gewoon niks, je verpest het zo ook voor anderen die het wel leuk vonden. Misschien moet Bokt maar gewoon stoppen met 1 april want het is ieder jaar hetzelfde gezeur. Dat mensen zich als verongelijkte kinderen gedragen omdat ze de 1 april grap niet leuk vonden. Als je het zelf zoveel beter kan dan zou ik zeggen grijp je kans volgend jaar.


Ik vind juist dat wanneer mensen redenen hebben om aan te geven: jongens (of nouja dames), we waarderen jullie moeite maar ik zou zus en zo, want daarom en daarom, je daar toch net zo goed voor open mag staan? Waarom zou je overal op het forum je mening mogen laten gelden, soms worden mensen volkomen in hun hemd gezet, maar op het moment dat het een 1 april grap is mogen we er niets van zeggen want tere zieltjes en vrije tijd.

Waarom moet constructieve kritiek meteen opgepakt worden als kritiek en moet de boel gelijk het zwijgen opgelegd worden? Ik ben het daar gewoon niet mee eens. Het is wel de toon die de muziek maakt natuurlijk.

Ik bedoel: dadelijk verandert Bart Bokt in een kattenforum juist omdat er alleen maar positieve reacties komen. :=


Met elk ander onderdeel zeg ik prima, doe je zegje. Maar het gaat hier om een 1 april grap waar veel moeite ingestoken wordt. Laat het dan gaan en denk bij je eigen, wat een stomme grap, ik kan dat volgend jaar beter. Ik vind het zo nutteloos om over iets als een 1 april grap zo negatief te doen. Je kan ook denken het is niet mijn ding en laat het los. Maar ik zie in alle topics waar deze grap naar voren komt wel negatief commentaar. So be it, ik vind helemaal niks van al die grappen, je kan er ook gewoon niks van zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:51

Citaat:
Ik snap alleen de grap niet. 1 april is om mensen in de maling te nemen, maar ik snap niet hoe je mensen in de maling neemt met een tijdelijk nieuw forum?!


Come on, Sherlock :D De grap is dat er een kattenforum is opgezet vanwege de verschuivende interesse van gebruikers - maar dat dit natuurlijk niet echt is, hoe kan daar nou onduidelijkheid over bestaan? :+ Je kan het niet grappig vinden, oké, maar je snápt het toch wel?

Yunomi schreef:
Een bakker kan op een dag zeer moeilijk aan zijn grondstoffen komen. De hele nacht belt hij stad en land af opzoek naar meel. Uiteindelijk kan hij het niet krijgen. De volgende ochtend wil hij de klanten die om brood komen laten betalen, voor brood wat hij helemaal niet heeft. Want hij heeft de hele nacht zo hard gewerkt. Niemand betaald, want het gaat niet om de inzet maar het eindresultaat.


Geweldige vergelijking, ik vind het ECHT ook niet leuk hoor bokt, ik heb tenslotte voor deze 1 april grap grof geld betaald van mijn zuurverdie- oooooh wacht, we betalen niet voor de 1 april grap of voor bokt. :)*

Voor de moderators is dit vrijwilligerswerk en vaak geeft dat toch ook een bepaalde mate van voldoening. Op deze manier halen veel mensen die voldoening denk ik wel een beetje van het harde werken af. Een 1 april grap is een extra'tje, iets waar je niet voor betaalt, waar je niet verplicht aan mee hoeft te doen, en waar bokt ook niet verplicht aan mee hoeft te doen... En met al het gekat uit dit topic denk ik dat ze dat hard overwegen voor volgend jaar.

Biebz

Berichten: 5516
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:55

Ik vind het zeker leuk dat er zoveel moeite wordt gedaan voor de 1 april grap!!! Dit moet zeker blijven.

Alleen ik denk nu dat merendeels van de bokkers de grap niet hebben mee gekregen omdat ze niks met katten hebben. Plus dat niet iedereen de voorpagina leest en het dus niet opviel.
Laatst bijgewerkt door Biebz op 06-04-17 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:56

Zal ik dan nu maar heel eerlijk toegeven dat ik bijna een rolberoerte kreeg toen ik het bericht op Bokt las. Ik dacht echt bij mezelf: 'Bart, hoe kun je zó dom zijn!' :+

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:05

NikkiDeKerf schreef:
Citaat:
Ik snap alleen de grap niet. 1 april is om mensen in de maling te nemen, maar ik snap niet hoe je mensen in de maling neemt met een tijdelijk nieuw forum?!


Come on, Sherlock :D De grap is dat er een kattenforum is opgezet vanwege de verschuivende interesse van gebruikers - maar dat dit natuurlijk niet echt is, hoe kan daar nou onduidelijkheid over bestaan? :+ Je kan het niet grappig vinden, oké, maar je snápt het toch wel?


Uhh nee want ik zie niet hoe je iemand hiermee in de maling neemt. Ik vind het ook alles behalve een grap. Maar omdat hier alleen maar lof gesproken mag worden over de 1 april grap...

Hahah wat een leuke grap!!

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:06

De smiley grap vond ik wel erg grappig, alleen werd hij niet ondersteund op bokt4 helaas. Bokt5 is voor mij niet gebruiksvriendelijk, maar heb wel genoten van de printscreens die voorbij kwamen.
Maar de mooiste was misschien we de 32 maart. :') want stiekem vind ik 1 april gewoon flauw en doe ik er amper aan mee.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:08

@ Mossel, waarom moet je er 5 berichten over plaatsen? Dat gaat toch niets aan de zaak veranderen?

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:13

Ailill schreef:
@ Mossel, waarom moet je er 5 berichten over plaatsen? Dat gaat toch niets aan de zaak veranderen?

Bericht nummer 6 omdat IK ook m'n mening mag geven en ik ook mag zeggen wat ik er van denk! En omdat mensen op mij reageren. Hoeft ook niks veranderd te worden dat hoor je mij niet zeggen maar het is een vrij land dus ik mag best zeggen wat ik er van denk. Staat het je niet aan lees je toch lekker over mijn berichten heen, op mij reageren gaat de zaak ook niet veranderen

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Krabt.nl op 1 april 2017: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:16

6 zelfs, toe maar!

Even serieus, zonder oordeel (eigenlijk had ik het algemeen moeten houden!), ik begrijp het gewoon echt niet. Aan de ene kant wel klagen over iets/het er niet mee eens zijn, maar zelf met geen enkel ander voorstel/oplossing komen.

Ik vind dat altijd zo vreemd, al zal dat denk ik aan mij liggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:19

Erg leuk om het overzicht te zien! Jemig joh...5 mensen die meer dan 1000 berichten hebben geplaatst in 1 dag waarvan 2 gewoon al richting 2000 gingen! :wow: 1800 berichten in 1 dag, dat is 75 berichten per uur, dat is dus gewoon meer dan 1 bericht per minuut... %)

Aan de 1 april-grap wordt door de vrijwilligers heel veel tijd besteed, ze zijn al een paar maanden van te voren druk met het verzinnen van ideeën en wanneer het aankomt op de uitwerking, steken ze daar veel tijd en moeite in. Het is erg lastig om elk jaar opnieuw met iets leuks en haalbaars te komen en niet in herhaling te vallen. Dat lukt tot nu toe behoorlijk goed.

Natuurlijk vindt niet iedereen dezelfde dingen leuk, gelukkig maar! Je zal met z'n allen hetzelfde paard willen hebben of op dezelfde man of vrouw vallen. :+ Maar dat maakt het ook logisch dat niet iedereen de grap kan waarderen. Elk jaar blijkt dat weer, maar ook in andere dingen op Bokt zien we dat terug.
We proberen op Bokt aan zoveel mogelijk vragen te voldoen, maar iedereen 100% tevreden stellen lukt nooit. Altijd fijn om verbeterpunten te krijgen, daar wordt ook altijd serieus naar gekeken.
Wat heel jammer is, is dat de kritiek die nu gegeven wordt niet altijd even opbouwend is en ertoe leidt dat verschillende vrijwilligers die met heel veel enthousiasme hebben geprobeerd om weer iets leuks neer te zetten op 1 april, nu weinig zin hebben om komend jaar weer veel tijd en moeite te steken in 1 april. En dat lijkt me niet de bedoeling. :) Gelukkig zijn er naast de vele kritieken ook positieve reacties, die maken hopelijk dat er ook komend jaar weer mensen opstaan om op 1 april iets moois te doen. We zullen dan zeker ook de op- en aanmerkingen van nu meenemen.

Wat mij betreft voor de teamleden die zoveel werk hebben verzet:
Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8008
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:20

Jessica schreef:
Erg leuk om het overzicht te zien! Jemig joh...5 mensen die meer dan 1000 berichten hebben geplaatst in 1 dag waarvan 2 gewoon al richting 2000 gingen! :wow: 1800 berichten in 1 dag, dat is 75 berichten per uur, dat is dus gewoon meer dan 1 bericht per minuut... %)

Aan de 1 april-grap wordt door de vrijwilligers heel veel tijd besteed, ze zijn al een paar maanden van te voren druk met het verzinnen van ideeën en wanneer het aankomt op de uitwerking, steken ze daar veel tijd en moeite in. Het is erg lastig om elk jaar opnieuw met iets leuks en haalbaars te komen en niet in herhaling te vallen. Dat lukt tot nu toe behoorlijk goed.

Natuurlijk vindt niet iedereen dezelfde dingen leuk, gelukkig maar! Je zal met z'n allen hetzelfde paard willen hebben of op dezelfde man of vrouw vallen. :+ Maar dat maakt het ook logisch dat niet iedereen de grap kan waarderen. Elk jaar blijkt dat weer, maar ook in andere dingen op Bokt zien we dat terug.
We proberen op Bokt aan zoveel mogelijk vragen te voldoen, maar iedereen 100% tevreden stellen lukt nooit. Altijd fijn om verbeterpunten te krijgen, daar wordt ook altijd serieus naar gekeken.
Wat heel jammer is, is dat de kritiek die nu gegeven wordt niet altijd even opbouwend is en ertoe leidt dat verschillende vrijwilligers die met heel veel enthousiasme hebben geprobeerd om weer iets leuks neer te zetten op 1 april, nu weinig zin hebben om komend jaar weer veel tijd en moeite te steken in 1 april. En dat lijkt me niet de bedoeling. :) Gelukkig zijn er naast de vele kritieken ook positieve reacties, die maken hopelijk dat er ook komend jaar weer mensen opstaan om op 1 april iets moois te doen. We zullen dan zeker ook de op- en aanmerkingen van nu meenemen.

Wat mij betreft voor de teamleden die zoveel werk hebben verzet:
[ [url=m/QbR4e7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Noet je nagaan hoeveel ik zou hebben XD als ik er eerder was achtergekomen. Ik had 500 in 1 uur XD

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:21

Waarom zou je geen feedback mogen geven over iets wat je tegen valt? Als je kijkt hoeveel berichten er uit spam bestonden en hoeveel er gewoon uit echt leuke berichten, dan kan je die conclusie zelf ook al trekken.

Als niemand wat had gezegd dan was dit onderwerp 1 blz groot geweest. Had ook een teleurstellend effect geweest voor alle moeite die er is gedaan.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:25

Geef dan i.i.g. opbouwende kritiek, i.p.v. neerbuigend ;)

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:27

Ik vond het idee best leuk :D Niet echt een grap waar men kon intrappen, maar dat is ook niet nodig altijd. Ik vond alleen het gespam erg jammer, dat haalde voor mij de lol er wel af.

Ik heb wel hartelijk gelachen om het stukje ''Leven zonder katten'', leuk gevonden :j

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:33

MarJon schreef:
Ik vond het idee best leuk :D Niet echt een grap waar men kon intrappen, maar dat is ook niet nodig altijd. Ik vond alleen het gespam erg jammer, dat haalde voor mij de lol er wel af.

Ik heb wel hartelijk gelachen om het stukje ''Leven zonder katten'', leuk gevonden :j


Die was idd erg leuk! :j

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:38

Ailill schreef:
Zal ik dan nu maar heel eerlijk toegeven dat ik bijna een rolberoerte kreeg toen ik het bericht op Bokt las. Ik dacht echt bij mezelf: 'Bart, hoe kun je zó dom zijn!' :+

_O-

MarJon schreef:
Ik vond het idee best leuk :D Niet echt een grap waar men kon intrappen, maar dat is ook niet nodig altijd. Ik vond alleen het gespam erg jammer, dat haalde voor mij de lol er wel af.

Ik heb wel hartelijk gelachen om het stukje ''Leven zonder katten'', leuk gevonden :j

Het gespam maakt ook wel gelijk duidelijk dat mensen heel competitief worden als er rangen te verdienen zijn en wat er gebeurt als er niet / weinig ingegrepen wordt door modjes.

Ailill schreef:
Geef dan i.i.g. opbouwende kritiek, i.p.v. neerbuigend ;)

Dit is wel een punt. Roepen dat het een stomme grap is mag, maar het is voor het team een stuk makkelijker om dingen te veranderen als we weten wát er dan niet leuk was. Een aantal punten hebben we al kunnen noteren, dus daar zullen we volgend jaar idd naar kijken.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:39

Mossel schreef:
Ailill schreef:
@ Mossel, waarom moet je er 5 berichten over plaatsen? Dat gaat toch niets aan de zaak veranderen?

Bericht nummer 6 omdat IK ook m'n mening mag geven en ik ook mag zeggen wat ik er van denk! En omdat mensen op mij reageren. Hoeft ook niks veranderd te worden dat hoor je mij niet zeggen maar het is een vrij land dus ik mag best zeggen wat ik er van denk. Staat het je niet aan lees je toch lekker over mijn berichten heen, op mij reageren gaat de zaak ook niet veranderen


Voor iemand met een poes die kaal wordt heb je wel scherpe nagels zeg. Waarom heb je die niet ingezet op Krabt.nl :D

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:44

Amandavd schreef:
Mossel schreef:
Bericht nummer 6 omdat IK ook m'n mening mag geven en ik ook mag zeggen wat ik er van denk! En omdat mensen op mij reageren. Hoeft ook niks veranderd te worden dat hoor je mij niet zeggen maar het is een vrij land dus ik mag best zeggen wat ik er van denk. Staat het je niet aan lees je toch lekker over mijn berichten heen, op mij reageren gaat de zaak ook niet veranderen


Voor iemand met een poes die kaal wordt heb je wel scherpe nagels zeg. Waarom heb je die niet ingezet op Krabt.nl :D
Die is euhm, scherp _O- _O- _O- _O- _O-