KWPN: Blue Hors Don Olymbrio L erkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

KWPN: Blue Hors Don Olymbrio L erkend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-17 12:38

kwpn
Fokkerij

Op voordracht van de hengstenkeuringscommissie dressuur is de Grand Prix hengst Blue Hors Don Olymbrio L erkend voor de KWPN-fokkerij. Blue Hors Don Olymbrio L is een zoon van de preferente Jazz uit Olymbria, een keur preferente dochter van Ferro. Grootmoeder Kilbria is een elite preferente merrie van Sultan. Haar moeder Ezabria voert het keurpredikaat en is een volle zus van het Grand Prix-paard Barbria waarmee Imke Schellekens veel internationale successen heeft geboekt.

Als driejarige heeft fokker Jan Lamers uit Oss hem voor gebracht op de hengstenkeuring. Hij is toen aangewezen voor het verrichtingsonderzoek maar vrijwel direct verkocht naar de Deense stoeterij Blue Hors. De hengst is daarna in Denemarken goedgekeurd. De hengst loopt momenteel onder Daniel Bachmann-Andersen met succes Grand Prix.

De hengst voldoet aan de röntgenologische- en cornage criteria van het KWPN. De genoomfokwaarde voor osteochondrose is 98 met 51% btbh. De hengst is 9 jaar en had als driejarige een stokmaat van 1.69m. Zijn fokwaarde sport is 183 met 54% btbh. Sperma van Blue Hors Don Olymbrio L is te bestellen bij De IJzeren Man in Weert.

NatasjavE

Re: KWPN: Blue Hors Don Olymbrio L erkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:03

Ohh dit vind ik een heel gaaf paard.

galgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:12

NatasjavE schreef:

Inderdaad een gaaf sportpaard.....maar of we nu weer op Jazz / Ferro bloed in de fokkerij zitten te wachten betwijfel ik. Dat is toch inmiddels wel voldoende voor handen. De hele Nederlandse dressuurfokkerij is er mee doordrenkt.

Maar een mooi paard is het zeker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:18

galgo schreef:
NatasjavE schreef:

Inderdaad een gaaf sportpaard.....maar of we nu weer op Jazz / Ferro bloed in de fokkerij zitten te wachten betwijfel ik. Dat is toch inmiddels wel voldoende voor handen. De hele Nederlandse dressuurfokkerij is er mee doordrenkt.

Ik heb een merrie uit een hele andere fokrichting.

Al heb je zeker een punt. Maar qua type is deze het helemaal voor mij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 08:24

galgo schreef:
NatasjavE schreef:

Mee eens, maar hij is wel mooi gefokt met Sultan er achter en lijkt kwalitief een erg goed paard te zijn. Ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn nafok en of hij zijn type vererft.

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 19:38

Hoeveel jazz x Ferro goedgekeurde kwpn hengsten lopen Grand Prix? :)

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 16:30

Afbeelding

Afbeelding
Nakomeling van Don Olymbrio
Majestic Golden Boy geb juni 2017