Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 12:43

Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Mijn paradijs op aarde, de achtertuin :+:

Afgelopen maand gaf Set_Elkol ([VN] Doorgeefstokje van de maand maart: Set_Elkol) het stokje door aan Ine23 voor de 10 vragen. Ben jij benieuwd naar haar vroegere penny-gedachtes of waarom ze zich 7 jaar geleden voor Bokt aanmeldde? Lees dan snel verder!

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
In 2009 had ik net mijn eerste paard gekocht en hoorde ik van vriendinnen dat Bokt.nl een fijn forum was om vragen te stellen en dingen te leren. Mara (mijn haflinger) heb ik ook via Bokt gevonden, zij komt van bij bokker Hebbesje vandaan die ondertussen overgestapt is op sportpaarden.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Citaat:
Die shet is zooo schattig! Ik wil er ook 1 kopen... mss 1tje dat op Ise lijkt ^^

Die shet is er nooit van gekomen, mijn gezelschap voor Mara werd Marieke. Ondertussen heb ik 4 pony’s maar nog steeds geen shetlander! Ooit moet daar toch verandering in komen :D .

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Misschien 6/10? Ik was natuurlijk al 18 toen ik een account op Bokt aanmaakte, waardoor mijn ergste Penny-periode al achter de rug was. Mijn smileygebruik is nog steeds erg groot, maar toen was het denk ik nog een gradatie erger.

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik ben een lange tijd actief geweest in de verschillende haflingertopics en heb een tijd regelmatig foto’s geplaatst van haflingerhengst Aron van de Haflingerborg aangezien ik de eigenaar goed ken. Recenter heb ik een volgtopic gehad waarin we uitkeken naar het veulen van mijn merrie Marieke. Ondertussen is mijn cremello prinses Lilith ook alweer bijna 2 jaar oud!

5. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt heeft me de afgelopen jaren veel nieuwe kennis opgeleverd en daarnaast vriendinnen voor het leven. Ik heb het momenteel erg druk en daardoor minder tijd voor Bokt, maar ik spreek meerdere ‘Bokt’-vriendinnen bijna elke dag. Als ik aan Bokt denk, denk ik dus vooral aan de leuke dingen die uit mijn tijd op Bokt zijn voortgekomen.

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ja hoor! Ik las uiteraard elke maand de Penny, dus mijn fantasie liet ik de vrije loop elke keer ik paarden in de buurt zag staan. Zo stonden er 2 paarden in de buurt die in mijn verbeelding mijn verzorgpaarden waren, ik schreef ook hun namen op al mijn schoolspullen, maar ik ben er nooit toe gekomen om daadwerkelijk aan de eigenaar te gaan vragen of ik ze mocht verzorgen :+ . Mijn vriendinnetjes op school had ik er uiteraard wel van overtuigd dat ik ze elke week mocht verzorgen ;) .

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Ik denk erg gelijkend op mijn leven nu, maar dan zonder mijn bijbaantje bij de Albert Heijn. Hoewel ik dat wel graag doe, is langer uitslapen wel meer mijn ding dan meerdere malen per week om half 6 uit bed te komen. Verder heb ik een super relatie, een prachtig huis met daaraan een droomplek voor mijn 4 paarden. Ik denk niet dat ik het anders zou doen als ik dat kon, alleen meer tijd nemen voor de paarden zou wel welkom zijn.

8. Hoe is het voor jou bevallen om zelf een nakomeling te fokken uit je merrie?
Ik ben zelf heel erg gek op Ilya en heel blij dat ik deze keuzes heb gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe het jou is bevallen met Marieke en Lilith!
Dat gevoel is echt fantastisch Katja! Ik voel me elke dag gezegend dat Marieke zo’n prachtige dochter op de wereld heeft gezet en dat Lilith hier kan opgroeien tot een super leuke, lieve en mooie merrie. Ik vond het fokken zelf wel enorm spannend allemaal: van de eerste keer insemineren tot aan de geboorte zelf (die ik dan nog gemist heb :oo ), ik zat echt bomvol stress. Ik denk dat ik niet zo snel nog een keer fok, puur omdat ik dan weer de nakomeling ga willen houden. Want als er 1 ding is dat ik geleerd heb van fokken, dan is het dat ik heel slecht ben in afscheid nemen en verkopen van veulens haha.

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Aan Peelie

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
De afgelopen jaren heb ik Mara en Nash natuurlijk van dichtbij gevolgd en genoten van je mooie foto’s en prestaties. Wat zou je graag nog willen bereiken met beide paarden? Dat hoeft niet perse in de sport te zijn, maar dat wil ik natuurlijk ook graag weten!

----
* Stel dat bovenstaande Bokker niet wil, aan wie zou je de vragen dan willen stellen?
Aan Laurahh

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:59

Wat leuk om te lezen Ine! Ik blijf het leuk vinden je wat te volgen op facebook en bokt :D

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 04:29

Super leuk ine! <3

En natuurlijk beantwoord ik jou vragen graag <3 :D

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 06:00

Wat een leuk stukje Ine :)

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 09:05

Ik vind dit echt een leuke rubriek :j . Ben benieuwd naar jouw antwoorden Gail!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:47

Ine23 schreef:
Ik vind dit echt een leuke rubriek :j . Ben benieuwd naar jouw antwoorden Gail!

Ik ook :+

Kiichi

Berichten: 1026
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: De Goorn

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:58

Leuk :D

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 17:19

Leuk weer !! :)

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Doorgeefstokje van de maand april: Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 13:54

Tof!