Pony kan weer lopen dankzij prothese

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:08

Varekaj schreef:
Had dit gisteren ook al gezien. Walgelijk. Dat beestje heeft vergroeide achterbenen, leunt compleet voorover ook. De vacht ziet er niet uit, lijken wel doorligplzkken op de bil.

Only in America.



Dat zijn ook doorligplekken inderdaad.

Zo sneu dit!

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:10

Arme pony, dit is toch geen leven :(:)

JudithGigi

Berichten: 4215
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:13

Dat een dierenarts dit toe zou staan.. uberhaupt al 3 maanden op 3 benen..

dioni

Berichten: 830
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:19

Ik zou hier ook gekozen hebben voor euthanasie.
Nergens in het fimpje zie je het dierje daadwerkelijk lopen. Op zich heb ik wel eerder dieren met een prothese gezien die wel functioneerden, dus ik ben niet tegen het aanmeten van een prothese.
Maar dit paardje.... nee.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:20

Ik had hem gisteren ook al ingestuurd. Omdat het zo enorm zielig is.
Ook die achterbenen.
Onbegrijpelijk ;(

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:39

Silly1972 schreef:
Varekaj schreef:
Had dit gisteren ook al gezien. Walgelijk. Dat beestje heeft vergroeide achterbenen, leunt compleet voorover ook. De vacht ziet er niet uit, lijken wel doorligplzkken op de bil.

Only in America.



Dat zijn ook doorligplekken inderdaad.

Zo sneu dit!

Het is wel een vreemde plaats voor een doorligplek... doorgaans zitten die op de plaats waar botten wat meer uitsteken. In dit geval zou ik een doorligplek dan precies op de punt van het heupbot verwacht, niet erachter op de bil. Mogelijk gewoon een mestplek?

Maar goed, dat daar gelaten, dit heeft natuurlijk niets meer met redden te maken. Het arme dingske. Laat het dier alsjeblieft gaan. Kijk dan naar die doorgezakte kootjes achter... en dat vergroeide linker voorbeentje... Echt kwellerij dit

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:48

Persoonlijk kan ik hier beter niet mijn mening over geven, want ik ben er vrij hard in.

Maar het is dubbel. Dit is de eerste versie. Stel het wordt makkelijker/beter/goedkoper etc. Wat zou jij dan doen als het jouw paard is?

(Ik zeg wel... als ik met een prothese zou moeten leven, zou voor mij te veel inleveren zijn en ik zou er zelf een eind aan maken ;) alhoewel ze tegenwoordig ook steeds beter zijn... Dus mjah.. Voor mijn paard zou ik er ook niet snel voor kiezen..) Maar stel... Bij mensen zijn ze al zo ver, dat het gewoon echt lijkt, met je hersenen stuur je gewoon een hand aan etc. Stel ze gaan bij dieren ook zo ver, het wordt zo goed (en betaalbaar, mogelijk en alles), zou het dan anders liggen?

Ook even op het feit gelet... Je mist vandaag je hand/je paard mist een been en je hebt binnen een week een goed passende prothese? Kan zo 1,2, 3, geprint worden...

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:13

Liannetje86 schreef:
Persoonlijk kan ik hier beter niet mijn mening over geven, want ik ben er vrij hard in.

Maar het is dubbel. Dit is de eerste versie. Stel het wordt makkelijker/beter/goedkoper etc. Wat zou jij dan doen als het jouw paard is?

(Ik zeg wel... als ik met een prothese zou moeten leven, zou voor mij te veel inleveren zijn en ik zou er zelf een eind aan maken ;) alhoewel ze tegenwoordig ook steeds beter zijn... Dus mjah.. Voor mijn paard zou ik er ook niet snel voor kiezen..) Maar stel... Bij mensen zijn ze al zo ver, dat het gewoon echt lijkt, met je hersenen stuur je gewoon een hand aan etc. Stel ze gaan bij dieren ook zo ver, het wordt zo goed (en betaalbaar, mogelijk en alles), zou het dan anders liggen?

Ook even op het feit gelet... Je mist vandaag je hand/je paard mist een been en je hebt binnen een week een goed passende prothese? Kan zo 1,2, 3, geprint worden...



Nee je kunt een dier niet vertellen dat hij zo'n ding om moet omdat hij dan weer kan lopen. Plus als er zand tussen komt wat gaat schuren waardoor het dier de prothese niet kan dragen omdat die schuurwond eerst genezen moet wat doe je dan. Als mens ga je in een rolstoel zitten maar dat kan een paard niet.
Mijn inziens zou het dus geen optie zijn. Dus been kapot of kwijt dan spuitje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:18

Praat eens met mensen die een prothese hebben of in een rolstoel zitten. Ze zullen allemaal zeggen dat ze moeten oppassen voor drukwonden, velen hebben ook fantoompijn. Mensen hebben dan nog de keuze, ze gaan naar de dokter om hun protese te laten hermaken, ze laten hun prothese uit, etc. Dieren kunnen die niet, ze kunnen er niet voor kiezen om hun prothese uit te doen zodra deze knelt, ze moeten wachten tot hun baas de pijnsignalen opmerkt. En wat met fantoompijnen, hoe kan een dier daarmee leren omgaan? Zullen we ook maar zwijgen door de slijtage van de het dier door overbelasting van zijn andere gewrichten. Zoals ik in het andere topic al zei: dit is een nieuwe vorm van dierenmishandeling, verzonnen door mensen die niet kunnen loslaten, gesteund door een neiuwe generatie therapeutische hardnekkigheid. We zijn nu al zo laag gevallen dat we zelfs dieren het recht op een waardig levenseinde gaan ontnemen.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:20

SVRL schreef:
Praat eens met mensen die een prothese hebben of in een rolstoel zitten. Ze zullen allemaal zeggen dat ze moeten oppassen voor drukwonden, velen hebben ook fantoompijn. Mensen hebben dan nog de keuze, ze gaan naar de dokter om hun protese te laten hermaken, ze laten hun prothese uit, etc. Dieren kunnen die niet, ze kunnen er niet voor kiezen om hun prothese uit te doen zodra deze knelt, ze moeten wachten tot hun baas de pijnsignalen opmerkt. En wat met fantoompijnen, hoe kan een dier daarmee leren omgaan? Zullen we ook maar zwijgen door de slijtage van de het dier door overbelasting van zijn andere gewrichten. Zoals ik in het andere topic al zei: dit is een nieuwe vorm van dierenmishandeling, verzonnen door mensen die niet kunnen loslaten, gesteund door een neiuwe generatie therapeutische hardnekkigheid. We zijn nu al zo laag gevallen dat we zelfs dieren het recht op een waardig levenseinde gaan ontnemen.


Dit ook ja

_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:32

Ik vind het alleen maar ontzettend sneu voor dit dier. Waarom wordt de pony niet gewoon uit haar lijden verlost. Het dier is duidelijk vergroeid, kan alsnog niet zelf opstaan of lopen, hoe is dit te verantwoorden als dat het dier hier gelukkig van wordt? Dieren geven niet zomaar op, ze blijft eten, ja dat heet instinct, dat betekent nog niet dat dit een goede keuze is geweest. Arm dier.

Vergelijken met mensen vind ik sowieso onzin. Mensen kunnen zonder benen ook nog een leven hebben, in een rolstoel zonder zelf te kunnen lopen. Of met een prothese waar ze van uitgelegd kunnen krijgen hoe ze ermee om moeten gaan. Een paard heeft het begrip niet, niet het begrip en geen eigen keuze.

Nee, wat mij betreft valt dit eerder onder dierenmishandeling dan hulp.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:39

Ik heb op facebook mijn gal al gespuugd.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:42

Hier ook al flinke ???? en frustraties bij het zien van dat arme dier :n
Ik ben echt wel voorstander van proberen het dieren makkelijker te maken en kijken wat haalbaar is.. maar in dit geval is het echt zo ontzettend sneu voor het beestje. ( buiten dat ik m er al niet goed vind uit zien)

Babootje

Berichten: 26334
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:51

Cowgirl schreef:
Ik heb op facebook mijn gal al gespuugd.


Ik heb m op FB nog niet langs zien komen. Zou mn gal ook niet binnen kunnen houden.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 12:55

Hoe ver wil je al mens gaan, arm dier!

JudithGigi

Berichten: 4215
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:03

SVRL schreef:
Praat eens met mensen die een prothese hebben of in een rolstoel zitten. Ze zullen allemaal zeggen dat ze moeten oppassen voor drukwonden, velen hebben ook fantoompijn. Mensen hebben dan nog de keuze, ze gaan naar de dokter om hun protese te laten hermaken, ze laten hun prothese uit, etc. Dieren kunnen die niet, ze kunnen er niet voor kiezen om hun prothese uit te doen zodra deze knelt, ze moeten wachten tot hun baas de pijnsignalen opmerkt. En wat met fantoompijnen, hoe kan een dier daarmee leren omgaan? Zullen we ook maar zwijgen door de slijtage van de het dier door overbelasting van zijn andere gewrichten. Zoals ik in het andere topic al zei: dit is een nieuwe vorm van dierenmishandeling, verzonnen door mensen die niet kunnen loslaten, gesteund door een neiuwe generatie therapeutische hardnekkigheid. We zijn nu al zo laag gevallen dat we zelfs dieren het recht op een waardig levenseinde gaan ontnemen.


Ik vind dit hele sterke punten en kan mij daarom niet voorstellen dat iemand met ervaring als arts en maker van de prothese dit niet ziet (of wil zien).. Inderdaad een nieuwe vorm van dierenmishandeling

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:08

Toch fijn dat in dit soort situaties heel veel bokkers er hetzelfde over denken. Dat arme dier hadden ze veel leed kunnen besparen door het in te laten slapen nadat moeders op het beentje had staan dansen.

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:15

Mee eens, dit is pure mishandeling uit emotie :(

Ik heb alles over voor mijn paarden, maar dit zou ook bij mij inslapen zijn. Arm dier, heeft al veel te lang geleden.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:15

Ik dacht dat mishandeling niet op bokt mocht :)

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:16

vraag me af of die mensen er nu na alle reacties de er op deze videos zijn gekomen alsnog over denken dat ze het beestje hebben geholpen..

ik snap dit echt niet.. je ziet toch dat het niet zo kan

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:22

Je zou toch zeggen dat zo'n 'Dr. Doolittle' het beste met de beestjes voorheeft :n
Echt te ziek voor woorden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:23

Annalies03 schreef:
vraag me af of die mensen er nu na alle reacties de er op deze videos zijn gekomen alsnog over denken dat ze het beestje hebben geholpen..

ik snap dit echt niet.. je ziet toch dat het niet zo kan



Ik ben op fb in discussie gegaan met een aantal mensen, 1 ervan zelfs een dierenarts in opleiding. Zij vinden dat wij, met onze mening, niet van dieren houden en dat we onze dieren bij het minste probleempje laten afmaken. Mening van de dierenarts in spe was ook dat het lijden van dit dier, andere dieren in de toekomst zou helpen, bij mensen was het immers ook zoeken naar de juiste hulpmiddelen. Als ik dan schrijf wat ik hier eerder zei, komt er ofwel geen reactie meer, of ik krijg een boel verwijten naar mijn hoofd die erop neer komen dat ik een harteloze idioot ben. Dit soort mensen zit zo vast in het idee dat leven heilig is, hoe zeer een wezen ook lijdt en dat je geen enkel levend wezen het leven mag ontnemen. Waardigheid, respect voor het wezen van een dier en kennis wat dieren nodig hebben om echt een goed leven te leiden, bezitten deze mensen niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:25

Dr doolitlte lijkt zijn centjes krijgen erg belangrijk zo te zien. Welzijn is het in ieder geval niet waar hij het voor doet.

silvia58

Berichten: 1831
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:31

bruintje123 schreef:
Dr doolitlte lijkt zijn centjes krijgen erg belangrijk zo te zien. Welzijn is het in ieder geval niet waar hij het voor doet.


Daar sluit ik mij bij aan !
Dit heeft niets met dierenliefde te maken maar wel met geld verdienen over de rug van een dier !

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:56

JudArthos schreef:
Dat een dierenarts dit toe zou staan.. uberhaupt al 3 maanden op 3 benen..



Drie maanden? Dat dier Is toch wel ouder dan drie maanden? Moeder was kort na de geboorte op het been gaan staan....

Dat geen dierenrechten organisatie hier iets tegen doet.... arm dier