Pony kan weer lopen dankzij prothese

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:52

bruintje123 schreef:
Ik zie het vergelijk met cushing en dus aangename levensverlenging niet in vergelijk met deze marteling voor het diertje.

Medicatie voor PPID kan wel degelijk heel onaangenaam zijn.

Maar het hoort hier niet thuis, laten we weer on topic gaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:11

Dat zie je toch aan je paard als het onaangenaam is. Net als eigenlijk bij de pony in de op dat het onaangenaam is.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:24

Tuurlijk. Maar veel mensen denken dat er behalve Prascend of niet behandelen geen andere opties zijn.

Voor de pony in de OP zijn er ook maar twee opties. Helaas hebben ze de verkeerde gekozen :(:)

Rivendell

Berichten: 6824
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:26

Dit is pure mishandeling.
Laat dat dier toch inslapen

Beebee
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 23:03

Egotrip van de prothese-maker. Omdat het kan, niet omdat die pony ermee geholpen is. Afschuwelijk!

SaraViavia

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:25

Iets van dierenmishandeling, bah

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:41

Wat een misselijkmakend gedoe weer dit. Begrijp dit echt niet, laat die pony gaan.

AmyJamess

Berichten: 2121
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:37

Mensen moeten stoppen met het vermenselijken van dieren.
Arm dier kan niet eens fatsoenlijk lopen, laat staan leven.
Bij kleinere dieren kan het, maar een paard is hier toch echt te zwaar voor.
Ik snap de mensen van tegen woordig echt niet, zoals eerder al werd gezegd alles moet maar gered worden, waarom? Omdat de mens zich dan beter voelt?
Hoop dat t arme dier alsnog snel uit zijn lijden word verlost

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:05

Wtf dit is toch geen dierwaardig bestaan, echt dierenmishandeling vind ik dit, bah bah. Vind dit echt vreselijk om te zien. Snap niet dat je dit als eigenaar zou willen..ziek vind ik t gewoon..

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:13

Ik vind het wel leuk dat de pony hiermee weer kan lopen maar het lijkt me ook fijner als ze ook iets met de vacht doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:17

Pearls14 schreef:
Ik vind het wel leuk dat de pony hiermee weer kan lopen maar het lijkt me ook fijner als ze ook iets met de vacht doen


Zie jij m lopen dan?

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:20

Joolien schreef:
Pearls14 schreef:
Ik vind het wel leuk dat de pony hiermee weer kan lopen maar het lijkt me ook fijner als ze ook iets met de vacht doen


Zie jij m lopen dan?


Nergens maar ja ik vind het ook wel een beetje zielig ik wou alleen weten hoe mensen op mijn stomme reactie reageren

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:25

Vreselijk dit := heb eens op een post van hun op facebook laten weten wat ik ervan vond, waren ze het niet mee eens, want er volgde nog een post met de boodschap dat als je het er niet mee eens bent, je je bek moet houden, want we willen alleen oeeh en aah en wat een goed leven heeft ze := want ja, je kan toch duidelijk zien dat dat een blij paardje is!? Ze kan lekker rondhuppelen met andere paarden, ze heeft totáál geen last van alle vergroeide gewrichten, ze is uiterst gelukkig want ze weet dat ze een goed leven tegemoet gaat en ze krijgt álle (media) aandacht die ze nodig heeft. Wat wil een paard nog meer?

Als ik heel eerlijk ben, ze doen het niet voor die pony, maar voor hun eigen gevoel en voor alle likes en reacties die ze krijgen... en ze mogen zelfs die pony door stad en land vervoeren voor reclames, lijkt me fijn, zo op de trailer staan :=

Ik volg die pagina, maar vind het echt hartverscheurend. Ook dat ze vragen voor 'hay donations', vraag me dan af of ze überhaupt een fatsoenlijk prothese kunnen betalen.

Starship

Berichten: 57
Geregistreerd: 05-01-17
Woonplaats: Ergens in Nederland :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:52

Serieus een prothese voor een pony?? Als we niet uitkijken hebben we straks ook nog speciale pony-rolstoelen en pony-rollators of zo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 16:44

Mieuwbrain schreef:
Serieus een prothese voor een pony?? Als we niet uitkijken hebben we straks ook nog speciale pony-rolstoelen en pony-rollators of zo :=


Een pony in een rolstoel is er helaas al, zag hem maanden geleden ergens voorbij komen.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:00

Ik vind het met honden en katten een heel ander verhaal, dat zijn geen vluchtdieren, die hebben een andere denkwijze en zijn geen hoefgangers.
Maar deze pony 'loopt' zo scheef als een banaan en snapt er overduidelijk helemaal niks van. Die drukplekken waar het haar is verdwenen vertellen al genoeg... :(

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:53

Wat vreselijk zeg.... het is fijn dat mensen zo ver gaan voor hun dier, maar in deze verliezen ze imo totaal uit het oog waar het om gaat.. het welzijn van het dier..

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 23:24

Ik snap dit dus ook echt niet. Kunnen ze niet zien dat hij zo geen fijn leven heeft? :=

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 14:20

Het is bizar angstaanjagend hoe ver mensen willen gaan in hun overtuiging het leven te kunnen en willen verlengen. Ongeacht of dit van een dier of een mens is... Het feit dat dit gedaan wordt en dat mensen hier blij mee zijn, geeft al aan hoe ons brein aan het aftakelen is... Ik had dit beestje in laten slapen en ik ben blij dat velen deze mening delen.

Wel gek eigenlijk... Dat we er bij een dier nu met velen zo'n punt van maken. Ga eens even in je omgeving bij de verzorgingstehuizen/ziekenhuizen en revalidatiecentra kijken... Ook daar is sprake van een ondraaglijk lijden en onmenselijk bestaan. Ik ben blij als onze wet- en regelgeving wordt aangepast.
En voor diegene die het wil weten. Ja, ik heb mijn zaakjes (lees wilsverklaring e.d.) al geregeld. Met mij geen gekke dingen en met mijn dieren al HELEMAAL niet!

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:36

Wat mij tov eerdere vergelijkbare topics opvalt, is dat niemand hier echt positief reageert.

In voorgaande topics kwam vaak een discussie van de pro's vs con.

Durven de pro's niet meer te reageren of Is er mindsetverandering gaande?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:57

Of is dit gewoon geen discussie meer mogelijk omdat het echt veel en veel te ver gaat.
En iedereen het er unaniem over eens is.

KittyDylan

Berichten: 8890
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 15:57

SVRL schreef:
Mieuwbrain schreef:
Serieus een prothese voor een pony?? Als we niet uitkijken hebben we straks ook nog speciale pony-rolstoelen en pony-rollators of zo :=


Een pony in een rolstoel is er helaas al, zag hem maanden geleden ergens voorbij komen.


Goh zal wel een dwergje zijn _-:(
Eigenaren van dwergjes in Amerika die ze in leven laten omdat ze de kleinste pony ter wereld kunnen zijn. Gad-ver-damme _-:(

Anoniem

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 02:41


Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:56


FrYso
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 07:29

Triest! Hoe kan je zo'n beestje dat nou aan doen? Alleen maar omdat jij, als mens dat wilt...? Echt diep triest hoe mensen met hun dieren kunnen omgaan, dit is geen leven meer voor dat paardje...