'Kreupele' Rubin Cartier nu te koop als Grand Prix-paard

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

'Kreupele' Rubin Cartier nu te koop als Grand Prix-paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-17 09:27 Tip de Nieuwsredactie

Horses / Hoefslag / Patrik Kittel
Juridisch, Dressuur
Ingezonden door ketaki

Na een hoop juridisch gesteggel met mede-eigenaren Frans en Frea Plantaz van Altius Horses nam Simone van Wijngaarden vorig jaar afscheid van de hengst Rubin Cartier, die nu door Patrik Kittel te koop wordt aangeboden als Grand Prix-talent. Opmerkelijk, aangezien Plantaz vorig jaar meende dat Rubin Cartier kreupel zou zijn. Zij lieten beslag leggen op de hengst omdat ze al jaren in onmin leefden over het management van de Rubin Cortes-zoon.

Juriste Gea Stibbe, raadsvrouw van Simone van Wijngaarden, zoekt uit wat er aan de hand is en dat ze zich beraden over eventuele verder te nemen stappen. Lees het artikel verder op Horses.

De site van Kittel vermeldt: "Deze man ontwikkelt zich zeer goed. Hij laat veel talent zien voor de Grand Prix-oefeningen. Hij is een eyecatcher die alle aandacht op zich vestigt in de ring."
De Hoefslag nam contact op met stal Kittel: "Ik weet niets van zijn voorgeschiedenis en kan niets anders zeggen dan dat hij hier staat om verder door te trainen en te verkopen", laat de stalmanager aan de Hoefslag weten. "We zijn hier allemaal dol op 'Ronnie'; het is een heel fijn en lief paard."

Gerelateerde berichten:
[VN] Rubin Cartier in beslag genomen
[VN] Rubin Cartier mag niet meedoen aan NK

Getup

Re: 'Kreupele' Rubin Cartier nu te koop als Grand Prix-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 09:50

Schandalig verhaal weer... paard zou niet meer getraind mogen worden, volgens Altius horses en zo kwamen ze tot n overeenkomst, waarbij de hengst alleen nog zou dekken en de amazone er afstand van deed. En nu wordt ie verkocht als zijnde aankomend GP paard en kan t trainen ineens wel?
Heel vies spelletje van de eigenaren. Die nu waarschijnlijk wel n lekkere som krijgen -als ze m verkocht krijgen ;-)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 11:04

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat van een hengst die zo in de media geweest zo'n bekende trainingsstal de voorgeschiedenis niet kent. Prima dat ze zich er niet in willen mengen en er geen uitlatingen over willen doen, maar was netjes als ze dat ook gezegd hadden ipv "we weten er niets van af".

Ben heel benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen. Gelukkig zal het paard zelf weinig mee krijgen, die doet gewoon z'n ding (aangenomen dat het paard inderdaad niet kreupel is en pijnvrij rond loopt)

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Hightea workshop.nl Voor personeels- of vrijgezellenfeest
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:48

Angela schreef:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat van een hengst die zo in de media geweest zo'n bekende trainingsstal de voorgeschiedenis niet kent. Prima dat ze zich er niet in willen mengen en er geen uitlatingen over willen doen, maar was netjes als ze dat ook gezegd hadden ipv "we weten er niets van af".

Ben heel benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen. Gelukkig zal het paard zelf weinig mee krijgen, die doet gewoon z'n ding (aangenomen dat het paard inderdaad niet kreupel is en pijnvrij rond loopt)

Dat is speculeren, dat het op Bokt gebeurd door de bezoekers is niet netjes maar dat een moderator zich daar schuldig aan maakt vind ik eigenlijk niet kunnen.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:55

Tazzey schreef:
Dat is speculeren, dat het op Bokt gebeurd door de bezoekers is niet netjes maar dat een moderator zich daar schuldig aan maakt vind ik eigenlijk niet kunnen.

hah dit vind ik nou een lachertje.

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:46

mirtedl schreef:

Tazzey heeft helemaal gelijk

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:54

juliomariner schreef:
mirtedl schreef:

Tazzey heeft helemaal gelijk

Dat is dan jouw mening.. In mijn ogen is het belachelijk dat je als moderator blijkbaar je mond moet houden omdat je een moderator bent?? Je bent god toch zeker niet dat je dan gelijk moet opletten wat voor uitspraken je doet :Y)

Spotje 10/8/1993 - 8/7/2013 † Y;( Tjedde: 02/04/2000 - 16/09/2014 † Y;( Ollie: † 19/11/2015 Y;(

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:04

Angela schreef:

Zo in de media :-) Nederland is niet het episch centrum van de wereld:+
En waar gaat het over, paard is even ter discussie geweest aangaande een samenwerking die is misgelopen, met veel emo (uiteraard als ruiter te begrijpen, maar daarom niet rationeel/zakelijk). Mede-eigenaar is uitbetaald geweest en stampt nu wat na.

Klaarblijkelijk functioneert het paard met het huidige management wel degelijk (mss is dat een moeilijk te verkroppen iets voor de vorige ruiter). Dus ik denk niet dat een uitgekochte partij derfrechten kan uitspreken op een eigendom van iemand anders. Tenzij mss specifiek gestipuleerd en dan nog kan je daar een kous aanbreien. (bvb doorverkopen, stel van onderneming naar prive of van de ene onderneming naar de anderen) Maar dat is speculatie.
Verder vind ik het persoonlijk iets dat tussen twee partijen uitgevochten moet worden ipv dan de media op te zoeken. In dit geval heb ik zo iets van: laat het los en rusten.

L'embarras du choix

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:18

ik denk, dat er helemaal niets aan de hand was, zoals de amazone al zei...en dat het door de mede eigenaar als excuus gebruikt werd om van de samenwerking af te komen en het dier mee te kunnen nemen.

Maar een potentieel koper kan dus wel lezen over uitgesloten zijn door onregelmatigheden, geopereerde chips of schieffels / ikweettnietmeer. Maar ja: kwestie van keuren .

Oja, en een mod mag toch ook n mening hebben :o?

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:11

Getup schreef:

Misschien moet er dan worden ingevoerd dat ze dit soort discussies met een priveaccount doen maar dat is natuurlijk mijn bescheiden persoonlijke mening

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:56

Een mening hebben en openbaar speculeren zijn twee verschillende dingen. Speculeren mag op Bokt niet dus ik zie niet in waarom er voor een mod een uitzondering zou worden gemaakt, het is een beetje meten met twee mate.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:59

Moderatoropmerking:
Meteen maar het verzoek om ontopic te blijven reageren. De vraag of een moderator wel of niet bepaalde uitspraken mag doen hoort niet op VN

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:23

Getup schreef:
ik denk, dat er helemaal niets aan de hand was, zoals de amazone al zei...en dat het door de mede eigenaar als excuus gebruikt werd om van de samenwerking af te komen en het dier mee te kunnen nemen.

Maar een potentieel koper kan dus wel lezen over uitgesloten zijn door onregelmatigheden, geopereerde chips of schieffels / ikweettnietmeer. Maar ja: kwestie van keuren .

daarbij heeft altius horses al een bepaalde negatieve naam in de paardensport.

en het was iig niet de amazone, die er nu bericht aan besteedde, maar de juriste :o :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie