Succes voor project Mei Grand Prix Nei Grand Prix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Succes voor project Mei Grand Prix Nei Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 20:37

kfps
Dressuur, KFPS

Afbeelding

Een droom kwam afgelopen donderdag uit voor Marsja Dijkman. Met Horses2fly Haitse 425 (v. Jasper 366) neemt ze deel aan het project Mei Grand Prix Nei Grand Prix en de combinatie was hard op weg om daadwerkelijk dat niveau te halen. Donderdag in Tolbert was het zover: hun allereerste start in de Grand Prix. En gelijk met succes! Met een score van 60,80% zijn ze nu officieel Grand Prix geklasseerd. Het project MGPNGP lijkt dus duidelijk zijn vruchten af te werpen. "Ik heb mezelf wel even geknepen, was het een droom? Nee, het is echt. We zijn echt Grand Prix. Ik ben zo onwijs blij en trots op Haitse, een meisjesdroom is uitgekomen", aldus Marsja Dijkman. Het was in eerste instantie de bedoeling om Hors Concours te starten in de Grand Prix tijdens Indoor Tolbert. Kort ervoor besloot Marsja Dijkman dit toch te wijzigen. Een goede zet. "We hadden natuurlijk wat slordige foutjes, maar ook zeker goede onderdelen. Nu gaan we verder met de afwerking en verbetering en kilometers maken."

Op Indoor Tolbert kwamen afgelopen donderdag nog meer Friese paarden succesvol in actie. Zo mocht Peter Spahn een derde prijs in ontvangst nemen in de Prix St.Georges. Met Elias 494 (v Jorn 430) behaalde hij een fraaie score van 66,05%. Als vierde eindigde Bennie van Es met Dorian van Soma (v. Olgert 445) met 65,39%. Met een zesde plaats en 64,21% viel Leonie Evink met Wylster 463 (v. Rindert 406) net buiten de prijzen. Nathalie Vorenhout liet met Anna van de ‘Haffriehoeve’ (v. Rindert 406) 62,43% noteren. Hennie Roffel heeft sinds kort Douwe van R. (v. Maurits 437) van Sybren Minkema en Jolanda Schreuder onder het zadel. Hun eerste optreden in de Prix St.Georges leverde 60,39% op. Bij de young riders verscheen Amber den Heyer in de baan met Kop Jansen Bas (v. Jorn 430, stbnaam Bjorn van de Dompstede). Zij behaalden 62,89%. In de ZZ-Zwaar was er een score van 61% voor Wendy Okkema met Stal Okkema’s Eos (v. Olgert 445, stbnaam Eos van de Hondshoeve). Margriet Koopmans behaalde met Tallina K.W. (v. Dries 421) 60,57%.

Twee dagen later stond er in Emmeloord een Subtop-wedstrijd op het programma. Daar wisten twee Friese paarden goed te scoren in de Grand Prix. Voor Daniëlla Smit was het met Rosa fan Bangazathe (v. Brandus 345 stbnaam Rosa O.) haar derde optreden op dit niveau. De score kwam nu uit op 62,90%. Daarmee was ze derde, maar net buiten de prijzen. Melanie Mouthaan liet met Wilke-C van de Wijdewormer (v. Fabe 348) 62,30% noteren. Voor Nathalie Vorenhout was er met Anna van de ‘Haffriehoeve’ (v. Rindert 406) een derde prijs in de ZZ-Zwaar met 64,54%.

Laura Roling kwam met Tsjalling D.L. (v. Leffert 306 stbnaam Tsjalling Lyta L.) op zondag aan de start op de Subtop-wedstrijd in Den Hoorn. In de ZZ-Zwaar moest ze het met 59,29% wel zonder een winstpunt stellen, maar het leverde hen wel een derde prijs op.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:30

Goed initiatief!

Alleen het grootste gedeelte van het artikel gaat over Friese paarden die niet in de MGPNGP zitten :+

purny

Re: Succes voor project Mei Grand Prix Nei Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:10

Wat is MGPNGP?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:12

purny schreef:
Wat is MGPNGP?

Ik heb ook werkelijk geen idee!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:16

Een afkorting van wat in de titel staat.
Echt kon dat niet beknopter? :')

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:18

Ja, maar wat houdt het project in?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:19

No idea..
Die logica ontgaat mij ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:21

Nei betekent misschien nieuw in het Fries denk ik net. Ik moet namelijk aan de kast denken met het liedje een neie dei...
Ach het is laat en ik ben moe.... Begin onzin uit te kramen :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:35

De website van kwpn Friesland meldt dat het een initiatief is om talentvolle (jonge) ruiters en amazones uit Friesland te begeleiden en te ondersteunen met instructie in de buurt in plaats van dat ze daarvoor ver moeten reizen.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 02:00

Mei grandprix nei grandprix betekend losjes met grandprix naar grandprix

Het is een initief, stimuleringsplan om talentvolle ruiters met grandprix ruiters naar de grandprix te helpen begeleiden. Een verkapte Rabobank talentenplan waar de welbedeelden voornamelijk aan mee kunnen doen.

Bij mei grandprix zijn er jonge talenten geselecteerd uit Friesland om hogerop te komen. Dit is zowel voor spring als dressuur.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:38

Dressuur loopt al een tijdje en nu gaan ze ook in het springen aan de slag.

Een GP ruiter of amazone krijgt een talent onder zich om vervolgens naar de GP te gaan rijden. Ik dacht dat het was omdat er vanuit Friesland weinig GP ruiters/amazones komen.

Alleen het grootste gedeelte van het artikel gaat over Friezen, dus twijfel of de topictitel wel het nieuwsbericht goed samenvat.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:12

En volkómen terecht dat nu combinaties met Friese paarden ook mee kunnen doen!

Prachtig project. Hoop dat het veel navolging en continuïteit zal krijgen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:16

Sakura789 schreef:
Dressuur loopt al een tijdje en nu gaan ze ook in het springen aan de slag.

Een GP ruiter of amazone krijgt een talent onder zich om vervolgens naar de GP te gaan rijden. Ik dacht dat het was omdat er vanuit Friesland weinig GP ruiters/amazones komen.

Alleen het grootste gedeelte van het artikel gaat over Friezen, dus twijfel of de topictitel wel het nieuwsbericht goed samenvat.

Komt omdat het een artikel van het KFPS is, vandaar de focus op de Fries.