Welzijn

Foto door bokker Margreet
In januari deed Edith Wiersma–Arts in Hart van Nederland een oproep voor een nieuw onderkomen voor haar 20 honden en evenzoveel paarden. Het stuk land dat zij en haar man huren wordt binnenkort verkocht. Tot overmaat van ramp kreeg haar man Hein een herseninfarct. In haar eentje kon Edith de zorg voor de dieren niet meer aan. Even leek er een oplossing te zijn. Iemand in België zou alle paarden kunnen opvangen. Voor het transport was zelfs een dreamordonate-pagina aangemaakt. De verhuizing is uiteindelijk niet doorgegaan, omdat de paarden in ons buurland niet buiten mogen lopen.
De paarden van de Rainbow Riders Ranch in Eibergen hebben inmiddels allemaal een nieuwe eigenaar gevonden. "Ik heb er nu wel een goed gevoel over", zegt Edith Wiermsa-Arts. "Anders zou ik ze niet naar die plekken laten gaan." In eerste instantie hoopte ze dat de paarden als groep een nieuwe plek zouden vinden, maar dat is niet gelukt. "Zes paarden zijn naar Noord-Duitsland, tien blijven hier in de directe omgeving en de rest is verspreid over het land." Het is niet op de manier gegaan zoals ze hoopte, maar toch is ze blij dat er nieuwe eigenaren zijn gevonden. "Het zal wel moeten, dus ik ben erg blij met de mensen die ik heb gevonden."
Inmiddels wordt het hekwerk van de paardenweide te koop aangeboden op Facebook, want de laatste twee paarden vertrekken de aankomende tijd. "Gelukkig kunnen we de paarden nog eens opzoeken. Hein kan straks nog eens langs gaan." Haar man Hein verblijft op dit moment in een revalidatiekliniek, nadat hij begin dit jaar werd getroffen door een herseninfarct.
Gerelateerde berichten:
[VN] Edith Wiersma opnieuw gedupeerd na zadeldiefstal
[VN] Goed tehuis gevonden voor dieren van de Rainbow Riders Ranch