Roy Jaspers wint World Para Reining klasse in Grathem

Moderators: Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Amaryllis, Dani, Leo, Muurp

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Roy Jaspers wint World Para Reining klasse in Grathem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 18:19 Tip de Nieuwsredactie

Bokt.nl / Facebook
Western

Vandaag werd de laatste wedstrijd van de Showtime Charity Reining 2017 in Grathem verreden. Naast de reguliere Beginners, Amateur en Open klasses is er ook een World Para Reining klasse uitgeschreven. De World Para Rening is een wereldwijde non-profit organisatie met de focus op de ontwikkeling van Reining programma's voor ruiters met een lichamelijke beperking. Deze programma's zullen beginnen met laagdrempelige wedstrijden en werken toe naar wedstrijden op hoog niveau voor rijders met verschillende graden van hun beperkingen.

Roy Jaspers wist in Grathem deze klasse te winnen met Miss Happy Feet. De tweede plaats was voor Wout Gooskens met Little Lenas Diamond. Jaspers reed in 2016 ook al op de World Para Reining in Oklahoma. Hij is een aantal jaren geleden aan de reining sport begonnen omdat hij hier het paard mag en kan besturen met 1 hand. Hij heeft namelijk een hemiplegie rechts. Dit is een halfzijdige verlamming als gevolg van een hersenbeschadiging, waardoor de rechterhelft van zijn lichaam niet goed functioneert.

EllisL

Re: Roy Jaspers wint World Para Reining klasse in Grathem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:21

Oh stoer! Is daar filmmateriaal van?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:24

EllisL schreef:

Wel fotomateriaal in ieder geval, deze staan nu nog niet online (ehh kan niet wachten... want ik wil mijn proefje ook wel even terugzien :P). Ik heb nog geen filmpje van Roy of iemand eromheen voorbij zien komen. :)

Foto's komen hier online, ik verwacht einde deze week. :)
http://www.behindthelens.be/

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:53

xxwienekexx schreef:
EllisL schreef:

Wel fotomateriaal in ieder geval, deze staan nu nog niet online (ehh kan niet wachten... want ik wil mijn proefje ook wel even terugzien :P). Ik heb nog geen filmpje van Roy of iemand eromheen voorbij zien komen. :)

Foto's komen hier online, ik verwacht einde deze week. :)
http://www.behindthelens.be/

Ah tof dankje! Hier ook een CPer (hemiplegie bilateraal) beide kanten werken niet goed, maar vnl rechts niet.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:23

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:38

xxwienekexx schreef:
EllisL schreef:
Ah tof dankje! Hier ook een CPer (hemiplegie bilateraal) beide kanten werken niet goed, maar vnl rechts niet.

Wat lastig, ondervind je er problemen mee met rijden? :)

Foto's staan hier:
http://www.behindthelens.be/webshop/sho ... oy-jaspers

Ja, voornamelijk rechts, mijn teugels glijden regelmatig uit m'n handen omdat m'n duimen er niet op liggen , mijn balans is minder, minder kracht. Floor kan ik op stemhulp rijden en hoef ik geen beenhulp te geven

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie