[FOTO] Verslag van Indoor Brabant

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

[FOTO] Verslag van Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 15:32 Tip de Nieuwsredactie

bokt
Sportevenement

Bokker Tezzy van Tezzy Eventz was afgelopen weekend naar Indoor Brabant om daar te fotograferen. Zij heeft voor ons een verslag gemaakt van Indoor Brabant.

Indoor Brabant lijkt al weer zo lang geleden, maar vorig weekeind was het spektakel nog in volle gang!
Voor mij was het dit jaar weer mogelijk om een pers accreditatie aan te vragen en deze heb ik dan ook gekregen. 
Super leuk, maar toch ook erg spannend.
Donderdag had ik ‘helaas’ andere verplichtingen, maar in de late uurtjes begonnen voor mij wel al de voorbereidingen.
Linkje
Een heus voedsel pakket samengesteld (voor het geval de aangeboden lunch niet zo mijn ding was), toilettas (met accreditatie) 

En natuurlijk heel fancy alles in mijn verzameling CocaCola tassen.
Linkje Linkje

Vrijdag
De reis op vrijdagochtend was niet heel soepeltjes, met files en ongelukken. Maar eenmaal aangekomen heb ik een big smile en kon ik de accreditatie gaan halen!
Afbeelding

Na het installeren in het media centrum (helaas geen foto’s van), ben ik verplaatst naar de pers tribune om te gaan kijken bij de FEI World Cup Dressage - Grand Prix

Een mooie verschijning vanuit Brazilië - João Victor Oliva met zijn hengst Xama Dos Pinhais

Afbeelding

En de winnares Isabell Werth en Emillio 107 (80.000%)
Afbeelding

Na het dressuur geweld kwam het springen. Hierbij heb ik besloten om niet alles vast te leggen maar ook een beetje te genieten van het uitzicht :)
Van de Brabants Dagblad Prijs 1m40 heb ik dan ook maar een paar combinaties gefotografeerd.
Scott Brash met Hello Sanctos
Afbeelding

Marcus Ehning met Gin Chin van het Lindenhof
Afbeelding

De Gemeente ’s-Hertogenbosch Prijs 1m45 

Maikel van der Vleuten met VDL Groep Quatro werd 4e
Afbeelding

Een tweede plaats voor Leopold van Asten met VDL Groep C Tara Z
Afbeelding

En de winst ging naar België met Nicola Philippaerts en Ustina Sitte
Afbeelding

Zaterdag
Na een korte nacht, het was half 1 voordat ik thuis was en de wekker ging om 7 uur weer zodat ik om 8 uur weer kon vertrekken richting de brabanthallen.
Om 9 uur precies begon de Lichte Tour Freestyle, ook wel Kür op muziek genoemd.
De Belgische Isabel Cool met haar paard Constand won gister ook al de Lichte Tour rubriek en mocht ook de Freestyle met 74.350% op haar naam schrijven
Afbeelding

Na de Lichte Tour Freestyle kwam de U-25 rubriek, de Parapaard Prijs.
Hierin kwam actieve vlogger Jill Huijbrechts aan start met haar Zamacho Z, door een hele mooie proef neer te zetten reed ze een score van 73.400% en behaalde daarmee de derde plaats.
Afbeelding

Winnares van de rubriek was Anne Meulendijks met MDH Avanti, zij reed geconcentreerd door de baan en haalde een score van 76.175%
Afbeelding

Toen werd het tijd voor de grote namen, de verassende küren en mooie gewaarwordingen. De FEI World Cup Dressage Freestyle! De beste 15 combinaties van vrijdag mochten aan start komen en we hebben heel wat moois voorbij zien komen.
Voor Nederland, terug van weg geweest Jeanette Haazen met haar Dabanos d'04
Afbeelding

Judy Reynolds reed met Vancouver K een interessante kür vol moeilijke lijnen, hiermee reed ze 77.970% dit zorgde voor een zesde plaats.
Afbeelding

De laatste Grand Prix voor Jessica von Bredow-Werndl en Zaire-E, met een mooie derde plaats (80.265%). Ze gaat met zwangerschapsverlof en was erg blij met deze foto :)
Afbeelding

Verassende winnaar van de rubriek was Hans Peter Minderhoud met Glock's Flirt. Met zijn nieuwe Kür wist hij een score van 84.890% te behalen!
Afbeelding

Nu werd het tijd voor een van de bekendste onderdelen van Indoor Brabant, de Indoor Derby (gesponsord door Van Schijndel Bouwgroep).
Van der Vleuten en Smolders bespreken het parcours nog even bij de bekende muur
Afbeelding

Gudrun Patteet bleef met Sea Coast Calypso van de Zuuthoeve heel lang de snelste combinatie
Afbeelding

Maar uiteindelijk was het Italiaan Emauele Gaudiano met Carlotta 232 die de snelste tijd mocht noteren en de rubriek won!
Afbeelding

Hier nog was foto's uit deze rubriek
Link Link Link

Als afsluiter van de zaterdag was er de Audi Prijs, 1m55 met een barrage!
Duitser Ludger Beerbaum kwam aan start met Chaman en reed een tijd van 37.89 seconden, wat goed was voor een 5e plaats.
Afbeelding

Lorenzo de Luca met Halifax van het Kluizebos werd 2e met een tijd van 36.46 seconden
Afbeelding

Winnaar van de rubriek werd Bertram Allen die helemaal niet zo Quiet Easy 4 een mega snelle tijd neer zette (34.73 seconden)
Afbeelding Afbeelding

Zondag
Het feest kwam bijna ten einde, op zondag werden de laatste spring rubrieken verreden.
In de ochtend mocht de jeugd de hoofd baan in, de Team Piet Raijmakers Prijs is er voor de DE-M, DE-Z en D-ZZ combinaties.
Winnares van de rubriek werd Bo Dictus met Kelvin
Afbeelding Afbeelding

Vervolgens was het tijd voor de Borek Prijs, een 1m45 parcours waarbij elke hindernis een aantal punten vertegenwoordigd, ligt de balk eraf dan krijg je geen punten. Het aantal punten is leidend gevolgd door de snelste tijd.

Sanne Thijssen met Captain Cooper heeft bijna de gehele rubriek op de eerste plaats gestaan, maar uiteindelijk wist Emanuele Gaundiano niet 1 maar 2x sneller te rijden.
Afbeelding

De laatste rubriek van Indoor Brabant staat altijd garant voor een hoop spanning en vermaak!
De Rolex Grand Prix, met sprongen op 1m60 was het pas combinatie nummer 24 (Wout-Jan van der Schans en Capetown) die de eerste foutloze ronde neer zette en de mogelijkheid tot een barrage te openen.
Uiteindelijk een barrage die met 7 deelnemers erg klein te noemen was, maar des te spannender dat er 3 Nederlanders mee reden, naast de 2 Fransen, een Italiaan en een Ier.

We hadden het van te voren niet in kunnen schatten, wat een spanning heeft het opgeleverd maar het was er echt, alleen de Nederlanders wisten foutloos te rijden en dat betekende een compleet Nederlands podium!

Nummer 3, Marc Houtzager met Sterrehof's Calimero reed foutloos in 41.11 seconden rond
Afbeelding

Nummer 2, Wout-Jan van der Schans met Capetown was nog iets sneller en deed er 40.51 seconden over
Afbeelding Afbeelding
Maar de absolute nummer 1 was Leopold van Asten met VDL Groep Zidane N.O.P. hij wist een tijd van 39.29 te noteren.
Afbeelding Afbeelding

Ik mag terug kijken op een super geweldig weekeind, het verslag maken duurde even omdat ik toch ook wel erg gesloopt was! Alles willen vastleggen en ook nog genieten van de sport, snel de foto's verwerken en ook nog slapen was niet helemaal de beste combinatie.

Afbeelding Afbeelding

Meer foto's zijn te zien op de Facebook pagina van Tezzy Momentz.

Getup

Re: [FOTO] Verslag van Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:35

Heel erg bedankt voor het plaatsen van deze fotos, nu kan ik achteraf toch wat meegenieten.
Oornetjes zijn wel hip, tegenwoordig :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 16:46

Graag gedaan! Ik vond het best moeilijk om echt een verslag te maken om de thuis blijvers mee te krijgen in de spanning :)

--- TezzyMomentz Fotografie met gevoel

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:50

hebt het goed omschreven. we hebben helaas geen tijd meer gehad om te praten :')

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 17:54

Was het bij 'Winnaar van de rubriek werd Bertram Allen die helemaal niet zo Quiet Easy 4 een mega snelle tijd neer zette (34.73 seconden)' de bedoeling om eerst Simon Delestre te tonen en daarna pas Betram of is dit een foutje? :P

Super knappe foto's! Geeft echt wel een beetje de sfeer weer :D

Julie Prova | v. Darco | Drachtig van I'm Special De Muze
Genesis EB | v. Mylord Carthago
N-Twenty Prova | v. Billy Congo
HippoPlanner

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 18:01

Laurievc schreef:
Was het bij 'Winnaar van de rubriek werd Bertram Allen die helemaal niet zo Quiet Easy 4 een mega snelle tijd neer zette (34.73 seconden)' de bedoeling om eerst Simon Delestre te tonen en daarna pas Betram of is dit een foutje? :P

Super knappe foto's! Geeft echt wel een beetje de sfeer weer :D

Oeps Foutje!! :o

@Ashley; nee helaas, ik was toch te druk met het pers-schap

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:37

Wauw gave foto's! Kan ik de foto's van Leopold en Zidane ergens vinden en mogen die ook gebruikt worden? Weet niet of ze ze zelf al ergens gezien hebben maar dan kan ik ze er op wijzen :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:50

Die zijn te vinden op mijn Facebook pagina die gelinkt staat in het bericht en in mijn onderschrift :) (daar staan ook de rest van de foto's)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie