Jordy Wilken gaat vol vertrouwen het nieuwe seizoen in

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Jordy Wilken gaat vol vertrouwen het nieuwe seizoen in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-17 11:50 Tip de Nieuwsredactie

bavaria00eventingteam
Eventing

Afbeelding
Jordy Wilken met Burry Spirit op Indoor Brabant Foto: aniek1985

Jordy Wilken, die vorig jaar een nare val maakte bij de military van Boekelo, kwam afgelopen weekend twee keer in actie bij Indoor Brabant. Donderdagavond nam hij deel aan de Indoor Eventing wedstrijd en zaterdag werd bekend gemaakt dat hij voor het tweede jaar op rij lid is van het KNHS Talententeam.

De Indoor eventingwedstrijd werd voor de tweede keer georganiseerd door Indoor Brabant. Jordy kijkt vol enthousiasme terug op de wedstrijd: “Het is enorm belangrijk voor onze sport dat dit gebeurt. Het parcours was mooi opgezet, de ambiance was geweldig en ik heb alleen maar positieve reacties gekregen. Dankzij dit soort momenten maakt een breder publiek kennis met onze sport. Zo kunnen we laten zien dat onze sport veilig is en leuk, zowel voor ruiter en paard als voor het publiek.”

Zijn seizoensdebuut in Den Bosch verliep voor Jordy niet helemaal zoals gepland, of eigenlijk misschien wel te goed. Hij ging als eerste ruiter snel en foutloos van start en bleek na afloop te snel te zijn geweest. Hij was bijna 10 seconden eerder gefinisht dan de ideale streeftijd en dat leverde hem 10 strafpunten op. Jordy: “Dat was natuurlijk erg jammer, maar als eerste ruiter is dat altijd lastig inschatten. Het belangrijkste voor mij was dat mijn paard fit en safe aanvoelde en dat het publiek een mooie rit te zien zou krijgen. Dat is goed gelukt. Ik ga met deze rit in het achterhoofd vol vertrouwen het seizoen in.”

Twee dagen later volgde voor Jordy ander goed nieuws. Net als vorig jaar is hij een van de ruiters in het KNHS Talententeam. Binnen deze selecties krijgen ruiters extra trainingen en gaan ze langs op stal bij de top van de Nederlandse paardensport. Bovendien krijgen ze financieel budget om zich verder te kunnen ontwikkelen. “Ik heb mijn budget afgelopen jaar besteed aan een stukje management en extra dressuurtraining bij Joyce Heuitink. Het zijn extra’s, maar wel erg belangrijke. In de topsport maakt dat juist het verschil,” legt de jonge ruiter uit. Hoe hij zijn budget dit jaar gaat verdelen, weet hij nog niet precies, maar hij wil het in ieder geval gedeeltelijk besteden aan fysieke training: “Met het Bavaria 0.0 Eventing Team krijgen we hierin ook begeleiding. Met dit budget kan ik die trainingen extra aanvullen. Dat is het mooie van het Bavaria 0.0 Eventing Team en het KNHS Talententeam, ze vullen elkaar op dit soort vlakken heel mooi aan, waardoor ik als ruiter nog meer mogelijkheden heb.”

De kop is er voor Jordy af, maar hij zit deze dagen niet bepaald stil: “Deze week heb ik kadertrainingen en binnenkort ga ik op springparcours om de paarden weer te laten wennen. Over een maand staat alweer mijn eerste officiële wedstrijd op het programma.”

Gerelateerde berichten:
[VN] Indoor Brabant: Raf Kooremans wint Indoor Eventing
[VN] KNHS talententeam 2017 gepresenteerd
[VN] Nederlandse eventing team naar tweede plaats Boekelo

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie