Rodrigo Pessoa met Baloubet du Rouet, foto via Wikipedia
Horse Sport Ireland laat weten dat Rodrigo Pessoa is benoemd tot de nieuwe Chef d’Equipe van het Ierse springteam.
Pessoa traint verschillende ruiters over de gehele wereld en wil zich met het Ierse team vooral richten op de Olympische Spelen van 2020 in Tokyo. "Ik kijk uit naar het werken met deze zeer getalenteerde groep van ruiters en paarden. Eind augustus hopen we een sterk team neer te zetten op het EK in Zweden. Ik wil Horse Sport Ireland bedanken voor het geven van deze kans en ik hoop op een succesvolle samenwerking", aldus Pessoa.
Pessoa was zelf een succesvolle Braziliaanse springruiter die diverse overwinningen op zijn naam schreef. Zo won hij in zijn carrière individueel goud op de Olympische Spelen van 2004 en met het team tweemaal brons op de Spelen van 1996 en 2000. Ook heeft hij diverse wereldbekerwedstrijden op zijn naam geschreven en won hij meer dan 70 wedstrijden op het hoogste niveau.
Horse Sport Ireland interim CEO James Kennedy: "Ik wens Rodrigo veel succes in zijn nieuwe functie en we kijken uit naar een nieuw hoofdstuk in de Ierse Show Jumping met een het gemeenschappelijke doel: het winnen van medailles."