Joao Marcari Oliva en Mai Tofte Olesen naar Omaha

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Joao Marcari Oliva en Mai Tofte Olesen naar Omaha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-17 10:54 Tip de Nieuwsredactie

bokt / eurodressage
Dressuur

Afbeelding
Mai Tofte Olesen met Rustique Foto: aniek1985

De Braziliaan Joao Marcari Oliva en de Deense Mai Tofte Olesen hebben het goede nieuws ontvangen dat ze mee mogen doen aan de Wereldbekerfinale in Omaha. Marcari Oliva kreeg een 'extra startplek' en Tofte Olesen kreeg haar startplek nadat verschillende ruiters uitvielen.

De FEI geeft dit jaar twee 'extra startplekken', voorheen 'wildcards' weg. De eerste is dit jaar voor Joao Marcari Oliva met Xama Dos Pinhais. De tweede startplek is nog niet vergeven en zal waarschijnlijk naar de Spaanse Severo Jurado Lopez of de Amerikaanse Steffen Peters gaan. Later deze week zal bekend worden wie de startplek krijgt.

Mai Tofte Olesen kreeg haar startplek nadat verschillende ruiters die zich gekwalificeerd hebben voor West-Europa zijn uitgevallen. Fabienne Lütkemeier besloot om niet te vliegen met haar paard D'Agostino. Patrik Kittel had al vroeg in het seizoen aangegeven niet naar de wereldbekerfinale af te reizen en de focus dit jaar op het outdoor seizoen te leggen. Tinne Vilhelmson besloot haar paard Paridon Magi niet mee te nemen naar de finale, omdat ze na een winterseizoen in Wellington weer terug gaat naar Zweden. "Ik moet terug naar huis voor een aantal hengstenshows die tegelijkertijd met de finale zijn. Soms gaat het niet," aldus Tinne Vilhelmson.
Deze afmeldingen zorgden ervoor dat de nieuwkomer Mai Tofte Olesen met haar schimmel Rustique mag starten tijdens de finale. "Het is helemaal te gek, ik ben zo blij,' vertelt Tofte Olesen. "Rustique en ik gaan naar Omaha! Ik kijk er zo naar uit. Het is het grootste wat ik ooit geprobeerd heb."

Titelverdediger Hans Peter Minderhoud gaat met Flirt naar Omaha. Met zijn nieuwe kür 'Are you flirting with me' zal hij proberen zijn titel te verdedigen. De grootste kanshebber voor de titel is de Duitse amazone Isabell Werth die met Weihegold OLD of Emilio naar Omaha zal gaan.
Voor Nederland zullen ook Madeleine Witte Vrees met Cennin en Edward Gal met Glock's Voice naar Omaha afreizen voor de wereldbekerfinale.

Gekwalificeerd voor de finale:
West Europese League
1. Isabell Werth / Weihegold OLD of Emilio GER
2. Jessica Von Bredow-Werndl / Unee BB of Zaire-E GER
3. Judy Reynolds / Vancouver K IRL
4. Kristy Oatley / Du Soleil AUS
5. Carl Hester / Nip Tuck GBR
6. Marcela Krinke Susmelj / Smeyers Molberg SUI
7. Madeleine Witte-Vrees / Cennin NED
8. Edward Gal / Voice NED
9. Mai Tofte Olesen / Rustique DEN

Centraal Europese League