Bibi van Gehlen wint Children-rubriek in Roosendaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Bibi van Gehlen wint Children-rubriek in Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:14

www.knhs.nl


De belangstelling voor de Children-rubrieken neemt toe. In Roosendaal was de dertienjarige Bibi van Gehlen de beste van de veertien starters, waarvan er zes zich plaatsten voor de barrage.

De rubrieken voor Children, waarvoor ook een Europees kampioenschap wordt georganiseerd, zijn uitgeschreven voor kinderen op paarden in de leeftijd van 12 tot en met 14 jaar. Luc Steeghs is bondscoach voor de Children en de ponyruiters.

In Roosendaal won Bibi van Gehlen met de snelste tijd van de vierfouters in de barrage. “Ik had eigenlijk iets rustiger willen rijden, maar omdat ik halverwege een balk kreeg heb ik maar iets gas er bij gegeven. Bella Donna sprong heel goed. Ik rijd haar pas anderhalve maand. Ze is van de Belgische hengstenhouder Michel Spaas. Ook Gabana waarmee ik een balk had en negende werd is van hem. Ze staan bij hem in Bree op stal. Ik ga er twee keer in de week naar toe om te trainen”, aldus de ambitieuze Bibi die komende zomer op het Europees kampioenschap wil starten. “Ik rijd al een hele felle D-pony in de Roelofsen Raalte competitie en dan is het verschil met de Children niet zo groot. In Roosendaal ging het bij de Children heel goed. Ik ga internationaal starten in Wierden en Hagen en hoop dat Luc ons dan in het team zet.”

“Ik rijd zelfs nog op een C-pony, maar wilde graag bij de Children rijden. Toevallig kwamen we op de internationale wedstrijd in Bonheiden aan de praat met Michel Spaas en die zei dat hij wel paarden voor me had die ik bij de Childeren kan rijden. Ze hebben allebei als 1.35m en 1.40m gelopen en zijn dus best ervaren. We hebben nu een team met Laurie Touw en Niels en Lars Kersten en ik hoop dat we naar het EK mogen. Maar dat is aan Luc Steeghs om dat te bepalen”, besluit Bibi.

Uitslag rubriek Children, Roosendaal 19 mei
1. Bibi van Gehlen (Geffen), Bella Donna de de Berkenbroek, 0 / 4, 42.92
2. Laurie Touw (Biddinghuizen), Canturo’s Girl, 0 / 4, 46.35
3. Lars Kersten (Eghel), Capone T, 0 / 4, 47.18

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:20

Wat een leuk idee zeg zo'n rubriek! Is er ook een dressuurversie van?
Ik reed toen ik 12 was ook al bij de paarden, toen ik 14 was Z1 dressuur bij de paarden. Ik wou dat er toen zo'n rubriek was. Ja de junioren had je toen al wel maar dat was toch wel Z2 nivo.