Spookrijder schept twee ruiters te paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:43

Goooodsamme zeg! Wat hebben zij nog geluk gehad.


Is de bestuuder weer één met grijs haar geweest? :')

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:53

Deijs schreef:
Is de bestuuder weer één met grijs haar geweest? :')


wat heeft het voor zin om daarover te speculeren?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 15:59

Nah, ik denk dat er mee bestuurders met grijs haar verantwoordelijker rijden dan sommige beginnend bestuurder... vooral die haantjes die zichzelf niet in de hand hebben. Wat ik soms voorbij zie scheuren. En dat is 9 van de 10 keer jonge puppie's achter het stuur. Die de nodige ervaring en inzicht nog niet hebben.

Maar je weet dus niet wat hier achter het stuur heeft gezeten. Kan van alles zijn geweest.
Ik met mijn hersenschade kan ook niet meer achter het stuur met een slechte dag. En daar baal ik goed van. Want ik reed rally. En dat kan ik wel vergeten! Dat kan ik niet meer. :(
Heb een auto bij de deur, maar die staat meer stil dan dat ie wat doet. Gelukkig merk ik aan mijzelf wanneer ik moet instappen of juist niet.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:17

Jeetje wat naar :oo
Het eerste wat ik dacht toen ik die auto door de bocht zag komen, was dat ie slipte.
Of omdat ie te hard de bocht door wilde of door de regen.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:25

Rocamor schreef:
Deijs schreef:
Is de bestuuder weer één met grijs haar geweest? :')


wat heeft het voor zin om daarover te speculeren?



Het was een retorische vraag.

Rocamor

Berichten: 10882
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:35

Deijs schreef:
Het was een retorische vraag.


Retorisch? Dus je weet al dat het een grijze-haren-bestuurder betreft? Met andere woorden, jij hebt meer info, dan hier wordt vrijgegeven? Waarom geef je die info dan niet gewoon, ipv zo'n speculerend antwoord te geven?

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:36

Rocamor schreef:
Deijs schreef:
Het was een retorische vraag.


Retorisch? Dus je weet al dat het een grijze-haren-bestuurder betreft? Waarom geef je die info dan niet gewoon, ipv zo'n speculerend antwoord te geven?



Pff vermoeiend dit. Ik ga wat nuttigs doen! :')

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 16:47

Dat lijkt me inderdaad beter.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:02

Volgens de engelse berichten reden de auto bijna dubbel de toegestane snelheid (30 km) waardoor de chauffeur geen controle meer had in de bocht. HIJ reed op de verkeerde kant van de weg. Er is een alcohol test afgenomen, resultaat worden niet bekend gemaakt ivm rechtzaak.

De meisje op de pinto is met helicopter naar Spoed gevolgen ... hersenschudding en verder bont en blauw. Haar paard heeft, voor dus ver bekend is, veel snij wonden en wordt/werd nog onder controle op de DA praktijk gehouden, rechtsschouder heeft klap 'opgevangen'... maar lijkt er volledig bovenop te komen.

Andere meisje en paard zijn met veel schrik, wat blauwe plekken, heel goed vanaf gekomen. Paard is in feite door andere, en waarschijnlijk sprong, weggekatapulteerd. Paard is ook op eigen kracht zonder probleem terug naar stal gegalopeerd.

Na het ongeval stond de auto in de midden van de weg, deze is buiten zicht van de camera idd op de 'juiste kant' berm gezet.

Oorzaak van ongeval: overdreven snelheid (en misschien alcohol
Reden waarom camera op die 'hoek' gericht is: ivm verzekering omdat blijkbaar daar veel ongevallen gebeuren, waardoor zij regelmatig in de tuin rijden.

Missbeauty30

Berichten: 492
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:22

Gatverdarrie... Je zal het meemaken. Hoop dat ze er niets aan overhouden.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:37

Jakkes, gewoon te hard gereden, dat is wel heel zuur.
Ik hoop dat er flinke straffen op staan in UK.

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:06

Peterina schreef:
Volgens de engelse berichten reden de auto bijna dubbel de toegestane snelheid (30 km) waardoor de chauffeur geen controle meer had in de bocht. HIJ reed op de verkeerde kant van de weg. Er is een alcohol test afgenomen, resultaat worden niet bekend gemaakt ivm rechtzaak.

De meisje op de pinto is met helicopter naar Spoed gevolgen ... hersenschudding en verder bont en blauw. Haar paard heeft, voor dus ver bekend is, veel snij wonden en wordt/werd nog onder controle op de DA praktijk gehouden, rechtsschouder heeft klap 'opgevangen'... maar lijkt er volledig bovenop te komen.

Andere meisje en paard zijn met veel schrik, wat blauwe plekken, heel goed vanaf gekomen. Paard is in feite door andere, en waarschijnlijk sprong, weggekatapulteerd. Paard is ook op eigen kracht zonder probleem terug naar stal gegalopeerd.

Na het ongeval stond de auto in de midden van de weg, deze is buiten zicht van de camera idd op de 'juiste kant' berm gezet.

Oorzaak van ongeval: overdreven snelheid (en misschien alcohol
Reden waarom camera op die 'hoek' gericht is: ivm verzekering omdat blijkbaar daar veel ongevallen gebeuren, waardoor zij regelmatig in de tuin rijden.


Hoop speculaties, wat ik heb begrepen was er geen alcohol in het spel, een test wordt vaak standaard gedaan omdat dat later niet meer kan.
De snelheid van 30 is in mijl??? dat is gelijk aan 50 km/uur bij ons.
Een beroerte wordt genoemd. Als je de beelden ziet kan je inderdaad twijvelen of hij/zij zich aan aan de snelheid heeft gehouden, maar verlies van controle / verkeerde weghelft is over duidelijk. De dames haden geen enkele kans dit te voorkomen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:17

Jeetje het zal je maar over komen zeg.

Rozepaard
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:29

Zooo wat een ongeval, die hebben wel een engeltje op hun schouder gehad :oo

Annalies03

Berichten: 567
Geregistreerd: 01-12-16

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 20:34

jeetje jeetje.. die hebben echt geluk gehad.. nouja geluk kun je het niet noemen maar het had zeker erger kunnen zijn! hoop dat ze alle 4 straks nog naar buiten durven!

ikkedus
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:45

Vond het al een beetje kort door de bocht om te melden dat de verwondingen meevielen. Het Engelse stuk geeft meer info.
Ik vrees dat het venijn in het staartje zit. Het is nog maar af te wachten wat er intern bij beide ruiters en paarden gebeurt. Dat zal er de komende dagen tot maanden uit gaan komen.
Jammer dat er op deze manier geen updates op bokt komen. Ik zou graag willen weten hoe dit afloopt ( medisch).

fransje23

Berichten: 15358
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:01

Beschermengelen hebben overuren gemaakt :)

Wat een ongeluk en bijzonder dat het gefilmd is.

Volgens mij hebben die ruiters pas heel laat gezien dat die auto rechts reed. Is een haakse bocht met heggen etc. Dan zie je het echt pas op het laatste moment en dan is 50 best hard om echt te reageren. Vanuit de hoek van de camera is het veel duitblinker te zien.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:51

Wij kijken naar het filmpje, wetend dat er wat gaat gebeuren. Dan lijkt het langer te duren denk ik. Als je een auto met hoge snelheid aan hoort komen en pas op het laatste moment aan de verkeerde kant ziet verschijnen heb je waarschijnlijk niet eens kans om 'hij zal toch niet...' te denken voor ie tegen je aan zit.
Ik zou ook meer tijd nodig hebben om te bedenken waar ik naartoe moest met m'n paard. Stoppen? Naar voren? Opzij? Dan zit ie er al tegen.

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:38

Wat een brave paarden zeg. Niet wegrennen. Ik ben benieuwd of ze (zeker de bonte) hierna nog zo verkeersmak zijn....

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:56

Sodeju!!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:45

Akhal_Teke schreef:
Wat een brave paarden zeg. Niet wegrennen. Ik ben benieuwd of ze (zeker de bonte) hierna nog zo verkeersmak zijn....

Dat laatste vraag ik mij ook af. Al zullen de ruiters er ook wel een trauma aan overhouden denk ik.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Spookrijder schept twee ruiters te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:34

Op de feestboek van de 'manege' waar ze vandaan komen staat dat de vrouw met het vosje, samen met het vosje, 2 dagen later weer naar buiten is gegaan. Misschien juist om angst te voorkomen ofzo?

De bonte hersteld volgens die zelfde facebook prima en de rijder daarvan is flink beurs (goh) maar niets ernstigs.

Even uit eigen ervaring: Ben met de koets al 3x aangereden en mijn pony reageert totaal niet op auto's. Dus ze hoeven niet meteen trauma's voor verkeer te hebben, ze moeten dat ergens aan koppelen en dat hoeft niet perse verkeer te zijn, stom genoeg.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:41

Mijn vriendin en ik zijn ook een keer hard aangereden met de koets. De redding was dat haar Tinker tussen twee bomen liep, anders was de Tinker geraakt ipv de bomen. Wij hebben ondanks de schrik en de auto die aan de zeikand volledig open gereten was door de bomen toch onze toch vervolgd, juist om angst en stijfheid bij het paard te voorkomen. We waren net opweg. We sloegen af naar links, staken met 4 man tegelijk onze handen en zweep uit en waren al naar aan het voorsorteren, toen we alsnog werden ingehaald door een hardrijdende klootzak. En terwijl we afsloegen werden we aangereden.
Paard heeft er gelukkig niets aan over gehouden en we hadden echt het geluk dat het een oerdegelijk menwagen was. Maar die auto was wel flink, flink beschadigd. Niet dat ons dat uit maakte, want we waren echt woedend. We gaven meer dan duidelijk aan dat we bezig waren met afslaan. En dan nog ga je niet als een achterlijke een menwagen zo voorbij, zeker niet als we al midden op de straat bezig waren met afslaan. En dat duidelijk aangaven...

Ik zat toevallig gisteren nog een filmpje van mijn dochter op onze shet terug te kijken. En we worden meerdere malen echt idioot hard ingehaald door auto's met aanhangers, vrachtwagens noem maar op. Echt... Ondanks hesjes ed. hebben de meeste mensen niet het fatsoen om met gepaste snelheid te passeren of in te halen. Gelukkig zijn er natuurlijk ook nog zat mensen die dat wel doen, maar helaas wel in de minderheid...
Ondanks dat blijven we wel de weg op gaan. En maar hopen dat het altijd goed blijft gaan. Meer dan hesjes bij paard, ruiter en begeleider kan ik niet doen. En opletten. Maar je ziet maar weer, vaak heb je het zelf niet in de hand ookal doe je nog zo voorzichtig.

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:15

kenonne... heeeel veel mazzel gehad!

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:19

Toydoll schreef:
Even uit eigen ervaring: Ben met de koets al 3x aangereden en mijn pony reageert totaal niet op auto's. Dus ze hoeven niet meteen trauma's voor verkeer te hebben, ze moeten dat ergens aan koppelen en dat hoeft niet perse verkeer te zijn, stom genoeg.

Jeetje joh! Wat heftig. Krijg je daar zelf niet een 'tik' van mee? Ik weet niet of ik nog lekker onbevangen naar buiten zou durven.

Net als jij Chasey... wat een nachtmerrie.