Marijke Hammink verplettert concurrentie in Lisieux

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Marijke Hammink verplettert concurrentie in Lisieux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-17 13:08

Mensport
Aangespannen rijden

Marijke Hammink liet er geen gras over groeien afgelopen weekend op het CAI2* in het Franse Lisieux. Met 14,61 punten verschil won ze de ponyvierspanwedstrijd van de Belgische Tinne Bax. Marijke Hammink won alle onderdelen. In de dressuur liet ze 53,21 strafpunten noteren. "Ik was tevreden over de dressuurproef. Natuurlijk zijn er altijd puntjes die beter kunnen, maar het liep lekker. Ik had maar heel iets meer punten dan Tinne, die normaal toch altijd wel een goede dressuurproef ment. Ik had een jonge pony voor het eerst mee op een internationale wedstrijd en dat verliep goed."
In de vaardigheid was Marijke Hammink als enige van de ponyvierspannen foutloos, maar de grootste slag sloeg ze vandaag in de marathon. "Ik was in alle hindernissen de snelste", vertelt ze. Nederlander René Limpens werd derde in de zeven deelnemers tellende rubriek.

Hoewel bondscoach Ad Aarts niet in Lisieux aanwezig was, zal hem met het oog op het WK in Minden dit jaar, het goede resultaat van Hammink natuurlijk niet ontgaan. "Voor het A-kader moet ik twee keer onder de 65 scoren en dat is nu één keer gelukt", reageert Hammink nuchter. "Eind maart kom ik aan de start op de internationale wedstrijd in Exloo. Daar komen zo’n achttien ponyvierspannen uit veel verschillende landen, dus dat wordt een mooi meetmoment. Daar komen dus ook de Nederlandse top."

Bij de enkelspannen werd Rudolf Pestman met zijn paard Farell tweede. Het verschil met de winnaar is slechts 0,18 strafpunten. Belg Gilles Pirotte werd in de twaalf deelnemers tellende rubriek pony-enkelspannen tweede met minder dan een strafpunt verschil. Robert van den Bos won de dressuur bij de tweespannen en werd uiteindelijk tweede. Bij de ponytweespannen werd Heidi te Poele derde en Melanie van de Bunt vierde.

Klik hier voor de uitslagen.

Rivjenn

Re: Marijke Hammink verplettert concurrentie in Lisieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:26

Wat leuk! Mijn Welsh komt bij haar vandaan. Ze doet het altijd erg goed

Keet

Re: Marijke Hammink verplettert concurrentie in Lisieux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:40

Gaaf zeg!

Zag dat MelanieB hier van bokt ook goed gescoord had :D Topper!