KWPN-hengst Valdez verder onder Maud Maarse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

KWPN-hengst Valdez verder onder Maud Maarse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 13:43

Horses
Transfer, Dressuur
Ingezonden door Ketaki

De KWPN-hengst Valdez (Houston x Jazz) wordt niet langer door Ingrid Gerritsen gereden. Eigenaar Lauw van Vliet heeft zijn hengst beschikbaar gesteld aan Maud Maarse, de dertienjarige dochter van Dave Maarse. "Maud vormt een prachtige combinatie met Valdez en we willen haar de kans geven om haar droom te verwezenlijken. De ruiterwissel is in goed overleg met Ingrid verlopen", vertelt Van Vliet.

Lees het volledige artikel op Horses.

Ingrid Gerritsen reageert ook positief op haar Facebookpagina: "Bedankt voor de vele lieve reacties! Natuurlijk zal ik mijn lieve vriend missen maar ik zie het liever niet als 'jammer dat het is afgelopen'. Ik kijk liever terug op een fantastische periode met super veel mooie ervaringen. En waar het ene deurtje dicht gaat, gaat er vast weer een ander deurtje open. Ik zie het als motivatie dat er ruimte is voor nieuwe uitdagingen, wat deze ook mogen zijn. Ik ben Lauw en Jenet dankbaar dat zij mij 1,5 jaar geleden hebben gevraagd om Valdez te rijden en kijk terug op een hele fijne samenwerking waar in de toekomst weer wat mee gedaan kan worden. Ik wens Maud veel geluk en en plezier met Valdez. Dat komt vast goed."

Peelie

Re: KWPN-hengst Valdez verder onder Maud Maarse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:37

Ingrid bericht er ook positief over op facebook ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 14:42

Bedankt voor de tip. Ik heb haar post toegevoegd :j

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 15:09

Het is een mooi moment voor dit dier om als leerpaard te dienen. Veel succes Maud!

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:35

Het is inderdaad een geweldige kans voor Maud. Ze zit bij mij op school en we kennen elkaar wel, spreken elkaar wel eens.
Toen ik het hoorde heb ik haar gelijk een enthousiast berichtje gestuurd.
Hij staat al bij hen thuis en het gaat super goed, dat gaat vast veel super momenten opleveren.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:46

Wat een geweldige kans voor Maud! En mooi bericht ook van Ingrid. :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:47

Peelie schreef:

Ze kan er moeilijk negatief over zijn, dan krijgt ze nooit meer een paard te rijden.

Ik misgun het dat meisje niet maar of een dekhengst het best gepromoot kan worden door een 13 jarig meisje betwijfel ik.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:57

janderegelaa schreef:
Peelie schreef:

Ze kan er moeilijk negatief over zijn, dan krijgt ze nooit meer een paard te rijden.

Ik misgun het dat meisje niet maar of een dekhengst het best gepromoot kan worden door een 13 jarig meisje betwijfel ik.

Op zich vind ik het feit dat deze hengst zon fijn meewerkend karakter heeft , dat een meisje van 13 er mee weg kan rijden, de beste reclame die er is _/-\o_

Dat zie ik als fokker juist graag in een vaderdier!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:26

janderegelaa schreef:
Als een 13 jarig meisje zo'n hengst kan voorstellen zegt dit ook veel over de hengst in kwestie. Het meisje heeft daarnaast de nodige begeleiding naast zich dus er zal daardoor vast en zeker correct en goed gereden worden. Deze dekhengst blijft gewoon professioneel omkaderd.

Er zal vast en zeker een nieuw paard in de plaats komen voor Ingrid. Dit is een mooie kans voor haar om met een ander paard iets op te bouwen. De samenwerking met Van Vliet stopt zo te lezen niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:25

Riel schreef:
janderegelaa schreef:
Als een 13 jarig meisje zo'n hengst kan voorstellen zegt dit ook veel over de hengst in kwestie. Het meisje heeft daarnaast de nodige begeleiding naast zich dus er zal daardoor vast en zeker correct en goed gereden worden. Deze dekhengst blijft gewoon professioneel omkaderd.

Er zal vast en zeker een nieuw paard in de plaats komen voor Ingrid. Dit is een mooie kans voor haar om met een ander paard iets op te bouwen. De samenwerking met Van Vliet stopt zo te lezen niet.

Zeker, maar ze kan/ mag hem niet op zijn niveau starten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:47

Tja, de hengst is 15, grootse GP zit er niet meer in en wanneer hij heel braaf zijn Z2 proeven met een 14 jarige gaat lopen(meisje is nu 13 en Z1 dressuur) dan is dat toch een betere reclame voor Valdez dan ergens LT wedstrijden meepakken. Indien ze het heel goed doen komt Valdez gewoon weer opnieuw in de belangstelling en zoals iemand zei, spektakel word steeds minder belangrijk maar karakter des te meer.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:48

Misschien is er besloten dat er weinig progressie meer in de hengst zit voor het hoogste niveau.
Dan is junioren starten met een jongedame toch mooi om zijn braafheid en werkwilligheid te bewijzen.