Eerste winnaars KNHS Indoorkampioenschappen bekend

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Eerste winnaars KNHS Indoorkampioenschappen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-17 13:54 Tip de Nieuwsredactie

knhs
Dressuur

Afbeelding
Jasmien de Koeyer met Esperanza Foto: aniek1985

Het Indoorkampioenschap voor Young Riders is zojuist gewonnen door Jasmien de Koeyer. Met haar zeer lichtvoetige Esperanza won ze beide proeven en daarmee de Pikeur prijs. Lisanne Zoutendijk werd tweede met Kostendrukkers Ringo Star. Bo Oudhof reed Colt Sollenburg naar het brons.

Jasmien is lovend over haar pas achtjarige merrie. “Ze gaat echt voor je door het vuur. Het is een fantastisch paard om mee te werken. Het is bizar om hier te winnen, echt een kick. Ik ben zo trots op de merrie dat ze hier zo super voor me heeft gewerkt. Dit jaar probeer ik me te richten op het EK. Vorig jaar was het echt een verrassing dat we daarmee naar toe mochten, nu willen we daar echt gericht naar toe proberen te werken.”
Bondscoach Alex van Silfhout is ook tevreden over de verrichtingen van de Young Riders. Van Silfhout; “De kopgroep heeft de boel al heel redelijk op orde. Er is nog best wat werk, maar ik zie zeker potentie en genoeg goede combinaties. De punten die ze kregen vielen me wel wat tegen, dat het van mij best wat hoger mogen zijn.”

Gisteravond won Adelinde Cornelissen met Fleau de Baian, de volle broer van haar topper Parzival, het ZZ-Zwaar kampioenschap. Adelinde won de Kür om De Nederlandse Loterij prijs met afstand. Febe van Zwambagt eindigde op een knappe tweede plaats met haar FS Las Vegas. Met een klein verschil van 0.025% was de derde plaats voor Jennifer Sekreve met San Siro.

Adelinde is lovend over de volle broer van haar topper Parzival. “Ik begon eigenlijk zonder verwachting, want dit is pas de eerste Kür die hij loopt. Het is dan misschien de volle broer van Parzival, hij is ook totaal anders. Parzival was altijd heel bang, Fleau loopt hier zo naar binnen en vindt eigenlijk alles leuk. Hij wordt in augustus pas zeven jaar, maar hij doet alles heel makkelijk en vindt ook alles leuk. Echt genieten dit”, lacht Cornelissen die na dit kampioenschap de overstap naar de Lichte Tour wil maken met de vos.
Fleau de Baian is in eigendom van de amazone en de heer Gerard Korbelt. De hengst is in Oldenburg en bij het AES goedgekeurd en zal waarschijnlijk aan het einde van dit jaar ook bij het KWPN worden aangeboden op de hengstenkeuring.
video

Afbeelding
Daphne van Peperstraten en Greenpoint's Cupido Foto: aniek1985
De overwinning in het KNHS Indoorkampioenschap voor Junioren was voor Daphne van Peperstraten. Met haar Greenpoint´s Cupido reed ze in de Kür om de Luzac Prijs naar ruim 77%. Op de tweede plaats eindigde Sem Stiemer met Waldemar. De derde plaats was voor Thalia Rockx met Cenda de la Fazenda.

Kampioene Van Peperstraten reed een mooie gedurfde en afgewerkte Kür met haar Greenpoint´s Cupido. “Ik ben echt heel erg tevreden lacht ze na afloop. Vandaag liep hij nog fijner dan gisteren. Ik kon echt heel makkelijk de proef doorrijden.”
De Kür van kampioene Van Peperstraten begint met de legendarische woorden van de voormalige President van Amerika Barack Obama, ´Yes we can´. De 16-jarige Daphne vertelt; “Ik wilde iets met een speech waar je kippenvel van kreeg in mijn kür, voor mij was dit daar het perfecte fragment voor.”
video
Ook coach Marlies van Baalen was super tevreden over de verrichtingen van haar pupil. “Daphne heeft een super trainings- en wedstrijd mentaliteit. Deze overwinning is ook echt teamwork. Mijn moeder heeft de Kür gemaakt, ik train al jaren met Daphne, en haar paard Cupido is via ons bij haar terecht gekomen. Echt super, maar het belangrijkste natuurlijk is dat Daphne het moet doen op deze momenten.”
Greenpoint´s Cupido is een nakomeling van de hengst Johnson die voorheen werd gereden door Arthur van Rooij. Van Peperstraten vertelt; “Ik rijd Cupido nu sinds oktober, en hij heeft nog nooit geen zin gehad of iets echt verkeerd gedaan. Hij heeft echt een heel leuk karakter, is heel aanhankelijk en wil altijd meewerken.”

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap Young Riders
1. Jasmien de Koeyer (Sint Jansteen) – Esperanza, 72,580% (69.910% en 75.250%)
2. Lisanne Zoutendijk (Nispen) – Kostendrukkers Ringo Star, 71.079% (68.990% en 73.167%)
3. Bo Oudhof (Nijeberkoop) – Colt Sollenburg, 70.597% (69.610 en 71.583%)

Uitslag KNHS Kampioenschap ZZ-Zwaar
1. Adelinde Cornelissen (Nijkerk Gld) - Fleau de Baian, 73.815% (70.380% en 77.250%)
2. Febe van Zwambagt (Bergharen) – Fs Las Vegas, 70.769% (68.330% en 73.208%)
3. Jennifer Sekreve (Elspeet) – San Siro, 70.745% (68.240% en 73.250%)

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap Junioren, Luzac Prijs
1. Daphne van Peperstraten (Oude-Tonge) – Greenpoint´s Cupido, 74.442% (71.800% en 77.083%)
2. Sem Stiemer (´s-Graveland) – Waldemar, 71.721% (68.650% en 74.792%)
3. Thalia Rockx (Essen) – Cenda de la Fazenda, 68.565% (66.130% en 71.00%)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie