Graves en Verdades niet te kloppen in Wellington

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14068
Geregistreerd: 20-04-16

Graves en Verdades niet te kloppen in Wellington

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 17:14

KWPN
Dressuur

Afbeelding
Laura Graves en Verdades Foto: Stacy Lynne / FEI

Voor de derde week op rij zijn Laura Graves en Verdades niet te kloppen op het Global Dressage Festival in Wellington. In de Grand Prix reden ze een mooie score van 80,24%, in de kür op muziek werd daar nog een schepje bovenop gedaan en was er wederom een overwinning en 81,90%. De vijfde keer op rij dat het duo op een FEI-wedstrijd boven de 80% scoort.

"Het voelde zoveel preciezer", vertelt Graves na afloop. "Het is goed om te weten dat de vorige keren dat ik 80% scoorde geen toevalstreffers waren. Verdades liet zich heel goed door de Grand Prix heen rijden, ik was blij met de zigzagappuyementen. De pirouettes waren heel goed en ik was erg blij met mijn laatste middellijn. Verdades zegt nooit nee, hij blijft altijd zijn best doen."

Tijdens de kür op muziek was het nog warmer dan tijdens de vorige wedstrijden in Wellington en dat vond de Amerikaanse amazone toch een uitdaging. "Desondanks liet hij me niet zitten, hij weet wanneer het moet gebeuren en dat is wat ik zo in hem waardeer."

Charlotte Jorst en Kastel’s Nintento (v.Negro) kwamen tot de zesde plaats in de Grand Prix en de kür op muziek. Het duo scoorde respectievelijk 71,34% en 73,87%.