Negen dingen die elke zwangere amazone moet weten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Negen dingen die elke zwangere amazone moet weten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 19:31

Bokt.nl / Horse & Hound
Achtergrond, Bokt community

Afbeelding
Foto door Amanda

Vergeet alle boeken, films, websites en documentaires die er gemaakt zijn over zwangerschap. De volgende negen, satirisch bedoelde, punten zijn voor zwangere paardenliefhebsters herkenbaar genoeg.

1. Houd er rekening mee dat wanneer je op je paard zit je er elke tien seconden ongeveer af moet om te plassen. Als je een erg hoog, of beweeglijk paard hebt waardoor opstijgen lastiger wordt moet je rekening houden met een kortere tijd tussen de plaspauzes.

2. Wanneer je je zwangerschap aan mensen vertelt zal het je niet verbazen dat je na een welgemeende "Gefeliciteerd" meteen de volgende vraag krijgt: "Is het niet gevaarlijk om in jouw situatie paard te rijden?" Het enige juiste antwoord hierop is natuurlijk "Natuurlijk niet, paardrijden is hartstikke veilig. Het vallen van het paard, dat is het gevaarlijke deel." Vooral je schoonmoeder zal dit een hele veilige gedachte vinden.

3. Het is makkelijk te verwijzen naar een bekende ruiter wanneer je zwanger bent. De Britse Mary King won bijvoorbeeld nog Europees goud toen zij vijf maanden zwanger was. Dat zou jij ook makkelijk moeten kunnen. Maak je echter geen illusies: je bent geen bekende ruiter, superheld of X-Men mutant. Rond de 12 tot 14 weken veranderen je buikspieren in pudding wat stabiel in het zadel zitten steeds moeilijker maakt.

4. Mocht je onverhoopt wel tot en met 39 weken in het zadel zitten, doe dan vooral niet mee aan een wedstrijd. Je vergeet gegarandeerd de volgorde van de hindernissen of je gehele dressuurproef. Ook vergeet je gegarandeerd je laarzen, cap en tuig in de auto te stoppen, als je je herinnert waar je auto geparkeerd staat. En ook de route die je normaal heel vaak rijdt kan een probleem zijn. Neem, als je toch per se die wedstrijd wil rijden, een navigatiesysteem mee. En schrijf voor de zekerheid op hoe deze werkt. En de naam van je paard en je adres, just in case.

5. Rijbroeken zijn nauwelijks verkrijgbaar voor zwangere vrouwen. Met wat mazzel zijn ze voor een flink bedrag nog wel tweedehands te krijgen. Een alternatief is het gebruiken van een buikband en je broek open laten, of het kopen van een broek twee maten groter. Je zou voor wedstrijden eventueel nog een dispensatie kunnen vragen om in een joggingbroek te mogen starten.

6. Paarden zijn dieren met een sterke intuïtie. Je kan er vanuit gaan dat ze zodra ze jouw zwangere buik zien doorhebben dat ze voorzichtig moeten zijn. Je wordt immers mama. Toch? Mits je paard voldoende uitdaging krijgt. Als je paard frequent gereden werd en nu niet meer, is de kans groot dat hij wanneer je opstapt een stuk pittiger is, wat jullie ritjes een stuk enerverender kan maken.

7. Eigenlijk is er wanneer je wedstrijden rijdt geen goede tijd om kinderen te krijgen. Word je zwanger in de zomer, dan mis je het indoorseizoen, word je zwanger in de winter dan mis je het buitenseizoen. Misschien dat het bij punt vijf genoemde stukje over dispensatie kan helpen met het starten van wedstrijden.

8. Je krijgt een meisje, gefeliciteerd! Nu kan je alvast gaan zoeken naar een geschikte pony voor de kleine om in de toekomst op te leren rijden. Een jongen? Ook die kunnen paarden leuk vinden. Vinden ze dat niet leuk? Voel je dan ook niet bezwaard om hem achter te laten bij papa voor een voetbalwedstrijd. Dan kan jij lekker met je paard op stap.

9. Neem de tijd na de geboorte. Je bent geen Mary King die twee weken na haar keizersnede weer te paard zat. Neem tijd voor je herstel en geniet van het moederschap!

Vjestagirl

Re: Negen dingen die elke zwangere ruiter moet weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:33

Zwangere ruiters... Als ik er daar ooit een van tegen kom vreet ik m'n schoen op

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:37

Waarom moeten dit soort Libelle-achtige praatjes op VN? Het kippenhok lijkt me er veel geschikter voor.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:41

Koper schreef:
Waarom moeten dit soort Libelle-achtige praatjes op VN? Het kippenhok lijkt me er veel geschikter voor.

Omdat sommige mensen dit wel leuk vinden om te lezen. Er staat zo veel op de voorpagina wat geen nieuws is, maar wel een leuke opener om te lezen als je net ingelogd ben.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:42

Koper schreef:

Amen. Er lopen zat topics over zwangerschappen. Paardrijden zal daarin ongetwijfeld ook aan bod komen. Lijkt me meer dan voldoende.
De nieuwswaarde van dit artikel is echt nul.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:43

Op de voorpagina prima maar op het nieuws-subforum vind ik het echt niet passen.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:43

Vjestagirl schreef:
Zwangere ruiters... Als ik er daar ooit een van tegen kom vreet ik m'n schoen op

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:45

Koper schreef:
Op de voorpagina prima maar op het nieuws-subforum vind ik het echt niet passen.

Hij staat toch ook niet onder nieuws maar onder community?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:46

Eight schreef:
Koper schreef:

Nee meisje. Hij staat bij het subforum VOORPAGINA NIEUWS.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:47

Wat een leuk stukje. Heb er smakelijk om gelachen :D leuk hoor! +:)+

Helaas bestaat dit forum ook uit een hoop zeikstralen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:47

Vjestagirl schreef:

*\o/* :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:48

Eight schreef:
Koper schreef:

En dan nog? Wat heeft paardrijden tijdens zwangerschap in godsnaam met de bokt community te maken?
Is heel bokt soms zwanger? Als eeuwige dwarsligger ben ik dat dan lekker niet. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:50

Kabayo schreef:

Dat heb je helemaal mis. Uit dit artikel heb ik zojuist geleerd dat zwangeren veel zeiken. :')

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:50

Koper schreef:
Nee meisje. Hij staat bij het subforum VOORPAGINA NIEUWS.

Meisje en grote letters? Doe even normaal joh :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:52

Palmera schreef:
Kabayo schreef:

Dat heb je helemaal mis. Uit dit artikel heb ik zojuist geleerd dat zwangeren veel zeiken. :')

:D :D :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:53

Palmera schreef:
Kabayo schreef:

_/-\o_ :') _/-\o_ :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:53

Vjestagirl schreef:

Precies wat ik ook dacht :Y)

Troopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:55

zelfs ik als 15 jarig meisje die echt niet van plan is om zwanger te worden vond dit echt lachwekkend om te lezen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:01

Vjestagirl schreef:

Ik in m'n hoofd: Jeetje, die zijn er toch meer dan genoeg denk aan die Bokker die een springwedstrijd won en een paar uur later beviel. Argh, ik moet echt reageren!! Want echt duh.. Wat een rare opmerking! :')

Ik een halve minuut later: Oja. Ruiter... %) *vallend kwartje* #blondmoment
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 21-02-17 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:01

Hoe is dit nieuws? :')
Prima dat zo'n artikel geplaatst wordt, maar niet echt voorpagina nieuws denk ik.

Indent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:04

Handige tips !

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:24

Je ook een topic gewoon niet openen ipv je er aan ergeren :j :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:51

Zwangere ruiters, medische wonderen *\o/*!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:56

Ik mis nummer tien:

Mocht je met 9 maanden wél nog op je paard zitten, vergeet dan niet dat je ook kan bevallen!
Dit is te paard niet erg praktisch

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:04

genja schreef:
Je ook een topic gewoon niet openen ipv je er aan ergeren :j :j

Kabayo schreef:
Wat een leuk stukje. Heb er smakelijk om gelachen :D leuk hoor! +:)+

Zo waar.

Ik vind het een leuk topic!