Anne Meulendijks uitgeschakeld door hersenschudding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Anne Meulendijks uitgeschakeld door hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-17 09:02

Bokt.nl / Facebook
Dressuur, Welzijn

De U25-amazone Anne Meulendijks is tijdelijk uitgeschakeld door een hersenschudding. Ze liep deze op door een klap van een paard tegen haar hoofd. Ze liep hierdoor een hoofdwond en een hersenschudding op. De hechtingen zijn er gisteren uitgehaald, meldt de 24-jarige amazone op Facebook. Het gaat iets beter en ze hoopt snel weer op een paard te zitten.

Anne Meulendijks maakt deel uit van het Rabo Talententeam 2016. Ze werd met haar MDH Avanti Nederlands kampioen in de U25 en mocht op het EK U25 een zilveren teamplak in ontvangst nemen. In de landenproef op het EK eindigde ze als beste Nederlander op de tweede plaats.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 21-02-17 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:44

Oeps, gelukkig slechts een hersenschudding.
Zij is de tweede jeugdruiter in korte tijd die een trap van een paard tegen het hoofd heeft gekregen.
Ik wens haar veel beterschap toe. :j

daffie1986

Re: Anne Meulendijks uitgeschakeld door hersenschudding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:02

Oeh, over een engeltje op je schouder gesproken. Beterschap.

Dit soort verhalen doen mij altijd twijfelen of ikzelf (dus niet als commentaar bedoeld) met En cap op zou lopen. Je hoort het nu inderdaad best vaak op het moment.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 06:06

Cap op naast het paard kan soms wel fijn zijn ja.
Ooit een keer gevraagd om ff te helpen met manan trekken van een paard. Stapte net van de mijne af dus had m'n cap nog op.
Gelukkig maar, want het paard waar ik bij hielp knalde z'n hoofd omhoog en daarna van boven echt vol op mijn hoofd. Hoorde z'n kaak tegen m'n cap klappen.
Scheelde toch wel wat koppijn zo, die cap. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:27

We moeten niet te betuttelend worden. Dan ook maar een helm op op straat?
Laat mensen gewoon vrij. Enne een cap helpt niet tegen een blauw oog door een kopstoot. Ik spreek uit ervaring.
Hersenschudding is vervelend, maar gelukkig zo weer over. Beterschap.

Copernicus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 08:38

@Germie Ja, we kunnen natuurlijk niet altijd met een cap lopen.... Maar ja better save then sorry! :)
Eigenlijk zouden ze iets moeten bedenken op stal....
Xxx

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:22

_Rataplan schreef:
Oeps, gelukkig slechts een hersenschudding.
Zij is de tweede jeugdruiter in korte tijd die een trap van een paard tegen het hoofd heeft gekregen.
Ik wens haar veel beterschap toe. :j

Er staat een klap van een paard, kan ook een flinke kopstoot zijn geweest.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:32

Ah wat rot!
Vind het altijd zo´n gezellige meid ook in dr vlogs!
Hopelijk is ze er snel weer bovenop..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:35

daffie1986 schreef:
Oeh, over een engeltje op je schouder gesproken. Beterschap.

Dit soort verhalen doen mij altijd twijfelen of ikzelf (dus niet als commentaar bedoeld) met En cap op zou lopen. Je hoort het nu inderdaad best vaak op het moment.

valt nogal mee hoor..

reken maar uit hoeveel uur ze per dag/week/maand/jaar/leven met paarden bezig is.
dan komt er een moment dat er een keer een klap tegen het hoofd komt.. met rijden, door een hoef, of kopstoot, of zo stom als ik dat je omhoog komt van de grond met je hasus onder het bovendeel van de staldeur dat openstaat en met een rotvaart weer naar beneden gaat om de grond te kussen :')

ongelukjes gebeuren nu eenmaal.. op stal, maar kan ook makkelijk thuis gebeuren op een andere manier.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:26

Precies, ik heb gisteren een snee in mijn voet gestoten in mijn eigen badkamer. Ik heb een opgemetselde douchebak, je zou zeggen, niets scherps aan, maar lette niet op, liep er tegenaan, precies een snee in de voet. Daar had geen cap tegen geholpen.
Ook heb ik eens, met cap op een kopstoot van een paard gehad terwijl ik OP het paard zat. Resultaat: bloedneus en blauw oog. Ook daar hielp een cap niet tegen.
Verder heeft de huidige generatie caps, dus die dikkere een nadeel en dat is dat je door het hogere gewicht en de dikkere schaal juist een grotere kans hebt op een whiplash bij een val of een onverwachte beweging. Dus een cap heeft ook weer nadelen. Je kunt zeggen dat de cap meer voordelen heeft dan nadelen, maar het is niet alleen hoempapapromotie.
Een hersenschudding is gelukkig zo weer over, er zijn ergere ongelukken.Al zou ik ook balen hoor van elk ongelukje.

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:53

Oei, beterschap!!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 01:26

voor het rijden sta ik wel achter een cap.. je kunt beter een wiplash hebben door een rare beweging of knal tegen het hoofd van een bakrand of bij een poging om een tak weg te koppen, dan een breuk in je schedeldak.. idem met autogordel.. jep, daar kun je ingewanden mee kneuzen naast je ribben, maar dat is minder ernstig dan je vooruit proberen op te eten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 06:51

In Engeland is het veel gebruikelijker om bij bepaalde werkzaamheden je cap op te zetten.

Moest t bij de ene stal bij t longeren en uit de wei halen. Bij de andere tijdens het dekken.