Marten Luiten wint weer in KNHS-Felix Juristen Cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Marten Luiten wint weer in KNHS-Felix Juristen Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 22:00

bokt / knhs
Dressuur

Afbeelding
Marten Luiten en Movie Star Foto: aniek1985

In Vorden werd vandaag de derde wedstrijd van de KNHS-Felix Juristen Cup verreden. Net als de vorige wedstrijd was Marten Luiten met zijn pony Movie Star de beste.

De wedstrijd in Vorden stond oorspronkelijk gepland op 7 januari, maar werd toen door de slechte weersomstandigheden verplaatst naar vandaag. De enige combinatie die boven de 70% wist te scoren was Marten Luiten met Movie Star. Marten reed naar een fraaie score van 72.66%. Op de tweede plaats met 69.57% kwam Sam Oudhof met Bodethal´s Kosima. Brandy Bos, die de eerste wedstrijd van de competitie heeft gewonnen eindigde nu op de derde plaats. De amazone scoorde met haar Charming Foret 69.15%.

Door de verplaatsing van de wedstrijd kon bondscoach Monique Peutz niet aanwezig zijn in Vorden. Peutz vertelt : “Ik ben momenteel in Hongarije, deze trip stond al lang vast en alles was al geboekt. Gelukkig kan ik hier veel nuttig werk doen, komende zomer is hier het EK voor de pony´s en ik heb deze dagen veel goede contacten opgedaan en informatie verkregen over het EK. Gelukkig blijf ik door alle appjes ook helemaal op de hoogte over hoe het in Vorden is gegaan. Ik kreeg van verschillende ruiters een berichtje over hoe ze gereden hebben, super. Veel van hen sturen ook niet alleen hun punten, maar weten goed te vertellen wat er nog beter kan. Marten Luiten was bijvoorbeeld zeer tevreden, maar wist ook dat de pony soms nog wat lichter in de voorhand mocht blijven. Nummer twee Sam Oudhof was natuurlijk ook tevreden, maar wist dat het in de afwerking nog wel wat beter kon en dat de galop iets meer sprong mocht hebben. Dat is geweldig, natuurlijk is goed scoren belangrijk, maar ze moeten vooral goed leren paardrijden. Zelf leren voelen hoe het ging en waar verbetering mogelijk is, dat is super belangrijk”, vertelt Peutz enthousiast.

Gerelateerde berichten:
[VN] Marten Luiten overtuigend in KNHS-Felix Juristen Cup
[VN] Brandy Bos winnares eerste wedstrijd KNHS-Felix juristen Cup
Laatst bijgewerkt door Hilary op 19-02-17 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Re: Marten Luiten wint weer in KNHS-Felix Juristen Cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:39

Knap gedaan en gefeliciteerd, maar aan de foto te zien is Marten toe aan een wat groter exemplaar onder zijn billen ;)