Top’s Zoë onder het zadel bij Tommie Visser

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Top’s Zoë onder het zadel bij Tommie Visser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 10:26

Bokt.nl / Horses
Dressuur

Afbeelding
Tommie Visser en Top's Zoë Foto: aniek1985

Het voormalige Grand Prix-paard van Theo Hanzon, Top’s Zoë, wordt voortaan gereden door Tommie Visser. De Negro-dochter werd vorig jaar kort na het indoorkampioenschap door fokster-eigenaresse Evelien Trouwborst bij Hanzon opgehaald en inmiddels heeft Visser de dertienjarige merrie onder het zadel, meldt Horses.

Zoë en Visser waren het afgelopen weekend voor het eerst samen in actie te zien. Zoë was een van de paarden in het showblok met Negro-nakomelingen tijdens het afscheid van Valegro op de KWPN Stallion Show zaterdagavond.

Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 09-02-17 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Re: Top’s Zoë onder het zadel bij Tommie Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:29

Prachtig dier!

Een vraagje , wat heeft springschoenen om de achterbenen voor nut? Ik zag het veel meer bij die dressuurpaarden in den Bosch. Heeft het een reden?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:25

Ik vond het altijd bullshit Kabayo, tot mijn pony met vaardigheid oefenen achter op zijn kroonrand trapte.
Echt, oelewapper dat het is.
Nu heeft hij met vaardigheid ook achter springschoenen aan. :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:27

Een vrouwelijke Valegro. Leuk dier.
Als het paard achter ijzers heeft, kan het wel zinvol zijn. Zeker als ze zichzelf makkelijk aantikken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:33

Op wat van manier zinvol?
Het is gemaakt omdat paarden springbalken aantikken. En dat de achterbenen de voorijzers er af lopen. Maar het helpt toch 0.0 voor achterbenen?

Moonfish, duidelijke reden, rare pony haha

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:36

Ze kunnen ook op de zijkanten van hun achterijzers/voeten trappen bij bv pirouettes of bij vaardigheden korte bochten. :)
Mij is altijd verteld dat springschoenen vooral zijn om kroonranden te beschermen en eventueel ijzers... Dat stukje leer/rubber gaat nl. heel weinig doen tegen de klap van een balk., het beschermd vooral tegen aftrappen en schuurwondjes maar niet zozeer tegen "klappen".

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:39

Het heeft toch alleen bescherming aan de achterkant van de hoef? Zij en voorkant dus niet. Dus dat lijkt mij stug.
Tis alleen nieuwschierig heid hoor. Zier er erg nutteloos uit en ook nog lelijk

Ow je hebt ge edit
Kroonrand en ijzer is heel verschil. De spring schoen komt vrijwel niet tot onderkant hoef, alleen achter

Maar duidelijk. Maar blijft raar :Y) nooit gezien

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:41

Hangt van je springschoen maat af dan gok ik want als de mijne springschoenen aan heeft hangen die achter en opzij gewoon op de grond. (dus over de hoef en het ijzer.) Enkel voor steekt een tipje hoef uit.

Edit: en ja ik had aangepast omdat ik zag dat het er een beetje onduidelijk stond en geïnterpreteerd kon worden zoals jij dus ook deed. :P Ze kunnen ook opzij "wondjes" veroorzaken op de kroonrand zeg maar. En daar zit dan gewoon een springschoen als je ze achter ook aan doet waardoor die ook beschermd is. :)

Ik persoonlijk gebruikte ze enkel voor omwille van zijn ijzers toen hij gecorrigeerd werd en dus vrij lange "takken" had (of hoe je het ook noemt.)
Maar die toppaarden zijn vaak nog net niet in bubbeltjesplastick in gepakt dus ja. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:49

Kabayo schreef:
Het heeft toch alleen bescherming aan de achterkant van de hoef? Zij en voorkant dus niet. Dus dat lijkt mij stug.

Het beschermt ook de hele kroonrand (dus ook aan de zijkant).
Er zijn paarden die (vooral in training/bij spanning) bv bij de pirouette of piaffe de ene achterhoef op/tegen de kroonrand aanzetten van de staande hoef.
Een springschoen voorkomt dan dat zij er een stuk uittrappen.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:53

Wat een waanzinnig gaaf dier. En wat rijdt Tommie haar fijn.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:55

Ik vond haar zaterdag al zo gaaf! Leuk voor hem!! ze zijn al een mooie combi!

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:02

Prachtige combinatie. Ziet er fijn ontspannen uit en dat voor een eerste keer voor deze twee in zo'n arena. Wow!

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:10

San schreef:
Prachtige combinatie. Ziet er fijn ontspannen uit en dat voor een eerste keer voor deze twee in zo'n arena. Wow!

Nou hè. Ik vond haar altijd al geweldig maar zoals ze nu loopt, zo ontspannen en met vertrouwen in de ruiter. Zo mooi licht in de aanleuning. Dat zag ik bij Theo nooit. Tommie stelt haar ook echt op haar gemak als ze het even spannend vind. Mooi om te zien.
Goeie beslissing!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:21

Tommie rijdt heel sympatiek en vriendelijk, dat viel mij bij Vingino ook al op. Dit ziet er ook heel fijn uit, denk dat die combinatie met wat kilometers erbij veel progressie gaan maken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 18:31

Wat fijn voor Tommie! :-)

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:46

Springschoenen en een zweepje helpen je bij het piafferen. Paarden gaan de benen toch wat hoger optillen. Heel handig als je ze gaat leren piafferen. Met het zweepje kun je zacht en subtiel bijtikken zodat je tact en impuls houdt.
Het ziet er fijn uit wat Tommie doet en Tommie kan geweldig sturen. Ik zie wel dat dit paard impuls mist. Dat zie je heel duidelijk wanneer ze vanuit de pi naar voren schakelen. Op dat moment blijft het paard niet voldoende aantreden. Deze combi heeft nog wel wat werk aan de winkel, maar dat gaat vast helemaal goed komen! Ik verheug me er op ze in de baan tegen te komen. Ik ben benieuwd wat Zoe gaat doen in de ring zonder zweepje en springschoenen.