Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaikevdk schreef:Ligt het aan mij of is er een vergissing gemaakt tussen de NRPS met meer manen en een haflinger?![]()
Erg jammer dat de echte, ouderwetse, brede, donkere haflinger verdwijnt...
Nessie schreef:Ze zijn in keuringsconditie en moeten nog wat uitzwaren, maar ik vind dit type Haflinger dus wel mooier. Wanneer het niet zou verkopen zouden ze niet in deze richting gaan fokken.
anjali schreef:Nessie schreef:Ze zijn in keuringsconditie en moeten nog wat uitzwaren, maar ik vind dit type Haflinger dus wel mooier. Wanneer het niet zou verkopen zouden ze niet in deze richting gaan fokken.
Maar voor de liefhebbers van het zware type is er nu niets meer.Zou het niet mogelijk zijn om dan in 2 categorieen te gaan fokken en keuren. Klassiek type en sporttype. Dan blijft er voor elk wat wils.
anjali schreef:@xLeoniee: kun je uitleggen wat je precies bedoelt?
MariekeB schreef:Heel veel mensen verwarren ouderwets met dik. Deze Hengsten zijn gewoon strak in Keuringsconditie en daarbij nog vrij jong dus die zwaren nog wel wat uit.
Ik vind de moderne haflinger prachtig. Heel veelzijdg in het gebruik.
Je rijdt ze zo naar het M, je springt er een goed parcours mee , in de cross komen ze ook aardig mee. Zelf heb ik geen ervaring met mennen ,maar ook daar zie je ze veel.