Toptalent Dressage
Dressuur, Junioren
Estelle van Herwijnen actief op TopTalent Dressage liet vorige week weten een nieuwe troef op stal te hebben staan om hopelijk straks (internationaal) te kunnen rijden bij de Junioren. Een mooie kans gaat zij aan met Bonheur. Dit paard werd voorheen getraind en gereden door de Belgische amazone Katrien Verreet. TopTalent Dressage sprak hierover met Estelle en Katrien.
Estelle: "Ruim drieënhalf jaar geleden kreeg ik mijn eerste pony en sindsdien is mijn passie voor paarden alleen maar gegroeid. Mijn grote droom is altijd geweest om deel te nemen aan internationale wedstrijden. Ik ben begonnen met paardrijden door mijn oudere zus (Nathalie van Herwijnen), omdat ik ook graag de sport in wilde kreeg ik mijn eerste eigen pony Nerando (v. Boginov). Ik kreeg hem als groene vierjarige, waarna ik hem zelf heb opgeleid en van de B tot naar het Z2 gereden heb. Ook mijn andere pony Invito (v. Isarco) heb ik naar het Z2 gereden. Mijn doel bij de pony’s was met allebei het Z2 behalen en met het behalen van dit doel was voor mij een mooie afsluiting van mijn ponytijd."
"Op enig moment kwam ik in contact met Maurice Simons die mij de mogelijkheid bood om mijn weg naar de Junioren te realiseren. Hij bood mij de kans aan om de dertienjarige ruin Bonheur (v. Belissimo M) te gaan trainen en uit te brengen, die voorheen getraind werd door de Belgische amazone Katrien Verreet. Ons doel met Bonheur is om hem internationaal te starten bij de Junioren. Bonheur staat nu sinds een week bij mij op stal en pakt de training super op. Het is een echte knuffelbeer met veel werklust, dus ik kan niet wachten om met hem op concours te gaan! Naast Bonheur heb ik nog een 5 jarige Bretton Woods die ik dit jaar door train voor het Z. Ik wil Maurice Simons en Katrien Verreet bedanken voor het vertrouwen en deze super kans! Ik ben ook opgenomen in het beloften team. Maurice adviseerde mij om voor het belofteplan een keer met het Lichte Tour paard Zoef in eigendom van Ron Smeets te starten. Dat advies heb ik opgevolgd en ik heb hier ontzettend veel van geleerd."
Verreet over Bonheur: "Bonheur was het paard van mijn buurmeisje, het paard werd als jong paard uitgebracht door Stefan Hollanders met zeer mooie resultaten van + 80%. Het doel was om mijn buurmeisje (ondertussen 35 jaar jong) er zelf mee te laten rijden maar bij de tijd dat Bonheur zes was voelde ze de drang naar kinderen. Ze heeft ondertussen twee jonge kinderen en gaf haar ambitie op. Het paard bleef ondertussen uiteraard wel gereden en kwam vorig jaar bij mij op stal te staan. Ik heb hem klaar gemaakt voor wedstrijd/verkoop. Al snel werd duidelijk dat dit paard een ideale gids kan zijn voor een Junior of Young Rider.
Hij heeft een uitzonderlijk karakter een wil om te werken en er altijd te zijn voor zijn ruiter/amazone!
Toen Estelle hem een paar keer kwam proberen merkte we direct meteen dat het klikte tussen die twee. Zowel Bonheur als Estelle waren erg happy na hun eerste kennismaking. Dit paard heeft zijn naam niet gestolen ... Bonheur betekent geluk... en dat is een gevoel dat je meteen ervaart als hij bij jou op stal staat!"
Trainings video Bonheur en Katrien Verreet.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 01-02-17 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt