Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janouk
Blogger

Berichten: 17875
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:25

Wij rijden met de koets in het Amsterdamse bos. (Wij hebben vergunning)
Honden en hun eigenaren hebben over het algemeen behoorlijk respect voor de koets. Als ze dichtbij komen, hebben gelukkig een lange zweep om de honden op afstand te houden, ik zou niet willen dat ze onder de wielen van de koets terecht komen.
Onder het zadel ga ik stil staan tot dw eigenaar de hond onder controle heeft.

Triest dat het in dit geval zo uit de hand is gelopen. Ik hoop dat de eigenaar zich snel meldt bij Nakita.

Beterschap Bo :(:)

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:28

janouk schreef:
Wij rijden met de koets in het Amsterdamse bos. (Wij hebben vergunning)
Honden en hun eigenaren hebben over het algemeen behoorlijk respect voor de koets. Als ze dichtbij komen, hebben gelukkig een lange zweep om de honden op afstand te houden, ik zou niet willen dat ze onder de wielen van de koets terecht komen.
Onder het zadel ga ik stil staan tot dw eigenaar de hond onder controle heeft.

Triest dat het in dut gevaal zo uit de hand ia gelopen. Ik hoop dat de eigenaar zich snel meldt bij Nakita.

Beterschap Bo :(:)


Ik denk dat voor een hondeneigenaar een koets meer indruk maakt dan een "los"paard. Een hond kan tussen de wielen komen en dat is wat meer voor te stellen dan dat een paard een trap geeft (vermoed ik dat de denkwijze van vele is)

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:54

Nikass schreef:
Dat vind ik ook. De reactie hierboven dat het wel mee lijkt te vallen vind ik onbegrijpelijk. Het zal je maar gebeuren!!
Ik heb genoeg meerennende en blaffende honden meegemaakt. Niet altijd zo netjes, maar ik maakte me er niet echt druk om. Één keer een hond die in de staart van mijn paard ging hangen. Dat gaat al veel te ver en het is dat ik er niet bij kon met mijn zweep want dan ben ik niet lief voor hem.
En ik heb zelf honden. Ook een asielhond gehad die gevaarlijk was naar paarden en waar ik heel hard aan heb moeten trainen om dat goed te krijgen.
Maar nog altijd niets vergeleken met een Pitt die daadwerkelijk bijt.
Ongelooflijk hoe mensen steeds weer dit soort honden nemen en er geen verstand van hebben en/of geen verantwoordelijkheid nemen.
Zou mij niet verbazen als er een keer een algeheel verbod komt.

Nb: een angstige hond valt niet op die manier aan.

Het rollen omdraaien wordt in het Amsterdamse bos idd veelvuldig gedaan. Evenals het op voorhand schelden en preken door ruiters, hetgeen de sfeer niet echt ten goede komt. Het Amsterdamse bos is een druk recreatief bos waar de wandelpaden parallel aan de ruiterpaden lopen en waar de honden los mogen.
Soms hoor je een galopperend paard dat je achterop komt pas op het laatste moment. Een hond is dan soms sneller.
Tuurlijk moet een hond luisteren, maar de ruiters in het Amsterdamse bos zijn veelal wel erg intolerant. Een jonge hond heeft soms een paar keer roepen nodig. En een hond die alleen een stukje meeloopt of blaft is geen moordmachine met een asociale eigenaar.
Geen vergelijking met bovenstaande incident dus. Maar honden worden in het Amsterdamse bos wel degelijk aangevallen door ruiters, zijn al meerdere incidenten geweest. Dus dat is ook echt niet de oplossing.
[/quote]

Ook dit heeft 2 kanten. Het Amsterdamse bos is een klein en druk bos waar behalve in het koeiengebied de honden overal los mogen. Als ruiter in het weekend kan je niet een buitenrit maken zonder honden tegen te komen. Sterker nog, het zijn er zo veel dat als je langs elke hond braaf wil stappen dat je het dan verplicht bij een stapritje moet houden.

Ik vind daarom dat als je hond niet onder appel is je beter een ander gebied kunt kiezen om te oefenen alvorens je in het overvolle Amsterdamse bos gaat lopen waar het niet alleen stikt van de ruiters maar ook fietsers, kinderen, hardlopers etc.

Ik heb als ruiter ook een kort lontje gekregen door:
- honden die achter de paarden aan jagen
- honden die in de achterbenen en staart hangen
- baasjes die hun hond niet teruggeroepen krijgen
- baasjes die na herhaaldelijk verzoek hun hond niet willen aanlijnen
- heb je eindelijk een stukje afgelegen ruiterpad waar je dus wel even een galopje kan doen, lopen er mensen met onopgevoede honden op het ruiterpad die vol blaffend op de paarden af rent.

Mijn paard is er 1 die achter kleinvee aan jaagt als het voor zijn voeten loopt. Doet hij in de paddock ook met vogels en ganzen etc. Dat heb ik hem nooit aangeleerd maar als ik op een rit voor de zoveelste keer een hond in de staart, blaffend en grommend achter ons aan heb en m'n paard wil er even op jagen, dan laat ik hem maar even, in de hoop dat de hondeneigenaar volgende keer wel even aanlijnt. Dat mag je asociaal vinden maar in mijn ogen is dat omgekeerde wereld, en vind ik nog steeds alle eigenaren van de betreffende honden die overlast veroorzaken asociaal.

Ik heb zelf ook een hond. Die wel onder appel staat en niet achter andere dieren aan jaagt. Daar zitten heel wat uren training in en daarvoor liep hij gewoon niet los in het Amsterdamse bos.

Edit: begrijp me niet verkeerd: als ik zie dat een eigenaar moeite doet om z'n hond terug te roepen en aan te lijnen als ze ons zien, dan ga ik altijd even halt houden tot het gelukt is. Als een hond onverhoopt toch achter ons aan zit dan stop ik zodat die eigenaar de hond kan terugroepen. Maar als ik in de verte al zie dat een hond uit z'n plaat gaat omdat er ruiters aan komen, ik ga halthouden, en de eigenaren nemen geen moeite om het dier te roepen of aan te lijnen, of eigenaren doen geen moeite om hun hond te roepen als ze achter een paard aan rennen, niet even naar ons toe komen om de hond uit de staart te trekken als ik voor hen ga stilstaan, tsja daar heb ik dan even niet zo veel geduld voor.

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:16


PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:36

Beterschap voor het paard , en hopelijk meld de eigenaar van de hond zich.

mysa

Berichten: 10486
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:48

Zaterdag stond er een ingezonden artikel in nrc, onder de kop 'verbied de vechthond, doden zit in zijn dna'. De titel dekt meteen de lading. Geschreven door een advocaat, predikant, psychiater en dierenarts. Waar die eerste twee hun autoriteit op dit gebied vandaan halen, weet ik niet :) (de advocaat had het over de RAD, dus okay, de predikant weet ik echt niet)

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:51

Nelleke volgens mij komen onze meningen redelijk overeen ;)

Zoals je kunt lezen vind ik een hond die in de staart van een paard gaat hangen veel te ver gaan en lijkt het mij geen probleem dat je dan je paard even zijn gang laat gaan om m weg te jagen -:(-

Dat is echter wat anders dan tekeer gaan tegen mensen die je te laat aan zien komen en snel hun hond roepen (die vervolgens ook gewoon naar zijn baas gaat) want dat gebeurd ook (ik bedoel daar dus niet jou mee, dat snap je).
En ruiters die van afstand schreeuwen dat je je hond vast moet doen terwijl die hond niet naar het paard kijkt en niet op het ruiterpad loopt. Sorry, maar daar zie ik dus geen reden toe.
Ruiters die volledig uit hun plaat gaan en dreigen met van alles en nog wat omdat er een pup op het ruiterpad loopt die even in verwarring is en niet direct op zijn baas reageert. Misschien allemaal vanwege eerdere slechte ervaringen maar een honden eigenaar is niet iemand waar je al je frustraties op kan botvieren.

Min ervaring is dat de meeste honden die op paarden reageren alleen een stukje al dan niet blaffend meerennen en dan afhaken. Ik draaf en galoppeer overal waar ik wil en stop niet voor honden. Ze haken vanzelf af. Tenzij ze dus idd in de staart gaan hangen. Dan stop ik wel en probeer ze weg te jagen. En dat vind ik idd onacceptabel gedrag.

Het is heel aardig van de ruiter als hij stopt en soms werkt het, maar de hond kan ook de indruk krijgen dat hij het paard tot stoppen heeft gekregen. En voor een baas is het meestal makkelijker de hond terug te krijgen als de afstand tussen hem en de hond groter wordt, zodat de hond moet kiezen. Ik ben niet zo'n aardige ruiter: ik heb idd geen zin in een stapritje :)

Ik erger mij zelden aan de honden, wel aan eigenaren die zich onvriendelijk of niet sociaal opstellen. Maar dat is dus ook andersom. En toen ik mijn hond had die in het begin moeilijk was met paarden en haar daarom alleen los deed op de weinige plekken in het bos waar geen ruiterpaden zijn, kwam ik daar toch echt ruiters met paard aan de hand wandelend tegen :=

Niets menselijks is ons vreemd, ruiters en honden wandelaars. Het gaat erom Hoe je je opstelt en of je verantwoordelijkheid neemt voor je gedrag. En of je een beetje tolerant kunt zijn ten opzichte van onschuldige foutjes.
Ik heb ook wel eens in het bos op een kruispunt gestaan met een paard dat de andere kant op wilde dan ik en dat kenbaar maakte door te steigeren en te bokken. Ik ben dan ook hinderlijk voor mijn omgeving maar gelukkig hadden de voorbijgangers wel begrip. Een paard gehoorzaamt wel eens niet en een hond gehoorzaamt wel eens niet.

Als de hond echter, zoals in het incident van dit topic, zulk gevaarlijk gedrag vertoont, kun je natuurlijk geen enkel risico nemen.
Ik vind trouwens dat de ruiter zich in dit geval nog coulant opstelt. Petje af.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:52

Hier ben ik het bijna helemaal met je eens Nikass *D Alleen ga ik dus wel stappen als ik een hond zie, en stilstaan als ie op ons af komt rennen, voornamelijk vanuit de gedachte dat het de natuur is van (veel/de meeste) honden om ergens achteraan te rennen. Soms ga ik net als anderen hier ook achter een lastiger hond aan. Heel handig met een paard dat rollbacks kan :+
Zelf heb ik gelukkig nooit echt slechte ervaringen met honden gehad in het (a'damse) bos. Heus weleens honden die op ons af kwamen maar nooit met nare gevolgen. ook niet met vervelend reagerende hondeneigenaren trouwens. Ik bedank altijd als ze hun hond vastpakken als ze me aan zien komen, en heb inmiddels de meest leuke gesprekjes gehad met hondeneigenaren van alle soorten en maten.

Wel denk ik dat ik voorlopig het bos niet meer zo in durf -O- Dit was weliswaar een incident met een gestoorde hond (kan er bij mij niet in dat dit een mentaal gezond beest geweest kan zijn) maar toch....

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:18

Tja, het soort hond zegt het al...
Ik ben persoonlijk een honden fan, maar ik vind wel dat als je een hond hebt, dat je zo'n beest ook gewoon moet trainen. Mijn paard leer ik gewoon aan om juist naar de honden toe te rijden (ipv weglopen)en er dan overheen te rijden. Veel honden eigenaren hebben een hond, maar ze weten er eigenlijk gewoon geen biet van hoe je zo'n beest nou daadwerkelijk traint.
En ja zoals ik al zei; het soort hond liegt er nou niet echt om hé, maar dat even terzijde.
Sowieso zijn de straffen in NL gewoon echt kut, als ik met de deur in huis mag vallen, die hond zou eigenlijk gewoon afgepakt moeten worden van die vent. Misschien kan die hond er geeneens wat aan doen, omdat het er gewoon in doorgefokt zit.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:28

In principe kan de hond er niets aan doen nee. Die is zoals hij is en reageert vanuit zijn instinct. Hij heeft zichzelf niet gemaakt en is niet in staat zich in te leven in het paard of de ruiter.
De eigenaar is verantwoordelijk.

Het is heel jammer dat het zo fout gaat met dit soort honden. Maar als je leest -ook hier op bokt weer - hoe mensen zonder enige basiskennis van honden gedrag dit soort honden aanschaffen en laten ontsporen, dan denk ik stel maar een fokverbod in. De schade die dit soort honden aanricht is te groot.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 08:54

Gisteren mogen zien dat Bo nog niet helemaal lekker loopt en dat is logisch, de eigen honden houdt ze op dit moment ook goed in de gaten als ze naast haar lopen of staan.
Hopelijk voor Bo komt dit weer helemaal goed.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:58

Beterschap voor Bo, Nakita!

En ondanks dat het een naar incident is en ik hoop dat de beste man alsnog gevonden wordt en hij zijn verantwoordelijkheid neemt, kunnen dit soort dingen helaas gebeuren.

Ik vind inderdaad ook dat je wel wat geoefend moet hebben met je hond (los) of paard alvorens het bos in te gaan.
Hier ook regelmatig leuke gesprekken met eigenaren van honden. Mijn paard is in principe niet bang van honden (zelfs een x 2 husky achtigen die tegen hem op gingen springen tegen zijn borst en geen oog meer hadden voor hun baas maakten hem niet gek), maar als we ergens in galop zijn en er komt er dan eentje mee rennen, ja dan trekt hij wel even een sprintje. Dat is nu eenmaal het basic instinct. Maar krijg hem altijd snel terug, en ook hier het spelletje aangeleerd van achter de hond aan/hoofd naar hond toe draaien. 9/10 honden laat je dan gewoon met rust. Eigenaren zijn ook altijd blij als ze even mogen oefenen met hun hond.
En betreft doordeweeks of weekend: ook doordeweeks bij uitlaatservices wel meegemaakt dat de honden slecht onder appel stonden en blaffend en stuiterend aan kwamen rennen. En inderdaad ook genoeg mensen die hun hond gewoon netjes even aanlijnen als ze je zien aankomen.

Blijft een stukje tolerantie naar elkaar, en respect voor De eigenaar van Bo dat ze dat evengoed heeft ondanks het incident. Daar kunnen we nog wel een voorbeeld aan nemen met z'n allen.

Zelf elders een incident met een hond (rottweiler) mee gemaakt. Ik was nog naast het paard, hond komt naar ons toe, rent paar rondjes en bijt daarna ineens in zijn achterbenen. Paard in blinde paniek en terug gerend naar de trailer. Gelukkig daar opgevangen en dankzij cross beschermers geen schade. Was te snel voor de hond, maar die ging doodleuk achter het eerstvolgende paard aan wat hij tegen kwam. Dat paard sprong vervolgens bijna bovenop hun kind die midden op het pad liep. En nog deden ze geen enkele moeite hun hond bij zich te roepen of aan te lijnen. Er kon daarna (ja ik heb ze aangesproken bij de trailers) ook geen sorry vanaf want ja de paarden hoorden niet op dat pad. Dat soort mensen heb ik geen goed woord voor over...dat is gewoon asociaal gedrag. Helaas stond de betreffende persoon daarom bekend in die buurt.

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:06

Mijn hond (rottweiler) kan tegen paarden in stap. Geen probleem maar zodra ze draven of galopperen ben ik hem kwijt. Ik weet dat en zal om deze reden dus ook NIET in het amsterdamse bos lopen. Mocht het ooit gebeuren dan gaat hij aan de lijn.
Hier is nog een bos waar wel eens paarden lopen maar dat is te overzien en op het strand gaat hij ook vast als ik paarden aan zie komen.
Beetje geven en nemen met elkaar, we willen graag buiten rijden en we willen graag ook onze honden laten rennen.
Wat er gebeurt is vindt ik echt verschrikkelijk en hoop dat het paard snel weer de oude is en de man aangepakt.

Popstra
Berichten: 13760
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 14:36

De pest met dit soort honden is dat als het fout gaat het ook gelijk erg fout gaat. Bedoel het is toch net even anders wanneer er een Jack Russel achter je aan komt en bijt.

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:27

Blaffende en rennende honden zijn het probleem niet. Maar als je honden hebt die in galop tussen paardenbenen door rennen en jij dan stil moet gaan staan wachten op een onoplettende eigenaar die een kilometer verderop loopt... En als je vraagt of hij niet bang is dat zijn hondje niet een keer word plat getrapt, krijg je nog opmerkingen dat je je paard maar onder controle moet hebben (die stil staat met blaffende hond die om haar benen rent...) En dat gebeurd best vaak.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 14:57

Maar waarom ga je dan stil staan?

Zoolgangster

Berichten: 9602
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 15:11

Nikass schreef:
Maar waarom ga je dan stil staan?


Omdat een stilstaand paard minder snel als prooi gezien wordt dan een weggalopperend paard, en dus minder snel gebeten wordt.

Lavje
Berichten: 2671
Geregistreerd: 10-11-04
Woonplaats: Hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 16:20

Zoolgangster schreef:
Nikass schreef:
Maar waarom ga je dan stil staan?


Omdat een stilstaand paard minder snel als prooi gezien wordt dan een weggalopperend paard, en dus minder snel gebeten wordt.



Doe ik ook, honden jagen meestal achter bewegende objecten aan. Als je de beweging weg haalt door stil te gaan staan rennen ze vaak nog 1 rondje om je heen en gaan dan weer hun eigen weg(=mijn ervaring). En de eigenaar heeft dan even de tijd om de hond bij zich te roepen.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 19:59

Mijn ervaring is juist dat honden wel afhaken als je door galoppeert.
Ik ken gelukkig bijna geen verhalen van bijtincidenten. Ik vraag me af of honden die bijten dat niet meer zouden doen als je stilstaat.
Er zullen idd honden zijn die voor het najagen gaan en er geen lol meer in zien als je stilstaat, maar ik heb in het bos nooit meegemaakt dat honden langer dan een flinke sprint mee renden. Maar goed, wellicht hebben jullie andere ervaringen.
Ik ben in elk geval niet van plan om voor elke hond te gaan stilstaan ;)

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:43

Nikass schreef:
Maar waarom ga je dan stil staan?


Hoe lang blijf jij dan door rijden met een hond achter je aan? Ik wacht meestal tot de baas ze terug roept of pakt :P Als ik gewoon door galopeer ben ik ook bang dat die hond niet heel blijft...

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 22:45

Ts, hoe gaat het nu met je paard? En is de eigenaar van de hond al gevonden?

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:04

Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat het ligt aan het soort hond. Mijn tante heeft grote honden die worden gezien als pitbull achtig. De honden staan volledig onder appèl omdat ze goed opgevoed en getraind zijn.

In het Amsterdamse bos geldt de regel dat honden los mogen als ze onder appèl staan. Dit staat op de borden overal waar je het bos binnenkomt. Alleen de handhaving van de regel daar schort het aan.

Het vertrekken van de dader is natuurlijk een laffe daad en hoeft niet gezien het onder de verzekering valt. Wel bizar dat met zoveel getuigen geen kenteken is gezien. Leert om tijdens het wachten op de politie ook even een foto te maken van de situatie en de dader, maar dat is achteraf makkelijk praten.

Beterschap voor het paard en ik hoop dat de dader gepakt is/wordt.

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:18

Niet ingaande op de discussie of het aan de eigenaar, paard, ruiter, een blaadje dat draait aan de boom, een dwarse scheet of het weer ligt.
Het zou wel zo netjes zijn als de eigenaar van de hond met een een doosje chocolade en een appel voor het paard zijn excuses zou komen maken... Als mijn pony een hond zou trappen zou ik ook zorgen dat de eigenaar in ieder geval mijn gegevens heeft zodat er contact opgenomen kan worden... Maar goed ik hou van alle dieren ;)

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Paard gewond na aanval hond in Amsterdamse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 06:05

Je hebt misschien ook van die fb verkoop groepen en weggeef hoeken daar misschien om informatie vragen?

Heel veel sterkte!

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:02

Lillian__ schreef:
Niet ingaande op de discussie of het aan de eigenaar, paard, ruiter, een blaadje dat draait aan de boom, een dwarse scheet of het weer ligt.
Het zou wel zo netjes zijn als de eigenaar van de hond met een een doosje chocolade en een appel voor het paard zijn excuses zou komen maken... Als mijn pony een hond zou trappen zou ik ook zorgen dat de eigenaar in ieder geval mijn gegevens heeft zodat er contact opgenomen kan worden... Maar goed ik hou van alle dieren ;)


Helemaal mee eens (ongeacht de discussie)
Mijn paard heeft een paar jaar geleden een Maltezer-achtig hondje geschopt. Ik was gestopt zodat een mevrouw haar niet luisteren bull kon pakken, die steeds achter mijn paard aan hobbelde. Terwijl zij dat hondje wilde pakken, liep een van haar andere hondjes tussen de achterbenen van mijn paard door, die net op dat moment zijn hoef optilde.
Hij schopte niet, maar raakte het hondje dusdanig dat die door de lucht vloog en heel naar terecht kwam. Bleef ook piepend rondjes lopen, terwijl zijn kopje op de grond bleef liggen. Dacht echt dat hij zijn nek had gebroken.

In de commotie liep de eigenaresse weg met de hondjes, en ben ik doorgereden. Geen gegevens uitgewisseld helaas. Later via FB proberen contact te zoeken, en is uiteindelijk ook gelukt. Hondje bleek alleen een flinke schram te hebben, maar eigenaresse was wel erg blij met het contact. Kleine moeite lijkt mij