JA: Fotoverslag WB Dressuur en GP Springen

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

JA: Fotoverslag WB Dressuur en GP Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-17 21:58 Tip de Nieuwsredactie

*bokt
Dressuur, Springen, Jumping Amsterdam
Door aniek1985

Hierbij een fotoverslag van de dressuur en het springen dit weekend tijdens Jumping Amsterdam.

Gisterochtend stond de Intermédiaire I kür op muziek op het programma. De rubriek werd overtuigend gewonnen door Diederik van Silfhout en de KWPN-hengst Expression (v. Vivaldi).
Afbeelding

In de middag werd de Grand Prix kür op muziek verreden.
Patrick van der Meer en Zippo (v. Rousseau).
Afbeelding

De Spaanse Severo Jesus Jurado Lopez met Lorenzo (v. Lord Loxley I). De combinatie werd helaas uitgesloten nadat er bloed in de kootholte van Lorenzo was geconstateerd.
Afbeelding

Emmelie Scholtens en Apache (v. UB40).
Afbeelding

Hans Peter Minderhoud en Glock's Flirt (v. Florestan I).
Afbeelding

Patrik Kittel en Deja (v. Silvano).
Afbeelding

Afbeelding

De Grand Prix kür op muziek werd overtuigend gewonnen door de Duitse Isabell Werth met Weihegold OLD (v. Don Schufro).
Afbeelding

Tijdens Jumping Amsterdam gaf de Franse Grand Prix amazone Alizée Froment een aantal keer een show met haar schimmel Sultan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Hästens Prijs 1m45 Springen werd zaterdagmiddag gewonnen door Lisa Nooren met VDL Groep Urane de Talma (v. Argentinus).
Afbeelding

Afbeelding

John Withaker met Echo Of Light (v. Come On).
Afbeelding

Vanmiddag stond de Grote Prijs van Amsterdam 1.60m Springen op het programma.
De beste Nederlandse combinatie was Ben Schröder met Davino Q (v. Vingino).
Afbeelding

De Grote Prijs werd gewonnen door de Fransman Patrice Delaveau met Lacrimoso 3 HDC (v. Landjunge).
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 31-01-17 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Deni11

Re: JA: Fotoverslag WB Dressuur en GP Springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 22:26

Gaaf :~ <3

en wat mij opvalt: een hoop mannelijke ruiters zo hoog _O-

S <3

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:00

Ja, veel ruiters en weinig amazones was ook het eerste wat me opviel!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:04

'Helaas' ja, aan de top vind je helaas weinig amazones...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:47

Respect voor degenen die met hoedje blijven rijden. De cap is nog steeds geen gezicht in de dressuur. Verder vind ik die schimmel het mooist.

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:46

Heb meer respect voor degenen die een cap op zetten. "maar het was mooi" is een schrale troost als je hersenen het niet meer doen.

In de jumping zie je sowieso meer mannen dan vrouwen? Denk dat het betreffene de dressuur nu toevallig foto's van mannen zijn. :)

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:15

Ayasha schreef:
In de jumping zie je sowieso meer mannen dan vrouwen? Denk dat het betreffene de dressuur nu toevallig foto's van mannen zijn. :)

Haha, klopt helemaal hoor :j Hier nog enkele foto's van een aantal amazones.

Grand Prix Dressuur:
De Duitse amazone Jessica Von Bredow-Werndl met de merrie Zaire-E (v. Son de Niro).
Afbeelding

De Deense amazone Mai Tofte Olesen met de schimmel Rustique (v. Heslegård´s Rubin).
Afbeelding

Afbeelding

De Hoefslag Team Challenge:
Young Rider Jasmien de Koeyer met Esperanza (v. Desperados).
Afbeelding

Hästens Prijs (1.45m):
Sanne Thijssen met It's Me (v. Cicero Z).
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:39

Ayasha schreef:
Heb meer respect voor degenen die een cap op zetten. "maar het was mooi" is een schrale troost als je hersenen het niet meer doen.

Dressuur moet mooi zijn en een cap past er gewoon niet bij vind ik. Ik kan er gewoon niet aan wennen. Niets bijzonders dus. Gewoon een mening of gevoel. Mag dan misschien rationeel niet de verstandigste keuze zijn, maar soms blijft traditie gewoon mooi. Ik heb mijn hoedje overigens nog steeds, uit de tijd dat het zelfs nog in de B mocht. :D

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, maar een ruiter zonder paard is gewoon een mens.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie