Renpaard Many Clouds overlijdt na zege Cotswold Chase

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Renpaard Many Clouds overlijdt na zege Cotswold Chase

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:16

Bokt.nl / The Guardian
Draf- en Rensport

Grand National 2015 winnaar Many Clouds is gisteren overleden na het bereiken van een heroïsche overwinning op Thistlecrack in de Cotswold Chase in Cheltenham. Thistlecrack haalde Many Clouds vlak voor de finish in, maar de Engels Volbloed liet dit niet op zich zitten en na een spannende race pakte hij toch de overwinning. Echter was de vreugde maar van korte duur, want kort na de race zakte het paard in elkaar en overleed ter plekke.

Trainer Oliver Sherwood vermoed dat een hartaanval de oorzaak van de plotselinge dood van de winnaar is. "Hij wilde deze race winnen. Hij leek verslagen, maar vocht zich de laatste 50 yards terug om de winst op te eisen. Hij is zo'n paard die je maar eenmaal in je leven tegen komt."
Afgelopen zomer werd Many Clouds nog geopereerd aan ademhalingsproblemen nadat hij in 2016 in de Grand National werd verslagen. Mogelijk hebben deze problemen bijgedragen aan de plotselinge dood. Autopsie zal uitwijzen of dit er inderdaad mee te maken heeft.

Een woordvoerder van de British Horseracing Authority geeft aan dat de oorzaak van de dood nog niet bekend is, maar er zeker al stappen zullen worden ondernomen om uit te zoeken wat er precies gebeurd is.

Elisa2

Re: Renpaard Many Clouds overlijdt na zege Cotswold Chase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:11

Wat sneu..

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:30

Je zou het commentaar eens moeten lezen bij het Nieuwsblad op Facebook over dit paard. Alles is weer dierenmishandeling. :\

Elisa2

Re: Renpaard Many Clouds overlijdt na zege Cotswold Chase

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:25

Hm, lijkt me meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden..dit gebeurd bij menselijke sporters ook weleens.

Maar de operatie wbt de ademhalingsproblemen is wel interessant, ik ben benieuwd wat er uit de autopsie gaat komen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:44

Grappig hoe vaak eigenaren en trainers een dier opeens zoveel menselijke eigenschappen toe delen.
"Hij "wou deze race winnen........moet dat niet gewoon "Wij "wilden deze race winnen zijn?

IK hou van races en renpaarden, maar dit soort dingen kan me toch wel een beetje storen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:48

RaafSmits schreef:
Grappig hoe vaak eigenaren en trainers een dier opeens zoveel menselijke eigenschappen toe delen.
"Hij "wou deze race winnen........moet dat niet gewoon "Wij "wilden deze race winnen zijn?

IK hou van races en renpaarden, maar dit soort dingen kan me toch wel een beetje storen.

Misschien...
Anderzijds heb ik er eentje thuis staan die zich echt niet laat inhalen hoor :n
Daar doe ik zelf niks aan :n
Ik zeg dan vaak dat hij de wil om te winnen heeft :o

Wat sneu voor het dier, maar lijkt vooral een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:15

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:08

RaafSmits schreef:

Nou de meeste volbloeden die ik gereden heb wilden dus echt wel sneller zijn als de andere en maakte er een wedstrijdje van.
Enige probleem was dan altijd om ze bij je te houden zodat je niet met 70 per uur er vandoor ging.