JA: Sterke start voor Hans Peter Minderhoud

Moderators: Muiz, NadjaNadja, Dani, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

JA: Sterke start voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-17 19:09 Tip de Nieuwsredactie

KNHS
Dressuur

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Glock's Flirt Foto: aniek1985

Met de tweede plaats in de Grand Prix is Hans Peter Minderhoud sterk gestart bij Jumping Amsterdam. In de opwarmer voor de Kür op Muziek, die morgenmiddag in de RAI wordt verreden, was de Duitse Isabell Werth met haar topmerrie Weihegold een maatje te groot voor de concurrentie. Minderhoud hield Carl Hester en zijn partner Edward Gal achter zich.

Hans Peter Minderhoud was heel tevreden met zijn Grand Prix proef. “Voor mijn gevoel ging het heel goed. In Londen ging het vorige maand al goed, maar nu was het echt van het begin tot het eind goed. Glock’s Flirt stond heel goed aan mijn hulpen en we hebben geen fouten gemaakt.” De Kür op Muziek ziet Minderhoud met vertrouwen tegemoet. “Mijn muziek is hetzelfde gebleven maar ik heb een aantal lijnen in de proef veranderd, waardoor de moeilijkheidsgraad omhoog gegaan is. Met de nieuwe puntentelling hoop ik daar mee mijn score nog te verbeteren.”

Hoe het podium er mogen uit gaat zien, is nog niet duidelijk. “We zagen vandaag al een ‘top-class’ wedstrijd”, volgens juryvoorzitter Andrew Gardner. “Er waren ruiters bij die wat fouten maakten en daardoor zakten in het klassement. Het is een genot om te zien hoe de paarden dansten.”

Alle Nederlandse combinaties komen morgenmiddag uit in de FEI wereldbekerwedstrijd. Naast de tweede plaats van Minderhoud, eindigde Edward Gal met Glock’s Voice op de vierde plaats, plaatsten de juryleden Madeleine Witte-Vrees met Cennin op plaats zes, reed Emmelie Scholtens de hengst Apache naar plaats 8 en Patrick van der Meer Zippo, die op laatst inviel voor Diederik van Silfhout, scoorde in de Grand Prix 70,100 procent. Dat was goed voor plaats 11.

video

Bekijk hier de volledige uitslag.

Pasha_2011

Re: JA: Sterke start voor Hans Peter Minderhoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:53

Hoeveel mogen er uit eindelijk door naar de Kür op muziek dan?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 06:22

15 combinaties starten vandaag in de kür.

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:54

aniek1985 schreef:
15 combinaties starten vandaag in de kür.

Oh gewoon allemaal dus
Niet zoals bij de lichte tour van donderdag waarvan er straks 6 starten om 11.00

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie