Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:25

Heleennn schreef:
TurdusMerula schreef:
Ja, dat zou niet mogen gebeuren, maar het lijkt me ook niet echt een wereldramp ofzo. Je vlees komt van een dier...

Ik vind het ook niet heel netjes om dat op Twitter te melden, neem eerst contact op om te kijken of je eruit komt met het bedrijf zelf? Maar misschien ben ik daar ouderwets in...

Verder lijkt het me alleen maar goed Nederlandse bedrijven te hebben hiervoor. Is toch onzinnig dat dat uit het buitenland gehaald wordt...

Ja precies dit. Vandaag in AH geweest, en echt jongens, ik wist niet wat me overkwam. Aardbeien uit Egypte, Mango's uit Brazilië, rode bessen uit Chili, kiwi's uit Italië,... Ongelooflijk. En het ergste is dat het allemaal als zoete broodjes over de toonbank gaat. Denken mensen dan echt niet na over de gevolgen dat hun koopgedrag heeft? Worst uit Ierland is al helemaal belachelijk! Dat hebben we hier toch ook gewoon? En seizoensgebonden eten zou de nieuwe norm moeten zijn. Net zoals het vroeger ging. Ik denk dat we heus wel een winter zonder besjes en mango's kunnen.


En toch is fruit van de overkant soms milieuvriendelijker dan producten uit Nederlandse kassen. Daar groeit het op de lucht en hoeft het alleen maar vervoerd te worden, hier staan kassen weken aan om jouw tomaten rijp te krijgen. Geen vlees en dierlijke dingen eten, dat is pas milieubewust!

Deoiridh
Berichten: 503
Geregistreerd: 22-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:14

Gypsy schreef:
Oh god. Een stuk dier in.. Een stuk dier.

Karma :')


Precies dit. Dat je hier geschokt over bent terwijl je vlees eet.

Maar wel mooi dat hierdoor de vleesherkomst zich meer naar nederland verplaatst, ervan uitgaande dat dit het dierenwelzijn bevordert.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57992
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:50

Men zeurt ook over wormen in appels, slakken in sla'tjes, zand op de salade dus waarom zou iemand hier niet over mogen zeuren? Je verwacht een proper en kwalitatief product, als je 'm zelf nog wilde slachten/schoonmaken had je er minder aan uit gegeven.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:03

Denice, dat is onzin. Als mensen (zoals ik duidelijk zei) eens normaal en seizoensgebonden zouden eten, zou dat al een wereld van verschil maken. Ook ik kies voor kip ipv alle dagen 'echt' vlees, kip is toch al een stuk milieuvriendelijker. En 'alleen maar vervoerd', heb je enig idee wat voor uitstoot een vrachtvlucht van Brazilië of Chili heeft? Dan nog de vrachtwagen op... Dat is minstens hetzelfde en waarschijnlijk zelfs meer dan kassen.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Stukje huid met haar in paardenworst gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 19:09

Haha, dat kan gebeuren, daar komt het immers vandaan he..........

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:48

Heleennn schreef:
Denice, dat is onzin. Als mensen (zoals ik duidelijk zei) eens normaal en seizoensgebonden zouden eten, zou dat al een wereld van verschil maken. Ook ik kies voor kip ipv alle dagen 'echt' vlees, kip is toch al een stuk milieuvriendelijker. En 'alleen maar vervoerd', heb je enig idee wat voor uitstoot een vrachtvlucht van Brazilië of Chili heeft? Dan nog de vrachtwagen op... Dat is minstens hetzelfde en waarschijnlijk zelfs meer dan kassen.


Het is geen onzin. Kip is wel minder belastend dan rundvlees.