Van Peperstraten en Van Zwambagt de sterksten in Kronenberg

Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Van Peperstraten en Van Zwambagt de sterksten in Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-17 10:00 Tip de Nieuwsredactie

KNHS
Dressuur, Junioren, Young Riders

In de tweede wedstrijd van de KNHS-MDH Kostendrukkers Cup zegevierden Daphne van Peperstraten bij de junioren en Febe van Zwambagt bij de Young Riders. Voor beide amazones was het hun eerste optreden in de competitie en in hun leeftijdscategorie. "Ik hoop de stijgende lijn vast te houden", vertelden beide amazones.

In De Peelbergen was Daphne van Peperstraten een maatje te groot voor haar concurrenten in de KNHS-MDH Kostendrukkers Cup bij de junioren. Met ruim vijf procent bleef Daphne met Greenpoint’s Cupido Sem Stiemer en Waldemar voor. "Het ging heel fijn en ik kon goed de proef door komen. Greenpoint’s Cupido deed super zijn best en toen kwam er een mooie score uit", laat Daphe weten. "Dit was onze eerste wedstrijd sinds Roosendaal, begin december. De eerste selectiewedstijd miste ik omdat we op vakantie waren." Daphne rijdt Greenpoint’s Cupido, die al veel successen behaalde met Arthur van Rooij, nu vier maanden. "We hebben echt een klik samen. Het is leuk om met hem te werken en het is een heel fijn paard om op stal te hebben." De overgang naar de paarden verliep voor Van Peperstraten wel makkelijk. "Ik reed al jaar met mijn paard Evita de la Vigne, maar die stond op de tweede plaats. Mijn pony’s stonden voorop. Cupido heeft veel power. In het begin was het even wennen, maar het gaat steeds beter. Ik kan er steeds meer uitrijden wat er in zit."
Net als met haar pony’s traint Daphne met Coby en Marlies van Baalen. "Toen ik Cupido net had, heeft Arthur geholpen om hem beter te leren kennen. We hebben nog steeds contact en ik laat altijd weten hoe het op wedstrijd gegaan is. Het gaat nu al heel goed. Het doel was om in het A-kader te komen en dat is al gelukt. Ik hoop de stijgende lijn vast te houden en er een zo goed mogelijk seizoen van te maken."

"Ik neem geen genoegen meer met een tweede plek, winnen is gewoon te leuk", klinkt Febe van Zwambagt zelfverzekerd. Met FS Las Vegas won de amazone uit Bergharen de wedstrijd van de KNHS-MDH Kostendrukkers Cup bij de Young Riders. "Dit was de tweede wedstrijd die ik reed bij de Young Riders. Het gaat al steeds makkelijker. Vandaag hadden we geen grote fouten. Ik ben hartstikke tevreden. Toch was er wel een flink juryverschil in mijn punten. Maar het is een jurysport, dus dat hoort er bij." Febe vindt de overgang naar de Young Riders best groot. "De juniorenproef is vergelijkbaar met een Z2 proef en bij de Young Riders is het toch Lichte Tour-niveau. Ik had me wel goed voorbereid op de overgang."
De winst in Kronenberg was niet het enige succes van dit weekend voor Febe. "Afgelopen vrijdag ben ik Gelders kampioen ZZ-licht geworden met RS2 Emporio. De planning is dat ik hem binnenkort ook bij de Young Riders start." Na haar examen is Febe fulltime in de paarden bezig. "Ik rijd nu een hoop paarden per dag bij RS2 Dressage. Het is hartstikke leuk en het gaat goed. Ik denk dat ik er nog maar een tussenjaar aan plak voordat ik ga studeren." In december werd Febe aan haar amandelen geopereerd. "Daarom moest ik de eerste wedstrijd van de competitie missen. Ik heb twee weken niet kunnen rijden, maar het gaat nu weer goed." Over de vorm van FS Las Vegas is Febe tevreden. "Ik hoop de stijgende lijn voort te zetten. De concurrentie is sterk bij de Young Riders."

Uitslag KNHS-MDH Kostendrukkers Cup, Junioren, Kronenberg, 22 januari
1. Daphne van Peperstraten (Oude Tonge), Greenpoint’s Cupido (v.Johnson), Oud-Beijerland, RV, 73,96%
2. Sem Stiemer (’s Graveland), Waldemar (v.Negro), Gunterstein, RV, 68,33%
3. Thalia Rockx (Essen), Cenda de la Fazenda (v.Don Schufro), Nispen (PV), RV, 67,75%
4. Maybrett Schreur (Oldenzaal), Bugatti Veyron NL (v.Uphill), Bögelscamp, RV, 66,49%
5. Joelle Peters (Helmond), Dacar’s Dream (v.Johnson), Hoefke (HSV), RV, 65,99%

Uitslag KNHS-MDH Kostendrukkers Cup, Young Riders, Kronenberg, 22 januari
1. Febe van Zwambagt (Bergharen), Fs Las Vegas (v.Lord Loxley), Ewijk, RV., 69,08%
2. Jasmien de Koeyer (Sint Jansteen), Esperanza (v.Desperados), Oud-Beijerland, RV. 68,51%
3. Lisanne Zoutendijk (Sint Willebrord), Kostendrukkers Ringo Star (v.Riccione), Argonaut, RV., 67,11%
4. Lina Uzunhasan (Helmond), Donna-Ray (v.United), gastlicentie, 66,71%
5. Lisanne Zoutendijk, Kostendrukkers Watteau (v.Jazz), Argonaut, RV., 65,83%

Queen123

Re: Van Peperstraten en Van Zwambagt de sterksten in Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:01

Gefeliciteerd beiden! Leuk om te zien hoe goed ze het al doen, terwijl ze nog niet zo lang de overstap hebben gemaakt naar deze klasse. :) Vooral bij de Young Riders heeft Nederland een grote kopgroep merkte ik laatst, dat zal lastig worden om een EK team voor uit te kiezen komende zomer...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie