Subtop: Topscores voor Ziësto en Expression

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Subtop: Topscores voor Ziësto en Expression

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 21:24

kwpn
Dressuur

Afbeelding
Hans Peter Minderhoud en Glock's Ziësto Foto: aniek1985

Tijdens de subtopwedstrijd in Ermelo speelden de KWPN-hengsten de hoofdrol. Glock’s Ziësto (v.Lancet) won met ruim 72% zijn Grand Prix-debuut, terwijl Expression (v.Vivaldi) met 75,79% meer dan zes procent los stond van zijn concurrenten in de Lichte Tour-selectie.

“Het was de eerste keer dat Glock’s Ziësto Grand Prix liep. Hij heeft nog niet heel veel wedstrijdroutine, maar liep zonder fouten door de proef heen. Voor de eerste keer was ik tevreden, ook al zijn er nog wel dingen die beter kunnen. De overgangen kunnen mooier en het wegrijden uit de pirouette had beter gekund, maar voor de eerste keer was ik tevreden”, stelt Hans Peter Minderhoud. De Lancet-zoon gooit hoge ogen op het uitstrekken en de appuyementen in draf, waar hij net als de piaffe en de wissels om de pas hoge punten voor kreeg. “Eigenlijk is er niets wat hij niet kan, maar het ontbreekt nog wat aan routine.”

De vierde plaats was weggelegd voor Adelinde Cornelissen die met Aqiedo (v. Undigo) 66,85% bij elkaar reed. De zwarte hengst deed zijn tong over het bit wat de score enigszins drukte. De vijfde plaats was voor Mirelle van Kemenade die met Decor Vivaldo (v.Polansky) tot 66,25% kwam.

In de Prix st. George liet Expression zien klaar te zijn voor de KNHS Indoorkampioenschappen. Zijn ruiter Diederik van Silfhout stuurde het fokproduct van Gert-Willem van Norel naar een overtuigende 75,79%. “Een vrijwel foutloze proef”, stelt de ruiter. “Al waren de keertwendingen en de pirouettes wat groot.”

Klik hier voor de volledige uitslag.

Queen123

Re: Subtop: Topscores voor Ziësto en Expression

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:50

Wat een scores loopt Expression toch _O_ Blijf erg onder de indruk van dat paard. Zal een spannende strijd gaan worden op het Indoorkampioenschap!

En een hele beloftevolle score van HP en Ziësto in de GP! En natuurlijk ook van Marieke en Federleicht. Vind dat ook een erg leuk paard om te zien :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:13

Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat een paard dat het bit over de tong gooit op dat niveau nog +66% kan scoren. :?

Fijne foto bij dit artikel. :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:15

Hij had toch niet de hele proef de tong er over?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:23

Tja ik ben daar vast heel extreem in (zou niet de eerste keer zijn) maar tong over het bit is gewoon een duidelijk teken dat er iets flink mis zit in de aanleuning, de ontspanning en de communicatie. Hoe kort ook. :) IMO zou dat op het hoogste niveau gewoon veel zwaarder af gestraft moeten worden. :)
Dat is toch de absolute basis?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:54

Ayasha schreef:
Tja ik ben daar vast heel extreem in (zou niet de eerste keer zijn) maar tong over het bit is gewoon een duidelijk teken dat er iets flink mis zit in de aanleuning, de ontspanning en de communicatie. Hoe kort ook. :) IMO zou dat op het hoogste niveau gewoon veel zwaarder af gestraft moeten worden. :)
Dat is toch de absolute basis?

Omgevingsfactoren spelen ook een rol. Misschien is er wat spanning opgebouwd, waardoor het gebeurde, maar herstelde dat weer. Het blijven ook dieren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 17:42

Hm..tong over het bit is steeds het probleem bij deze combi {en heel azijnzeikerig..maar niet alleen bij dit paard}, ik verwacht er dan ook geen hogere scores van in de toekomst.

Mooi debuut van Ziesto!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:01

Elisa2 schreef:
Hm..tong over het bit is steeds het probleem bij deze combi {en heel azijnzeikerig..maar niet alleen bij dit paard}, ik verwacht er dan ook geen hogere scores van in de toekomst.

Mooi debuut van Ziesto!

Dat dus.... Als het bij 1 paard is kan je zeggen.. Omgeving, paard is misschien erg nerveus.. Maar als het meerdere paarden zijn... Dan gaat er gewoon ergens iets mis. :)

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:51

Oke daar kan ik niet over meepraten, heb haar alleen een stukje zien losrijden en dat zag er goed uit. Diederik overigens ook, erg mooi paard ook.