Veroordeling voor ontucht met een pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Veroordeling voor ontucht met een pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 15:11

Algemeen Dagblad
Welzijn
Ingezonden door bora

Een 51-jarige man uit Sint Hubert heeft een werkstraf van 20 uur gekregen voor ontucht met een dier. In de zomer van 2015 had hij in een weiland nabij Nijmegen gemasturbeerd in het bijzijn van een pony. Ook had hij de vagina van het dier ingesmeerd met glijmiddel. De pony had hij kort daarvoor met een touw vastgeknoopt aan een boompje op het erf. Tegen de politie zie hij dat hij daarmee 'een fantasie in de praktijk bracht'. De pony hield verder geen letsel over aan het incident. De man werd vrijdag bij verstek veroordeeld, hij was zelf niet aanwezig bij de rechtszaak. De politierechter legde hem ook nog een voorwaardelijke celstraf van twee weken op. Gaat de man opnieuw in de fout, dan moet hij die alsnog uitzitten.

De opgelegde straf kwam overeen met de eis van de officier van justitie, die zich zorgen maakte over het gedrag van de man, omdat dit niet de eerste keer was dat hij seksuele handelingen bij een dier verrichtte. De man kan nog in beroep gaan tegen de uitspraak.

Lukasje

Re: Veroordeling voor ontucht met een pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:18

:r

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:21

Wat voor werkstraf dan? Ik denk dat opname en behandeling in een psychiatrische kliniek beter is.Liefst op een gesloten afdeling.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 20:50

anjali schreef:
Wat voor werkstraf dan? Ik denk dat opname en behandeling in een psychiatrische kliniek beter is.Liefst op een gesloten afdeling.

Een gedwongen opname in een gesloten psychiatrische inrichting lijkt me fors overdreven voor dit misdrijf.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:51

Je mag ook niets meer in Nederland {sarcasmeknop uit}

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:03

Gedver, dat is hier om de hoek waar die man woont.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:20

Kuggur schreef:
anjali schreef:

Een gedwongen opname in een gesloten psychiatrische inrichting lijkt me fors overdreven voor dit misdrijf.

Ik vind dat nodig,want deze persoon is niet in orde en zijn gedrag kan steeds erger worden. Het zal je pony maar zijn!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:27

Maar. Hij heeft dus feitelijk alleen aan zijn eigen piel staan trekken?
Alsnog een rare actie hoor, maar die pony heeft nergens last van (gehad).

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:37

Goof schreef:

Iets meer gevalletje "voor het zingen de kerk uit" waarbij het koor nog niet aanwezig was

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:43

juliomariner schreef:
Goof schreef:

Iets meer gevalletje "voor het zingen de kerk uit" waarbij het koor nog niet aanwezig was

Misschien was ie bang haar zwanger te maken...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:26

anjali schreef:
Ik vind dat nodig,want deze persoon is niet in orde en zijn gedrag kan steeds erger worden. Het zal je pony maar zijn!

Zijn gedrag kan mogelijk steeds erger worden, maar mogelijk kan hij zich ook prima vermaken op de huidige manier, en is het enige wat verandert dat hij het de volgende keer wat stiekemer doet. Dat weet je niet.

Een 'rare' seksuele voorkeur is gelukkig nog steeds geen garantie dat iemand totaal zal ontsporen en zich later ongeremd te buiten gaat aan mensen of op een andere manier schadelijk gedrag gaat vertonen.

Ons strafrecht veroordeelt mensen gelukkig voor wat ze gedaan hebben (en soms voor wat ze concreet plannen), maar niet voor wat ze mogelijk ooit wel of niet gaan doen. Daardoor hoeft een kind dat in de supermarkt gepakt wordt met een rol snoepjes niet alvast veroordeeld te worden voor bankroof ('want al die grote criminelen zijn ooit klein begonnen') en hoeft niet iedere moslim opgesloten te worden omdat zijn versie van 'god is groot' ook door terroristen geroepen wordt.

Wat deze man doet is vreemd, misschien zelfs gestoord, maar hij doet er geen schade mee. Voor iedereen die met het argument komt dat een merrie ook gevoel heeft en ongewenst is binnengedrongen: kijk de volgende keer dat je je veearts een hand geeft eens naar wat je vast hebt en wat daar voor arm aan zit, en probeer dat in gedachten eens te vergelijken met de piel van deze meneer.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:32

Goorling... gatver! :r

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:39

Dat hij niet betrapt is terwijl hij de pony penetreerde,wil niet zeggen dat hij dat niet gedaan heeft.
Om je af te trekken hoef je ten slotte geen vulva in te smeren met glijmiddel :(

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:50

Tivoli schreef:
Dat hij niet betrapt is terwijl hij de pony penetreerde,wil niet zeggen dat hij dat niet gedaan heeft.
Om je af te trekken hoef je ten slotte geen vulva in te smeren met glijmiddel :(

Precies.Dit is gewoon sexueel misbruik en dat is gelukkig bij de wet verboden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:02

Echt goor van de persoon om zijn dinkie in de kont van die arme poown te steken, issienouhelemaalgekgeworden? -:(-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:35

och, ik denk eigenlijk dat het leed voor de "arme poown" wel wat meevalt.
Mijn merrie knipperde niet met haar ogen toen de dierenarts zijn arm er tot de elleboog inschoof,, en daar valt een "dinkie" bij in het niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:49

Een werkstraf? Wat dacht je van verplichte behandeling?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:24

Kuggur schreef:
Mijn merrie knipperde niet met haar ogen toen de dierenarts zijn arm er tot de elleboog inschoof,, en daar valt een "dinkie" bij in het niet.

Er is verschil tussen een noodzakelijke medische behandeling en sexueel misbruik. Of vind jij dat er ook geen verschil is tussen een gynaecoloog en een verkrachter?daar komt ook nog bij dat men van andermans dieren (en mensen) moet afblijven!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:29

anjali schreef:
Kuggur schreef:

Er is verschil tussen een noodzakelijke medische behandeling en sexueel misbruik. Of vind jij dat er ook geen verschil is tussen een gynaecoloog en een verkrachter?daar komt ook nog bij dat men van andermans dieren (en mensen) moet afblijven!

Word jij gepenetreerd door je gynaecoloog??? :+ Ik zou maar gauw een andere gaan zoeken dan als ik jou was ;).

En daarbij, klinkt het misschien raar wat ik zeg; maar liever op een paard/pony dan een kind... Want een paard voelt hier (zoals eerder gezegd) amper wat van. Ik keur het echt af hoor!!! Maar als hij het echt niet kan inhouden...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:52

Het schijnt dat sommigen het gedrag van deze zieke persoon nog goedpraten ook.Ik zou hem bij mijn paard toch niet moeten tegenkomen. _-:( :(

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:59

iirrssjjee schreef:
Word jij gepenetreerd door je gynaecoloog??? :+ Ik zou maar gauw een andere gaan zoeken dan als ik jou was ;).

En daarbij, klinkt het misschien raar wat ik zeg; maar liever op een paard/pony dan een kind... Want een paard voelt hier (zoals eerder gezegd) amper wat van. Ik keur het echt af hoor!!! Maar als hij het echt niet kan inhouden...

Penetreren betekend binnendringen dus ja dat doe je gyn wel eens.

Paard heeft er vast geen last van gehad. Die kerel heeft misschien wel psychologische hulp nodig maar als we iedereen met een alternatieve denkwijze op gaan sluiten vrees ik dat we meer mensen vast zetten dan dat er vrij blijven lopen ;)
Neemt niet weg dat je van andermans eigendom af moet blijven.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:04

Het punt is dat je dit maar deels kunt behandelen. Je kunt hem leren zich in te tomen, je kunt hem niet leren dat hij voortaan maar gewoon op vrouwen moet vallen en dat dit abnormaal is. Dit valt namelijk onder dezelfde categorie als homoseksualiteit, waar ik bepaald niet op tegen ben, laat dat duidelijk zijn. Psychische hulp gaat bij de fantasieën dus niet helpen. Maar het intomen is ook wat waard, dat wel.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:08

Azmay schreef:
iirrssjjee schreef:

Penetreren betekend binnendringen dus ja dat doe je gyn wel eens.

Paard heeft er vast geen last van gehad. Die kerel heeft misschien wel psychologische hulp nodig maar als we iedereen met een alternatieve denkwijze op gaan sluiten vrees ik dat we meer mensen vast zetten dan dat er vrij blijven lopen ;)
Neemt niet weg dat je van andermans eigendom af moet blijven.

Ik bedoelde penetreren natuurlijk op een andere manier.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:40

Er is maar één manier, en voor de pony maakt de intentie van degene die de penetratie uitvoert niets uit in tegenstelling tot menselijke slachtoffers van sexueel misbruik.
Ik zou trouwens verbijsterd en geschokt zijn als een gynacoloog me zou penetreren (niet in het minst omdat ik een man ben).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:59

Kuggur schreef:
Misschien was ie bang haar zwanger te maken...

Bijzondere kruising zou dat worden _O-