Sale of the Rising Stars brengt ruim 1 Miljoen euro op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Sale of the Rising Stars brengt ruim 1 Miljoen euro op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 12:18

bokt / Galop.be / sale of the rising stars
Fokkerij

Afbeelding
Honeymore WV Foto: © DigiShots

Op de Sale of the Rising Stars, een sportpaardenveiling van handelaar Teus van den Brink in het Nederlandse Drachten, was de schimmel Honeymore WV het duurste paard van de avond. Het paard werd veilingtopper voor 170.000 euro. Honeymore WV werd verkocht aan Fransman Antoine Bourgeois die de merrie zal laten uitbrengen door de Franse springruiter Aymeric de Ponnat. Belgisch bloed werd gewaardeerd in Drachten, naast de veilingtopper werd er voor een Levisto Z nakomeling 100.000 euro gegeven, voor een Comme d'Api vd Hacienda Z werd er 90.000 geboden en voor de Emerald is 75.000 euro geboden.

Totaal bracht de veiling 1.066.000 euro op waarmee het gemiddelde per paard op 76.143 euro lag. Er werden veertien paarden geveild.
Teus van den Brink, inbrenger van veilingpaarden, is bijzonder tevreden over het verloop. “Natuurlijk zou het super zijn als alle paarden twee ton zouden opbrengen en ik had van enkele paarden meer verwacht, maar zo gaat een veiling. Het moet wel uitnodigend zijn om een paard hier te kopen. Als inbrenger moet je winst durven te verkopen en geluk aan een paard laten, ook al verdien je er zelf niets aan. Als ik paarden terug mee naar huis zou nemen, kom je ook niet geloofwaardig over. Een veiling hoort transparent te zijn. Ik ben heel tevreden over de omzet en het hele verloop Het kostte heel veel werk, spanning en inspanning, maar de veiling is super geslaagd. Leuk is ook dat de meeste paarden naar nieuwe klanten gaan, zelfs naar mensen die ze niet eens uitprobeerden maar op vertrouwen kochten. Dat geeft een goed gevoel.”