Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, stierenvechten....50.000 dode Galgo's ieder jaar...

elenaMM77 schreef:[ Afbeelding ]
rider schreef:Gut, deze discussie komt ook ieder jaar weer terug.![]()
Mooie traditie, niets dieronvriendelijks aan. Tempo houden bij het door het vuur gaan en dan is er niets aan de hand. Daarnaast vliegt de (synthetische) kleding van de ruiters eerder in de fik dan de vacht van het paard, dus daaraan zie je al dat er niet (lang) genoeg contact is met het vuur om risico te geven.
Mooi om te zien ook dat in de rijcultuur van Spanje iedereen dit gewoon ff doet, brave paarden en fatsoenlijke rijkunst. Denk dat als je dit in Nederland zou doen, 75% van de ruiters op de brandstapel eindigt en op de blaren moet zitten.
The_Cat schreef:Weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Het ziet er niet diervriendelijk uit, maar zoals die ene daar op zijn honderduizendste gemakje doorploeterde ziet het er dan ook niet echt pijnlijk/storend uit voor de dieren
elenaMM77 schreef:syntestische kleding smelt met vonken (vliegt ook niet zomaar in de fik)..
Ik rij zelf vuurshows voor ons showteam, tijdens opvoeringen dragen we altijd natuurlijke stoffen (wat die schroeien ipv smelten/branden) maar ik heb toch echt al eens de fik in een synthetische trainingsbroek gehad. Dat is echt behoorlijk licht ontvlambaar ook bij minimaal contact.
Als het even doorbrandt smelt het ook ja, maar dat heb ik niet afgewacht.
rider schreef:elenaMM77 schreef:syntestische kleding smelt met vonken (vliegt ook niet zomaar in de fik)..
Dat valt tegen.Ik rij zelf vuurshows voor ons showteam, tijdens opvoeringen dragen we altijd natuurlijke stoffen (wat die schroeien ipv smelten/branden) maar ik heb toch echt al eens de fik in een synthetische trainingsbroek gehad. Dat is echt behoorlijk licht ontvlambaar ook bij minimaal contact.
Als het even doorbrandt smelt het ook ja, maar dat heb ik niet afgewacht.
![]()
Wat de paarden zouden doen als ze de keus hadden? Wellicht vinden ze het best interessant. Bij paasvuur hier komen ze in ieder geval altijd naar het hek toe om te kijken. De rook vinden ze spannender dan het vuur maar ook dat went wel.

elenaMM77 schreef:lol en als je het hek openzet banjeren ze er doorheen?