toptalent-dressage.com
Dressuur, Junioren
De 16 jarige Jitske Prosman is met Charina du Bois zeer succesvol geweest bij de pony’s. Maar zoals het gaat bij 16 jaar, zal er voor Internationale wedstrijden een overstap gemaakt moeten worden naar de paarden, naar de Junioren. Dat Jitske een talent is dat blijkt wel uit het feit hoe zij in haar ponytijd stap voor stap de top bereikte. Een mooi compliment naar Jitske is het moment dat voormalig bondscoach Tineke Bartels afgelopen jaar in Compiegne haar proef aan het bekijken was. Na die proef was het commentaar van Tineke: "Poeh wat kan dat meisje toch bizar goed rijden. Haar pony is niet de best bewegende pony die er mee loopt, maar dit meisje haalt het beste in Charina naar boven. Dit meisje kan zo enorm goed rijden en heeft zoveel gevoel, dit is genieten om naar te kijken."
Nu haar ponytijd erop zit is de tijd aangebroken om de overstap te gaan maken naar de paarden en de Junioren. Jitske heeft al een paard, Dim, op stal staan maar vandaag maakte zij bekend dat daar nog een troef is aan toegevoegd: Cool Girl-L.
"Leunus van Lieren had via via gehoord dat wij opzoek waren naar een goed paard voor straks bij de Junioren. Hij dacht dat wellicht Cool Girl-L hiervoor geschikt zou zij. Natuurlijk zijn wij gaan kijken en uitproberen en er was echt direct een klik tussen mij en Cool Girl-L. Ik ga nu met Dim en met Cool Girl-L rustig trainen en stap voor stap, zoals ik dat ook met Charina heb gedaan, de Junioren wedstrijden starten. Uiteraard train ik nu ook even via Stall Hexagon, zij kennen Cool Girl-L natuurlijk als de beste. Uiteindelijk blijf ik ook gewoon trainen bij Marlies van Baalen, mijn trainster waar ik al jaren bij train. 2017 is mooi begonnen en ik hoop dat ik, net zoals bij de pony’s, straks met mijn beide paarden bij de Junioren mooie prestaties kan leveren."