Sjaak Sleiderink wint Grote Prijs van Drachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14060
Geregistreerd: 20-04-16

Sjaak Sleiderink wint Grote Prijs van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 21:42

bokt / rtv oost / knhs
Springen
Ingezonden door JPitty

De Grote Prijs van Drachten is vandaag gewonnen door Sjaak Sleiderink met Complemento (v. Contender). De springruiter uit Denekamp was in de barrage de snelste in 37,33 seconden.

Sjaak Sleiderink is helemaal terug in de springsport. Hij hoorde jaren tot de grote talenten van de Nederlandse springsport. Twee jaar geleden besloot hij de sport vaarwel te zeggen en ging bij zijn vader in het bedrijf. Vorig jaar ging het weer kriebelen bij Sjaak Sleiderink en hij kon vorige zomer als ruiter aan de slag bij de BWG Stables van Ben, Wim en Gerco Schröder in Tubbergen. De rentree in de sport is de laatste maanden succesvol voor Sleiderink. Met Enjoy eindigde Sjaak op zaterdagavond als tweede in de éénsterren Grote Prijs van Indoor Drachten met hindernissen over een hoogte van 1.30m.

Er waren negen combinaties die erin slaagden zich te plaatsen voor de barrage van de Grote Prijs van Drachten. Sjaak Sleiderink wist in de barrage foutloos te blijven en de snelste tijd neer te zetten. Zijn reactie tijdens de prijsuitreiking: “Ik ben super blij dat ik zo snel weer terug ben in de sport. Ik ben dankbaar dat ik zulke goede paarden van BWG Stables heb te rijden. Gisteren was ik tweede in de eensterren Grote Prijs en nu eerste in de Grote Prijs. Mooier kan gewoon niet.”
Landgenoot Leon Thijssen werd vlak achter Sjaak Sleiderink tweede met Fireball (v. Wittinger VDL) in 37,83 seconden. De Duitser Lennert Hauschild wist met Caivano 3 (v. Chacco-Blue) ook foutloos te blijven, maar met 40,39 seconden beduidend langzamer als de nummers een en twee.

Klik hier voor de volledige uitslag.