Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yadano78
Berichten: 199
Geregistreerd: 04-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:19

Fenrir schreef:
Dan nog zou ik voor zo'n prijs en met die afstand wel even extra laten nakijken voor je 'm laat brengen... maar goed, dat ben ik. Nog even los van het feit dat als dat paard zo gelopen had het heus niet was aangenomen voor die veiling. Dus dat betekent dat ze die hanentred op een of andere manier verbloemd moeten hebben, maar ik vraag me echt af of dat wel mogelijk is. Is niet even een kwestie van een beetje verdoven volgens mij.

Ze waren gewoon op de HK dus ik neem aan dat ze de tijd en de moeit daarvoor wel hebben genomen....

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:31

Wat een soap. Maar hanetred zie je toch alleen in stap? Dus ik weet niet wat de verkoper met dat verschrikkelijke zadelmakmaak filmpje wil bereiken.

Ik vraag me ook af of er ook niet nog wat anders aan de hand is. Dat paard loopt ook behoorlijk bol.
Laatst bijgewerkt door damian23 op 11-01-17 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Berichten: 8287
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:34

In stap juist!

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:36

Ik bedoelde ook stap.

En toch vind ik het een vreemd verhaal.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:41

Uhm ja ik bedoelde ook rechts maar ik vind toch echt dat filmpje dat hij gewoon rond gestapt wordt zonder zadel en beschermers heftiger dan die met de beschermers.

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:01

Hij geeft aan op zijn nieuwe video dat het paard net gearriveerd is. Beestje loopt direct al met zadel op, kan toch niet zo zijn? Ben benieuwd hoe dit afloopt.

different1
Berichten: 3638
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:12

Net gearriveerd als in net van de wagen af of net gearriveerd als in een dag op stal is wel een verschil natuurlijk, en denk dat het eerder het 2e zal zijn.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:16

volgens mij mis ik een filmpje?
ik zie alleen het zadelmak-draf-longe filmpje?

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 23:04

Liezel1 schreef:
volgens mij mis ik een filmpje?
ik zie alleen het zadelmak-draf-longe filmpje?


Klopt. Hij is weggehaald, maar was eerder ook niet zichtbaar. (Edit: niet bij mij tenminste, stond op prive)

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:53

Paard loopt totaal niet lekker..
Wat een soap om het paard.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:15

Yadano78 schreef:
Fenrir schreef:
Dan nog zou ik voor zo'n prijs en met die afstand wel even extra laten nakijken voor je 'm laat brengen... maar goed, dat ben ik. Nog even los van het feit dat als dat paard zo gelopen had het heus niet was aangenomen voor die veiling. Dus dat betekent dat ze die hanentred op een of andere manier verbloemd moeten hebben, maar ik vraag me echt af of dat wel mogelijk is. Is niet even een kwestie van een beetje verdoven volgens mij.

Ze waren gewoon op de HK dus ik neem aan dat ze de tijd en de moeit daarvoor wel hebben genomen....


Las op FB (koper schreef het) dat het paard alleen gekeurd is door KWPN dierenartsen en dat ze hem zelf dus niet na hebben laten kijken oid.

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:45

Ik snap de timing van het verhaal niet helemaal denk ik.

Als het beest net is afgeleverd na een lang transport met beschermers om/aan dan zou het toch ook kunnen dat ie daardoor die hanetred vertoond? Ik zou slecht geslapen hebben vannacht als het mijn paard zou zijn, maar ik zou ook nog even afwachten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:47

Het filmpje in de bak loopt hij inderdaad als een paard dat ik ken met hanentred als je die peesbeschermers omdeed achter, vooral als je ze een beetje te strak deed en er zat nog zand tussen. Dat filmpje zonder peesbeschermers, dat hij een stuk over straat loopt is het beeld al een stuk rustiger.

Echter zeggen ze dus dat het 2de filmpje eerst is gefilmd en dan pas die in de bak is opgenomen. Waardoor het lijkt alsof het erger is geworden. Als dat het geval ik zou ik (als ik hun was) toch even naar hun trainingen kijken van dit paard. Want het eerste filmpje (volgens hun) is gewoon een lichte hanentred en valt mee te leven (oke super topsport zal het niet wezen maar moet toch wat aardigs uitkomen) maar het 2de filmpje (nogmaals volgens hen) lijkt het veel erger te zijn geworden, en dat vind ik raar, dan zou er dus iets moeten zijn gebeurt met dat been/heup/rug. Maar ik heb niet deze hele soap gevolgd.

Het paard was ik ken, met hanentred, is nog succesvol uitgebracht tot Z2 (uitgereden zelfs) en is daarna naar het buitenland verkocht. Helaas rond dezelfde periode dat ik daar stopte met werken dus geen idee hoe het nu met dat paard gaat...

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:11

Cowboy55 schreef:
Ik snap de timing van het verhaal niet helemaal denk ik.

Als het beest net is afgeleverd na een lang transport met beschermers om/aan dan zou het toch ook kunnen dat ie daardoor die hanetred vertoond? Ik zou slecht geslapen hebben vannacht als het mijn paard zou zijn, maar ik zou ook nog even afwachten.


Het paard is gekocht in 2015 ;)

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:34

Fenrir schreef:
Cowboy55 schreef:
Ik snap de timing van het verhaal niet helemaal denk ik.

Als het beest net is afgeleverd na een lang transport met beschermers om/aan dan zou het toch ook kunnen dat ie daardoor die hanetred vertoond? Ik zou slecht geslapen hebben vannacht als het mijn paard zou zijn, maar ik zou ook nog even afwachten.


Het paard is gekocht in 2015 ;)


Maar gekocht is niet per se geleverd, toch? Als het beestje in 2015 geleverd zou zijn waarom dan nu pas die video? Maar dat is dus mijn probleem, ik snap de volgorde/timing niet......
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 12-01-17 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Libera

Berichten: 3981
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:48

En bij hanentred is er niks mis met het been zelf... Het is een zenuw beschadiging.
Dit kun je onmogelijk verbloemen. Als je een paard hebt wat al langer hanentred heeft kun je dat ook zien aan de hoeven vaak, andere stand. Wij hebben ook een ruin waarbij het is gebeurd tijdens het castreren :(

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:57

Laat me raden wie de advocaat van Brouwer is :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:01

Cowboy55 schreef:
Maar gekocht is niet per se geleverd, toch? Als het beestje in 2015 geleverd zou zijn waarom dan nu pas die video? Maar dat is dus mijn probleem, ik snap de volgorde/timing niet......


Kennelijk omdat het ze te lang duurt, die rechtszaak loopt al een tijdje. Blijkbaar hadden die deze filmpjes wel al langer maar zet de koper ze nu online.
Weet ook niet of dat een hele handige zet is.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 12-01-17 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55
Berichten: 8501
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:03

Fenrir schreef:
Cowboy55 schreef:
Maar gekocht is niet per se geleverd, toch? Als het beestje in 2015 geleverd zou zijn waarom dan nu pas die video? Maar dat is dus mijn probleem, ik snap de volgorde/timing niet......


Kennelijk omdat het ze te lang duurt, die rechtszaak loopt al een tijdje. Blijkbaar hadden die deze filmpjes wel al langer maar zetten ze ze nu online.
Weet ook niet of dat een hele handige zet is.


Ja, ik heb ook wat verder geklikt en zie dat het al een tijd loopt. Maar inderdaad, waarom zou je het nu online zetten dan? Nou ja, het zal wel....meer soap....

cobiie

Berichten: 7307
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:29

Nu heeft ze ook een bericht gedeeld waarin staat dat Patrick vd Meer uitgesloten is met Jack Sparrow door zijn slechte stap.
Ze is duidelijk bezig met campagne voeren op social media.

Janine1990

Berichten: 43809
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:39

Filmpje van het zadelmak maken is zo te zien gewoon bij Jan Brouwer... Dus nog hier in Nederland...

Begrijp alleen niet wat er zo verschrikkelijk aan is. Die dieren zijn al een tijd aan de longe getraind voor de keuring, dus met bijzet (anders heeft dat longeren niet zo bijster veel zin natuurlijk), dus gaat gewoon nageeflijk lopen omdat hij in die houding een betere balans heeft. Die balans heeft hij eerder al gekregen door het longeren.

Zit alleen iemand op, en paard kent het been en stuur nog niet goed genoeg om een grotere volte te maken.

Maar wat is er nu nog waar van dat hij is gevallen daar in Denemarken? Daar lees je niets meer over. Of ben ik nu in de war?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:44

Daar heb ik ook niks meer van gelezen, maar we horen nu alleen maar het verhaal van hun kant, dus als dat allemaal waar is zullen ze daar hun mond wel over houden...

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:54

Ehm..even praktisch gedacht, het kwpn filmt toch altijd de hengstenkeuring? en dan zeker de kampioenskeuring. Hoe moeilijk is het om die beelden terug te halen van die hengst? en dan eens goed naar de stap te kijken?

Dit lijkt me ook niet iets om even te verbloemen..dus imo moet er ergens wel wat gebeurd zijn. Maar de vraag is natuurlijk waar, en bij wie?

Quir

Berichten: 17363
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Brouwer doet aangifte na plaatsen video Handsome O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:16

Op kwpn.tv kan je gewoon de beelden terug vinden en daar is hij ook gewoon goed.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:19

Brouwer is degene die nu de procedure start maar imo had het KWPN dat moeten doen. KWPN is overigens wel gelijk op onderzoek uitgegaan met een dierenarts toen de eerste klachten uit het buitenland kwamen.

Imo is er na de KSS wat gebeurt met deze hengst waardoor dit ontstaan is. Tijdens transport of daar op stal. In Den Bosch had hij het niet zoals door deze dame beweert wordt.