Tommie Visser: 'Er kon niet eens een sorry van af'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:34

karijn schreef:
Het busje werd ook gecontroleerd...alsof daar een paard in zou staan?

Het was een vrachtwagentje

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:02

Gillbo schreef:
Oke nog een keer.
Ik vind het raar dat Visser hier een excuus verwacht en het wel grappig vind dat iemand z'n paard niet vond en excuus verwacht omdat er gezocht werd na 3! tips.
Heel vervelend hoor maar was het nou zo erg? Je paard kwijt zijn dat is pas erg


Ja, je mag het nog 20x herhalen wat mij betreft, maar als je een onterechte inval op je terrein hebt ' mogen ondergaan' dan verwacht ik inderdaad dat iemand achteraf zegt: " Sorry Tommie, we hadden serieuze tips dat het beest hier zou zijn maar we zaten klaarblijkelijk mis. Sorry voor het ongemak." Lijkt me een heel normale menselijke reactie na zo'n onterechte actie en het minste wat je mag verwachten.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-01-17 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:05

Cowboy55 schreef:
Gillbo schreef:
Oke nog een keer.
Ik vind het raar dat Visser hier een excuus verwacht en het wel grappig vind dat iemand z'n paard niet vond en excuus verwacht omdat er gezocht werd na 3! tips.
Heel vervelend hoor maar was het nou zo erg? Je paard kwijt zijn dat is pas erg


Ja, je mag het nog 20x herhalen wat mij betreft, maar als je een onterechte inval op je terrein hebt ' mogen ondergaan' dan verwacht ik inderdaad dat iemand achteraf zegt: " Sorry Tommie, we hadden serieuze tips dat het beest hier zou zijn maar we zaten klaarblijkelijk mis. Sorry voor het ongemak." Lijkt me een heel normale menselijke reactie na zo'n actie en het minste wat je mag verwachten.


Precies dat is wel zo netjes!

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:29

Cowboy55 schreef:
Gillbo schreef:
Oke nog een keer.
Ik vind het raar dat Visser hier een excuus verwacht en het wel grappig vind dat iemand z'n paard niet vond en excuus verwacht omdat er gezocht werd na 3! tips.
Heel vervelend hoor maar was het nou zo erg? Je paard kwijt zijn dat is pas erg


Ja, je mag het nog 20x herhalen wat mij betreft, maar als je een onterechte inval op je terrein hebt ' mogen ondergaan' dan verwacht ik inderdaad dat iemand achteraf zegt: " Sorry Tommie, we hadden serieuze tips dat het beest hier zou zijn maar we zaten klaarblijkelijk mis. Sorry voor het ongemak." Lijkt me een heel normale menselijke reactie na zo'n onterechte actie en het minste wat je mag verwachten.


Precies, iedereen kan fouten maken, maar excuses zijn dan wel op zijn plaats.

Ik ben wel benieuwd naar de tipgevers ;)

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Tommie Visser: 'Er kon niet eens een sorry van af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:15

Ik zou als ik Tommie was ook niet blij zijn met een bende zoekende politie op het pad. De laatste keer dat hem dat overkwam vonden ze natuurlijk een hennepplantage als bijvangst.....

Anoniem

Re: Tommie Visser: 'Er kon niet eens een sorry van af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:33

Gek eigenlijk. Uiteindelijk weet niemand hier wat er precies gebeurd is en hoe het gegaan is, behalve van horen zeggen. En toch allemaal een mening hierover....

Volgens mij is discussiëren hierover een verspilling van tijd en energie. Het is namelijk nergens op gebaseerd en het draagt ook nog eens nergens iets aan bij. :D

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:47

wat een gedoe zeg, weer daar

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:22

safina schreef:
Gek eigenlijk. Uiteindelijk weet niemand hier wat er precies gebeurd is en hoe het gegaan is, behalve van horen zeggen. En toch allemaal een mening hierover....

Volgens mij is discussiëren hierover een verspilling van tijd en energie. Het is namelijk nergens op gebaseerd en het draagt ook nog eens nergens iets aan bij. :D


Ben ik niet helemaal met je eens. Het is niet van horen zeggen, maar gebaseerd op de woorden van Tommie Visser die er zelf bij aanwezig was.

Wel is de info daardoor erg eenzijdig. En daardoor in meer of mindere mate gekleurd. Misschien hier wat aangedikt en daar wat weggelaten. Hoe het ook zij, de andere kant van het verhaal ontbreekt. Dat vind ik de reden waarom je inhoudelijk eigenlijk niets van dit verhaal kunt vinden.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:45

Boras schreef:
safina schreef:
Gek eigenlijk. Uiteindelijk weet niemand hier wat er precies gebeurd is en hoe het gegaan is, behalve van horen zeggen. En toch allemaal een mening hierover....

Volgens mij is discussiëren hierover een verspilling van tijd en energie. Het is namelijk nergens op gebaseerd en het draagt ook nog eens nergens iets aan bij. :D


Ben ik niet helemaal met je eens. Het is niet van horen zeggen, maar gebaseerd op de woorden van Tommie Visser die er zelf bij aanwezig was.

Wel is de info daardoor erg eenzijdig. En daardoor in meer of mindere mate gekleurd. Misschien hier wat aangedikt en daar wat weggelaten. Hoe het ook zij, de andere kant van het verhaal ontbreekt. Dat vind ik de reden waarom je inhoudelijk eigenlijk niets van dit verhaal kunt vinden.


In dit stukje (uit 'de hoefslag') komt de jurist van 'de binnenvallende partij' aan het woord. Die is er overigens zelf niet bij geweest, maar vertegenwoordigt wel 'de andere kant':

Gisteren werden Tommie Visser en zijn partner Rob van Puijenbroek onaangenaam verrast. Een deurwaarder kwam onder politiebegeleiding het vermiste paard Zygrande le Coupied ophalen. Volgens een tip zou het paard – dat inmiddels al maanden van de radar is verdwenen – gestald staan op De Begijnhoeve. Het paard werd echter niet aangetroffen op de dressuurstal in Retie. ‘Ik had nog nooit van dat paard gehoord’ aldus Visser.

Betrouwbare tip

Advocaat Danny Nomen verduidelijkt de gebeurtenis van gisteren. ‘Wij hadden een tip dat het paard bij Visser gestald zou staan. Deze tip was voor ons voldoende aanleiding om een deurwaarder in te lichten. Uiteindelijk troffen we het paard niet aan op de locatie.’

Volgens Visser was het bezoek op zijn minst onaangenaam. ‘ Ze waren echt heel onvriendelijk, best bedreigend.’ Nomen reageert: ‘Hoe de naar binnentreding is verlopen is de verantwoordelijkheid van de deurwaarder. Die kan ervoor kiezen zich wel of niet te laten bijstaan door de politie. Het is gebruikelijk om bij toetreding tot het erf of huis van een derde vergezeld te worden door politie. Ik kan me voorstellen dat dit indrukwekkend overkomt. Het is gewoon een zorgvuldigheid van de deurwaarder.’ Op de vraag of er nog meer invallen op de planning staan antwoordt Nomen ontkennend. ‘Andere voornemens in die richting zijn er niet.’


Raadselachtige getuige

Stephan Wensing, die de belangen van Avinals moeder behartigt, reageert ook op de inval. ‘Het is een compleet raadsel welke zogenaamde getuige een verdenking in die richting heeft gehad. Ook Ceylans moeder begrijpt er werkelijk niets van en vindt het een zeer verwerpelijke actie. Ze kent die stal niet eens en vindt het vooral een hoop stemmingmakerij. Het lijkt nu net of er allerlei dubieuze handelingen worden verricht die helemaal niet aan de orde zijn. Het is verwerpelijk dat dit zomaar kan.’

Inval bij Anky

Ook de connectie tussen Avinal en De Begijnhoeve is voor de tegenpartij onduidelijk. ‘Aan de hand van het dossier is er werkelijk geen enkel aanknopingspunt met De Begijnhoeve. Je kunt moeilijk op die manier bij iedereen gaan binnenvallen. Als ze zo gaan redeneren zouden zij bij wijze van spreken ook bij Anky (van Grunsven, red.) moeten kijken, want daar trainde Ceylan. Dat is net zoveel verdenking. Dit soort acties zijn verwerpelijk. Zij geven de schijn van lasterlijke praktijken. ‘

Bron: Anniek van Schaik voor Hoefslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:10

Partyflappel schreef:
Volgens mij gaat het hem meer om de manier waarop dan het feit an sich dat ze die inval deden maar goed. Als je bij mij op stal op een fatsoenlijke manier aankomt met z'n allen kunnen we best praten en mag je rondkijken, maar als het gelijk op een onaangename manier moet kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.



Dit inderdaad. Verder wordt het allemaal enorm opgeblazen vind ik.

overigens vind ik het wel bizar dat een deurwaarder blijkbaar het recht heeft om (op basis van wat tips) zomaar iemand's terrein te doorzoeken, zeker als de eigenaar van het terrein niets te maken heeft met de zaak..

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:58

Gulpje schreef:
Partyflappel schreef:
Volgens mij gaat het hem meer om de manier waarop dan het feit an sich dat ze die inval deden maar goed. Als je bij mij op stal op een fatsoenlijke manier aankomt met z'n allen kunnen we best praten en mag je rondkijken, maar als het gelijk op een onaangename manier moet kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.



Dit inderdaad. Verder wordt het allemaal enorm opgeblazen vind ik.

overigens vind ik het wel bizar dat een deurwaarder blijkbaar het recht heeft om (op basis van wat tips) zomaar iemand's terrein te doorzoeken, zeker als de eigenaar van het terrein niets te maken heeft met de zaak..


Dat is nu eenmaal de opdracht dat die man krijgt. Verder weet niemand echt hoe het er aan toe is gegaan. Dus het is maar een subjectieve benadering door de ogen van iemand die gewoon niet bekend is met dit gegeven. Uiteraard zal dat schrikken zijn, of best imponerend. Maar ze moeten er nu ook geen razia van maken. Dus ik zeg veel storm in een glas water.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:08

Partyflappel schreef:
Volgens mij gaat het hem meer om de manier waarop dan het feit an sich dat ze die inval deden maar goed. Als je bij mij op stal op een fatsoenlijke manier aankomt met z'n allen kunnen we best praten en mag je rondkijken, maar als het gelijk op een onaangename manier moet kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.


Dat bedoel ik juist, ook hierin hoor je het verhaal maar van 1 kant.

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:25

Partyflappel schreef:
Volgens mij gaat het hem meer om de manier waarop dan het feit an sich dat ze die inval deden maar goed. Als je bij mij op stal op een fatsoenlijke manier aankomt met z'n allen kunnen we best praten en mag je rondkijken, maar als het gelijk op een onaangename manier moet kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.


Maar hoe zie je dat voor je als hij dat paard wél zou hebben gehad. Dan zeg je niet: ja hoor, kom maar kijken. Nee, dan ga je eerst een poosje moeilijk doen en voordat een deurwaarder het dan minder netjes vraagt is dat paard alweer verdwenen.

Dat er achteraf niet een excuus aangeboden is, dat snap ik inderdaad niet en vind ik ook absoluut niet netjes. Maar dat er in eerste instantie hard opgetreden wordt kan ik wel inkomen

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:29

MariekeS_ schreef:
Partyflappel schreef:
Volgens mij gaat het hem meer om de manier waarop dan het feit an sich dat ze die inval deden maar goed. Als je bij mij op stal op een fatsoenlijke manier aankomt met z'n allen kunnen we best praten en mag je rondkijken, maar als het gelijk op een onaangename manier moet kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert.


Maar hoe zie je dat voor je als hij dat paard wél zou hebben gehad. Dan zeg je niet: ja hoor, kom maar kijken. Nee, dan ga je eerst een poosje moeilijk doen en voordat een deurwaarder het dan minder netjes vraagt is dat paard alweer verdwenen.

Dat er achteraf niet een excuus aangeboden is, dat snap ik inderdaad niet en vind ik ook absoluut niet netjes. Maar dat er in eerste instantie hard opgetreden wordt kan ik wel inkomen


Ik ken het terrein aldaar uiteraard niet, maar zou het echt lukken om een paard onder de neus van een deurwaarder te laten verdwijnen? De verloren ring van tante Agaath, OK, die kun je nog effe snel laten verdwijnen, maar een paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:13

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-23 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:06

Dan hadden ze inderdaad hun excuses mogen aanbieden.
Een paard in een busje zoeken, hoe gek :')

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:40

Volgens de bokt regels speel je op de bal en niet op de man.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:29

Jennyj01 schreef:
Volgens de bokt regels speel je op de bal en niet op de man.


Tjaa. ... Die boktregels.
Het zou Bokt sieren als ze eens stelling namen tegen leugens/roddels die overal op het forum maar geplaatst worden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57940
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:35

Jennyj01 schreef:
Volgens de bokt regels speel je op de bal en niet op de man.

En volgens de wet is laster strafbaar. Twee keer raden wat harder door weegt.....

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:37

Jennyj01 schreef:
Volgens de bokt regels speel je op de bal en niet op de man.


Alsof er ook maar een bokker is die dat uitmaakt. Het gaat hier om smaad/laster. Dat is veel erger als aanvallend reageren.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:40

Wat doen jullie overdreven en dramatisch, gaan jullie de betreffende bokker voor de rechter slepen?
Zo nee, dan zijn het maar grote, loze woorden. Niet meer dan dan.

Laat ze allebei gewoon hun fatsoen houden. Allebei.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:41

Mijn post ging niet over de "laster" van iemand met al een behoorlijke reputatie schade. Mijn post was bedoeld naar de onvriendelijke bokker die zelf ook geen schoonheidsprijs verdiend.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:42

Jennyj01 schreef:
Mijn post ging niet over de "laster" van iemand met al een behoorlijke reputatie schade. Mijn post was bedoeld naar de onvriendelijke bokker die zelf ook geen schoonheidsprijs verdiend.


Ach joh je hoeft niet altijd vriendelijk te zijn. Er zijn zo veel bokkers die het op de man spelen. Ga je die ook allemaal lastig vallen met je wijzende vingertje.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:45

Maakt niet uit. Ik had al getemd op post.