Musicalster Joke de Kruijf schittert op Friesian Proms

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14040
Geregistreerd: 20-04-16

Musicalster Joke de Kruijf schittert op Friesian Proms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 12:45

Leeuwarder Courant / Faderpaard / Bokt.nl
Overige, KFPS

De 51-jarige musicalster Joke de Kruijff maakte in november al kennis met het Friese paard waarop ze te zien zal zijn tijdens Faderpaard, de Friesian Proms, op donderdag 12 en vrijdag 13 januari in het WTC Expo in Leeuwarden. In Nijeveen reed de musicalster in de manege haar eerste rondjes op de zesjarige Egberdina’s Henk. "Heel bijzonder om straks in Leeuwarden te zingen terwijl ik rondrijd op deze prachtige Fries", sprak Joke de Kruijff vol bewondering. Joke de Kruijf is vooral bekend geworden van de musical The Phantom of the Opera, waar ze met Henk Poort in de hoofdrol schitterde. Tijdens Faderpaard zal ze vanaf de rug van Egberdina’s Henk onder andere het prachtige solonummer 'Think of me' uit deze musical zingen.

Waarom De Kruijf uitgerekend op een Fries wilde rijden, komt voort uit een passie voor paardrijden en liefde voor de Friese zwarte parels. "Ik ben verliefd op het Friese paard. Het is natuurlijk ons eigen Nederlandse ras. En ze zien er heel bijzonder uit, met hun indrukwekkende manen." Maar ook het gewillige karakter van de Fries bevalt Joke goed. "Ze zijn zo aards, groothartig, trots en trouw. Friese paarden willen met je werken."

Het is altijd al een droom geweest om te zingen vanaf een Fries paard en een aantal haar geleden werd deze droom werkelijkheid. Zo mocht de Kruijf haar eerste shows op de Fries Marten Hendrik rijden. Helaas is hij begin dit jaar op 19-jarige leeftijd gestorven. "Ik heb tranen met tuiten gehuild. Dat was gewoon zo’n bijzonder paard." Met Egberdina’s Henk voelt De Kruijf tevens een fijne werkhouding. "Ik ben geen bijzondere amazone. Maar ik merk aan Henk dat hij met mij wil samenwerken. Alsof hij zegt: toe maar, probeer het maar. Friezen zijn daarin geduldiger dan andere paarden. Ze blijven rustig, ook als ik iets verkeerds doe."

Klik hier voor een trainingsfilmpje van Joke de Kruijf met Egberdina’s Henk.


Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Musicalster Joke de Kruijf schittert op Friesian Proms

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:47

Ik vind het heel erg gaaf, maar hoop wel dat ze enige gehoorbescherming gaan gebruiken voor het paard. niet omdat ze slecht oid is, maar puur vanwege de hoge tonen uit het nummer. Maar daar zullen ze vast wel over nagedacht hebben :+