Hometown verslaat Henkie in hengstencompetitie klasse L

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hometown verslaat Henkie in hengstencompetitie klasse L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:44

bokt / kwpn
KWPN, Fokkerij, Dressuur

Afbeelding
Diederik van Silfhout en Hometown Foto: aniek1985

Vanmorgen werd de hengstencompetitie dressuur klasse L verreden in Zuidbroek. De overwinning ging naar Hometown ( v Apache), die met veel harmonie voorgesteld werd door Diederik van Silfhout. Met één punt verschil eindigde Henkie (v Alexandro P) op de tweede plaats. Derde werd Trafalgar (v Totilas), die gereden werd door Marieke van der Putten.

Het werd een close-finish tussen de KWPN-goedgekeurde hengsten Hometown en Henkie. Henkie wist de vorige hengstencompetitie in de Peelbergen nog te winnen onder Adelinde Cornelissen. Nu bleef hij slechts één punt achter op Diederik van Silfhout met Hometown. Juryvoorzitter Christa Larmoyeur sprak lovende woorden over beide hengsten. “We hebben echt genoten vandaag. Hometown toonde ongelooflijk veel aanleg en wordt fantastisch voorgesteld. Diederik laat hem mooi op eigen benen lopen, met veel controle en rust. Zo wil je het graag zien! Zijn draf is heel gedragen en hij kan hierin goed schakelen. Ook in stap valt Hometown op met zijn actieve achterbeengebruik en elke overgang wordt top gereden. Voor zijn galop hebben we zelfs een 9,5 kunnen geven. Hierin gaat hij mooi de bergop en kan hij super verruimen. Ook voor harmonie een 9,5.”

Diederik van Silfhout hoopte vooraf zijn score van de vorige wedstrijd, 85 punten, te evenaren. Het werden 90 punten. “Drie weken voor de eerste wedstrijd heb ik Hometown op stal gekregen dus in Ermelo was het nog wat aftasten. In Kronenberg ging het al een stuk beter en vandaag heb ik écht heel fijn kunnen rijden. Hij heeft zoveel veer, looplust en kwaliteit. Zo’n goede vierjarige heb ik nog nooit gehad, die al zoveel kracht en inzet heeft en elke dag hetzelfde is. Ik denk dat Hometown alles in huis heeft voor het zwaardere werk, hij is heel handig en als ik hem iets laat sluiten dribbelt hij achter gelijk al aan. Thuis heb ik al een keer een wisseltje geprobeerd en ook dit kost hem geen enkele moeite. Wat een natuurtalent! Het enige wat hem nu nog wat in de weg zit is dat hij heet is, maar daar ben je straks alleen maar mee in het voordeel.”

Meerdere hengsten maakten een opvallende indruk in Zuidbroek. Met 89 punten eindigde Henkie als tweede. “Opnieuw een hengst met veel kwaliteit in alle drie zijn basisgangen. Hij loopt enorm gedragen, met veel balans, kracht en een bergopwaarts beeld. Hij stapt heel ruim en resoluut, goed voor een 9,5. Voor de gedragen draf, bergopwaartse galop en aanleg als dressuurbeeld konden we hem negens geven”, aldus juryvoorzitter Christa Larmoyeur.
Met 86 punten volgde de met veel lichaamsgebruik en gedragenheid bewegende KWPN-goedgekeurde hengst Trafalgar onder Marieke van der Putten op de derde plaats. Met zijn souplesse, zelfhouding en actieve bewegingsvorm wist hij wederom te imponeren. Voor een nog hogere score had hij in stap nog wat meer ruimte mogen tonen.

Klik hier voor de uitslag.

Getup

Re: Hometown verslaat Henkie in hengstencompetitie klasse L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:52

Terecht dat een rustige en harmonisch voorgestelde hengst wint!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 15:54

Jammer dat ze het altijd op een doordeweekse dag doen. Was anders graag gaan kijken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:27

Getup schreef:
Terecht dat een rustige en harmonisch voorgestelde hengst wint!

Helemaal mee eens. Ik vind Henkie een mooi dier maar de manier waarop hij wordt voorgesteld ben ik geen fan van om het zacht te zeggen. Diederik weet zo'n dier gewoon heel harmonieus te presenteren, geen gesjor in het bekkie, gewoon lekker ontspannen. :j

Teletekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 16:54

Roodvos schreef:
Jammer dat ze het altijd op een doordeweekse dag doen. Was anders graag gaan kijken.

Vorige competitie was op een zaterdag.
Maar vaak zijn dan de ruiters op internationaal concours en is dat niet te combineren.

Mooie competitie!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:09

Zo wat spannend zeg. 89 is echt een mooie score voor Henkie.
Diederik is altijd mooi om naar te kijken. Vind Hometown vanaf deze foto wel heel klein onder hem lijken.

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:19

Ik vind het juist één van de weinige paarden waar hij heel mooi op past qua lengte:

Afbeelding Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:52

Ah deze foto's tonen al beter. Hij zal wel erg lang zijn.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:18

Hij is erg lang. Arlando is ook net n pony als hij er op zit.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:47

Diederik is zeker erg lang! Ik vind paarden direct een stuk kleiner ogen als hij er op zit. We hebben sowieso erg lange ruiters in Nederland besef ik me nu. Edward en HP zijn ook zeker niet klein.

Fijn dat Hometown heeft gewonnen! Erg mooi paard en ben altijd gecharmeerd van Diederiks rijden. Mooi dat dit dan ook beloond word.