Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:45

cobiie schreef:
Ik hoop dat de 18 jarige de schade van alle betrokken partijen moet gaan vergoeden.

Vreselijke gebeurtenis voor de eigenaresse en de automobilist.


Ik ben bang dat het een lastige zaak kan gaan worden. Eerst moet de 18 jarige gevonden worden (weet niet of het een bekende was?). Dan moet nog bewezen worden dat ze inderdaad rotjes gooide. En dan is het nog de vraag of ze gaat toegeven dat ze expres bleef gooien terwijl gevraagd was om te stoppen.

Hoe dan ook ontzettend triest voor zowel de eigenaresse als de automobiliste. :(

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:46

Hikarii schreef:
Sneu voor de eigenaren, maar als je paarden niet bomproof zijn, en al helemaal al ze schrikken van zoiets kleins als een rotje, wie haalt het dan in zjjn of haar hoofd om een week rond oud en nieuw te gaan wandelen, dan direct met twee paarden en bij een snelweg?

En voor de "vuurwerk afschaffers" voor hetzelfde geld waren ze geschrokken van een fietsbel of een toeter.. die ook maar afschaffen dus?

Vind dit soort dingen altijd een beetje apart.

Hoor eens zeg,dit isgebeurd op maandag,terwijl alleen op oudejaarsavond,dat was zaterdag,vuurwerk afgestoken mag worden.Voor de rest is het gewoon strafbaar. :(

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:47

Dit is al met al een heel tragische samenloop en uitkomst. Ongeacht hoe goed de eigenaar in kwestie de paarden onder controle had en het risico op een vuurwerkincident rond oud en nieuw nu eenmaal groter is, is de ware schuldige in dit verhaal absoluut het asociale, ondoordachte meisje geweest dat vuurwerk heeft gegooid en bleef gooien. Doorgaans leren kinderen dit soort geintjes (al zit dit soort ongein gelukkig niet in de aard van elk kind) af tijdens hun opgroeien omdat de opvoeders hen hierin bijsturen. Wel is het zo dat op deze leeftijd het inschatten van gevolgen en risico's nog niet volledig is ontwikkeld en het best kan zijn dat het meisje in kwestie niet had verwacht dat de uitkomst zo desastreus kon zijn. Dat neemt verder niet weg dat hier een passende straf bij hoort en het een vreselijk voorval is dat zelfs nog veel slechter had kunnen aflopen.

De realiteit is dat dit soort dingen gebeuren.
Elk jaar hoor je wel over incidenten met dieren rond oud en nieuw. Twee jaar geleden hebben rotzakken een doos vuurpijlen omgetrapt toen ik langsliep met de hond. Resultaat? De voorheen bomvaste hond is nu toch wel wat zenuwachtig rond vuurwerk. Hoeveel werk ik er nog aan ga hebben haar weer bomvast te maken vind ik moeilijk in te schatten.
Een andere keer heeft een jongen, zoon van een koeienboer notabene, een rotje voor de voeten van mijn paard gegooid, terwijl ik met haar op straat langs hun erf reed. Hij zag me al van ver aankomen en ik dacht toen hij even niks afstak dat hij dus juist rekening met me hield. Niets was minder waar. Resultaat? Mijn jonge paard schrok best behoorlijk, maar stapte dapper door op mijn aangeven. De jongen in kwestie (een jaar of 17-18 gok ik) had een dergelijke reactie duidelijk niet verwacht en gooide er niet nog een, want hier was natuurlijk geen lol aan zo'n paard dat zonder blikken of blozen doorstapt. Had ie dat wel gedaan dan had ie dat geweten, want dan had ik een hartig woordje met zijn vader gesproken en dan was ie ongetwijfeld nog lang, heel lang, niet jarig geweest. Mits mijn paard dan niet het heft in eigen handen had genomen, want die verdedigt de hond ook tegen agressieve honden en indringers in de weide wordt behoorlijk de les gelezen...
Achteraf had ik er natuurlijk gelijk werk van moeten maken want een ander (gewoon) paard was misschien wel aan de kletter gegaan.
Een andere keer kwam ik met mijn paard aan de hand langs een weiland waar ze op behoorlijke afstand met melkbussen in de weer waren (carbidschieten). Ik heb er een tijdje naar staan kijken, samen met mijn paard, omdat mijn paard het nogal interessant vond en het mij een goede oefening leek. Toen ze mij echter zagen, hielden de mannen direct op met schieten, maar ik was te ver weg om ze toe te roepen dat het niet hoefde. Had ik ook niet moeten doen, want een ander paard had het misschien wel eng gevonden, geen idee. Vond het enorm netjes van ze en heb gewuifd en ben doorgelopen zodat ze weer verder konden met knallen.
Zo kan het ook.

Feit is, dat je als eigenaar van een dier een afweging hebt te maken rond oud en nieuw, ook al is de regelgeving aangescherpt en mag er officieel niet meer buiten de periode 22u-2u rond de jaarwisseling worden geknald. We weten al jaren dat niet iedereen zich daaraan houdt. We weten dat er raddraaiers zijn en jongeren (en volwassenen) die geen flauw benul hebben van de gevolgen of die ernstig onderschatten of gewoon zo asociaal zijn dat ze denken "niet mijn probleem." Hier is het pas sinds vandaag weer 'stil'. Wellicht was het daar de maandag wel al stil, daar kan ik niet over oordelen. Evenmin kan ik oordelen over de verdere afwegingen en omstandigheden in deze situatie of waarom de eigenaar met de twee paarden op pad was. Of de afweging die ze wel of niet gemaakt heeft. Al met al vreselijk verdrietig.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:48

cobiie schreef:
Dat je op 2 jan maar niet naar buiten moet met je paard omdat er mogelijk nog idioten zijn die vuurwerk naar je gaan gooien klinkt als dat een vrouw maar geen korte rok moet dragen omdat ze dan vraagt om aangerand te worden.



Je neemt wel een risico en brengt ook mogelijk een ander in gevaar.......er ligt nu een vrouw in het ziekenhuis en er zijn 2 paarden dood en de eigenaar heel verdrietig. Dat is toch allemaal verschrikkelijk.

Er zijn nou eenmaal idioten die zich niet aan de regels houden en toch vuurwerk afsteken, dat is gewoon erg voorspelbaar, want dat is altijd al zo geweest, zeker nog rond de oud en nieuwjaarsdag.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 03-01-17 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:51

Jennyj01 schreef:
RuthenRoos schreef:
Nee, dit is de omgekeerde wereld!!

Dus jij zet je fiets ook niet op slot? Of de voordeur?

Dat slaat nou als een tang op een varken. Fietsendieven en Inbrekers brengen niet bewust anderen in gevaar.

Vuurwerk mag tussen 31 December 18:00 en 1 januari 2:00. Voor alle tijden dat daarbuiten wordt afgestoken bel ik de politie (als ik de locatie weet).
Wat mij betreft mogen ze veel strenger straffen. Boestes zo hoog dat ze de komende 10 jaar geen vuurwerk meer kunnen kopen of een persoonlijk verbod en elke Oud en Nieuw verplicht een taakstraf om van de straat te blijven.
Of gewoon die klerezooi afschaffen voor particulieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 18:54

Ragdollcat schreef:
cobiie schreef:
Dat je op 2 jan maar niet naar buiten moet met je paard omdat er mogelijk nog idioten zijn die vuurwerk naar je gaan gooien klinkt als dat een vrouw maar geen korte rok moet dragen omdat ze dan vraagt om aangerand te worden.



Je neemt wel een risico en brengt een ander in gevaar.......er ligt nu een vrouw in het ziekenhuis en er zijn 2 paarden dood en de eigenaar heel verdrietig. Dat is toch allemaal verschrikkelijk.

Er zijn nou eenmaal idioten die zich niet aan de regels houden en toch vuurwerk afsteken, dat is gewoon erg voorspelbaar, want dat is altijd al zo geweest, zeker nog rond de oud en nieuwjaarsdag.



Er is hier maar 1 schuldige, die meid die de rotjes afstak. Ik ben het echt spugzat dat men maar blijft vinden dat het overtreden van wetten iets is waar we rekening mee moeten houden en dat brave burgers op hun tellen moeten passen voor een stel idioten. Als we bang met onze beesten binnen blijven, dan geven we toe aan die onzin. Het moet eens ophouden dat je deuren op slot moet doen, fietsen vast moet leggen en je beesten al 14 dagen voor en na nieuw moet binnen houden omdat criminelen de wet overtreden. Komaan zeg, waar gaat het in deze wereld naartoe?

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:01

Ragdollcat schreef:
cobiie schreef:
Dat je op 2 jan maar niet naar buiten moet met je paard omdat er mogelijk nog idioten zijn die vuurwerk naar je gaan gooien klinkt als dat een vrouw maar geen korte rok moet dragen omdat ze dan vraagt om aangerand te worden.



Je neemt wel een risico en brengt ook mogelijk een ander in gevaar.......er ligt nu een vrouw in het ziekenhuis en er zijn 2 paarden dood en de eigenaar heel verdrietig. Dat is toch allemaal verschrikkelijk.

Er zijn nou eenmaal idioten die zich niet aan de regels houden en toch vuurwerk afsteken, dat is gewoon erg voorspelbaar, want dat is altijd al zo geweest, zeker nog rond de oud en nieuwjaarsdag.

Er zijn helaas ook op alle andere 51 weken in het jaar idioten die zich niet aan de regels houden, moet ik daarom standaard maar niet met mijn paard naar buiten omdat ik van mijn paard af gereden kan worden in die weken door motorrijders, vrachtwagenchauffeurs en automobilisten?

Op welke datum ligt voor jou de grens, vanaf welke dag is het volgens jou wel veilig?

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:06

Welke vrouw van 18 jaar loopt op 2 januari s avonds nog met rotjes op straat te gooien?
Zal weer weer een gevalletje laag IQ verminderd toerekeningsvatbaar zijn.

Anoniem

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:11

Wat naar zeg.
Valt dit trouwens niet onder dierenmishandeling?
Ik heb niks tegenvuurwerk maar vele dieren die bewust door sommige mensen worden mishandeld vindt ik wel heel erg.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:34

Blue_Eyes schreef:
Nessa schreef:
Ik heb ergens gelezen dat de eigenaar gevraagd heeft of ze wilden stoppen met vuurwerk gooien. Waarop er juist meer werd afgestoken en gegooid naar de paarden

Dat is wat ik ook zag. In de Hoefslag stond dat een meisje rotjes bleef gooien naar de paarden, eigenaresse liep er overigens mee aan de hand en was niet op buitenrit. Helemaal eens met Sjolvir verder.


Jemig zeg pakken die handel en achter tralies voor de komende jaren. Je weet niet hoe erg je mensen verdriet kan doen. 18 is volwassen kom op nou :n .

tamary

Berichten: 29198
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:41

@JoSav : 18 is oud genoeg om te stemmen, oud genoeg om voor je land te sterven als soldaat en oud genoeg om ook als soldaat met scherpe munitie op andere mensen te schieten. Lijkt mij dat het dan ook oud genoeg is om verantwoordelijk te zijn voor je daden.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:48

tamary schreef:
@JoSav : 18 is oud genoeg om te stemmen, oud genoeg om voor je land te sterven als soldaat en oud genoeg om ook als soldaat met scherpe munitie op andere mensen te schieten. Lijkt mij dat het dan ook oud genoeg is om verantwoordelijk te zijn voor je daden.


Oh, begrijp me niet verkeerd, ik draag het niet aan als excuus maar als mogelijke verklaring dat het dus niet zo zwart-wit hoeft te zijn als een asociale raddraaier/gek die zoiets doet, maar dat ivm ontwikkeling van de prefrontale cortex het stukje inschattingsvermogen (risico, gevolgen) nog niet volledig is ontwikkeld op die leeftijd los van het feit dat je juridisch volwassen bent. Dat heeft te maken met inschattingsvermogen en impulsbeheersing - dat is tevens een verklaring voor het gegeven dat jonge bestuurders vaak meer risico's nemen op de weg, maar natuurlijk wederom géén excuus.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:04

Dan wordt het misschien eens hoog tijd dat we de volwassen leeftijd weer naar 21 zetten.
Maar ook dan pas auto rijden. Stemmen, drinken, enz.

Nee aanpakken zo'n dom wicht.
Door haar zijn er twee paarden dood en een vrouw ernstig gewond.
Daar mag ze echt wel de gevolgen van ondervinden.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:12

Ragdollcat schreef:
Om eerlijk te zijn: wie gaat er nou met 2 paarden tegelijk aan de hand buiten lopen als het nog maar pas 1 januari is.

Men weet toch dat er hoe dan ook altijd ergens vuurwerkrisico aanwezig is.

Neemt niet weg dat het vreselijk is dat dit is gebeurd.

misschien bracht ze ze gewoon na de weide.. stukje over de weg...

en het is verboden om nog vuurwerk af te steken... dus het had gewoon veilig moeten zijn in de trend van er had geen vuurwerk horen te zijn en zeker niet met een die nog even meer af gaat steken als er gevraagd word te stoppen.

Christiene
Berichten: 7729
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:13

cobiie schreef:
Dat je op 2 jan maar niet naar buiten moet met je paard omdat er mogelijk nog idioten zijn die vuurwerk naar je gaan gooien klinkt als dat een vrouw maar geen korte rok moet dragen omdat ze dan vraagt om aangerand te worden.

inderdaad

Chevaloe

Berichten: 73
Geregistreerd: 26-12-16

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:22

Vreselijk... :n

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:25

anjali schreef:
Hikarii schreef:
Sneu voor de eigenaren, maar als je paarden niet bomproof zijn, en al helemaal al ze schrikken van zoiets kleins als een rotje, wie haalt het dan in zjjn of haar hoofd om een week rond oud en nieuw te gaan wandelen, dan direct met twee paarden en bij een snelweg?

En voor de "vuurwerk afschaffers" voor hetzelfde geld waren ze geschrokken van een fietsbel of een toeter.. die ook maar afschaffen dus?

Vind dit soort dingen altijd een beetje apart.

Hoor eens zeg,dit isgebeurd op maandag,terwijl alleen op oudejaarsavond,dat was zaterdag,vuurwerk afgestoken mag worden.Voor de rest is het gewoon strafbaar. :(


Ja, maar iedereen weet dat er daags erna nog geknald word. Dat is ieder jaar zo, dus je kan dan ook wel in je hoofd halen dat als je gaat wandelen dat je er last van hebt.

Ik zou het zelf niet in mijn hoofd halen om te gaan wandelen met een paard rondom oud en nieuw waarvan ik niet 100% durf te zeggen dat ze niks doen ookal ontploft er een bom voor hun voeten.

Neemt niet weg dat die meid er niet voor gestraft moet worden, maar de eigenaar had ook wat verantwoordelijker mogen zijn. Heeft niet eens met vuurwerk te maken, ze kunnen overal van schrikken en dan al helemaal lopen met twee stuks in de buurt van een snelweg waar ze blijkbaar zo op kunnen rennen.

Sjolvir

Berichten: 25281
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:34

Ragdollcat schreef:
cobiie schreef:
Dat je op 2 jan maar niet naar buiten moet met je paard omdat er mogelijk nog idioten zijn die vuurwerk naar je gaan gooien klinkt als dat een vrouw maar geen korte rok moet dragen omdat ze dan vraagt om aangerand te worden.



Je neemt wel een risico en brengt ook mogelijk een ander in gevaar.......er ligt nu een vrouw in het ziekenhuis en er zijn 2 paarden dood en de eigenaar heel verdrietig. Dat is toch allemaal verschrikkelijk.

Er zijn nou eenmaal idioten die zich niet aan de regels houden en toch vuurwerk afsteken, dat is gewoon erg voorspelbaar, want dat is altijd al zo geweest, zeker nog rond de oud en nieuwjaarsdag.


Dan nam ik blijkbaar in oktober al een risico, toen werd er hier al geschoten, blijf van mening dat het omgekeerde wereld is. Er mag gewoon niet geschoten worden buiten oud en nieuw om, klaar.

En voorspelbaar? Het is ook voorspelbaar dat ik binnen een week weer wordt in gehaald door een auto met 80 waar je max 60 mag en in de S bocht waar je niet doorheen kan kijken echt niet harder dan 40 kunt.... Dus mag ik niet meer de weg op met mijn paard, overigens ook niet met de fiets, want dan rijden ze je in die bocht net zo hard dood.

Omdat er blijkbaar heel veel mensen zijn die het niet zo nauw nemen met regels die voor een ieder zijn veiligheid zijn opgesteld moet dus de rest van de mensheid maar binnen blijven zitten.
En zebra's? Tja, daar moet je ook niet van uitgaan dat je daar voorrang krijgt en kom je van rechts.. ga er vooral vanuit dat die auto zonder voorrang gewoon door rijdt... Of beter nog blijf thuis.

In dit geval extra triest dat het een 18 jarige betreft, die zou aanzienlijk beter moeten weten, jochie of meisje van 12 zou ik nog beetje hebben kunnen snappen, maar 18?? Ieder jaar weer zitten er op de SEH ook heel veel mensen die zelf echt niet aan vuurwerk hebben gezeten maar er wel door gewond zijn geraakt. Heb vrienden die bang zijn voor vuurwerk, waar ook gewoon door jongeren vuurwerk nar wordt gegooid, is toch gewoon schandalig? Je gooit geen vuurwerk, naar mensen, dieren of in andermans tuin/brievenbus of wat dan ook.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:39

Wat schokkend dat sommigen de vrouw met de paarden de schuld geven :oo
Die doet niets fout, ik moet ook maar niet meer oversteken in de avond want ik weet dat de kans dan grotee is dat mensen dronken achter het stuur zitten? Komop zeg.
Vuurwerk naar levende wezens gooien is bij weten altijd al illegaal overigens en zo niet is dat alsnog enorm asociaal ook met oudjaar.

Verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren.

Goner
Berichten: 296
Geregistreerd: 12-06-16

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:57

Ik heb niet het hele topic gelezen, daar verontschuldig ik me al vast voor.

Waarom gooide dat meisje überhaupt met vuurwerk? Daar hoor je niet mee naar mensen/dieren/andere dingen te gooien. Die zijn er om neer te leggen en zelf hard weg te rennen.
Ik vind het verschrikkelijk voor de eigenaar. Op die manier het jaar beginnen en dan ook nog eens allebei de paarden verliezen? Bah.
18 jaar? Ik ben nog geen 18 maar toch weet ik, en veel van mijn leeftijdgenootjes, dat je nooit, maar dan ook nooit vuurwerk naar een een mens of een dier moet gooien.
Dit is voor alle partijen vervelend, maar met dat meisje heb ik absoluut geen medelijden.

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:36

bruintje123 schreef:
Dan wordt het misschien eens hoog tijd dat we de volwassen leeftijd weer naar 21 zetten.
Maar ook dan pas auto rijden. Stemmen, drinken, enz.

Nee aanpakken zo'n dom wicht.
Door haar zijn er twee paarden dood en een vrouw ernstig gewond.
Daar mag ze echt wel de gevolgen van ondervinden.

Het staat buiten kijf dat die meid hiervoor een gepaste straf zou moeten krijgen. Dat is namelijk niet zwart-wit, maar gewoon fout en dat zou ieder weldenkend mens, ook van die leeftijd, moeten weten.

Verder weten gelukkig de meeste mensen, jongeren en kinderen dat dergelijk gedrag ontoelaatbaar en gevaarlijk is. De mensen die dat niet inzien of dat niets kan schelen zou wat meer inlevingsvermogen en empathie moeten worden bijgebracht...
Blijft een verdrietig gebeuren. :(

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:35

Ik vind ook dat de eigenaresse van de paarden niets fout heeft gedaan.
Ik vind dat het meisje die vuurwerk bleef gooien voor alle financiële schade moet opdragen. Ziekenhuiskosten, auto en de twee paarden.


Ze moeten het misbruik van vuurwerk veel harder aanpakken.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Vuurwerk jaagt paarden de dood in op snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:25

Het is een afschuwelijk ongeval!! De eigenaresse heeft hier absoluut geen schuld aan (dat lees ik ook nergens overigens), de vuurwerkgooier is natuurlijk de verantwoordelijke voor dit hele drama!

Ik ben het er ook mee eens dat je rond oud en nieuw beter niet met je paard naar buiten kan gaan. Iedereen blijft maar roepen dat het de wet is dat er niet meer afgestoken mag worden, dat is ook zo! Maar ik pas mij liever aan voor het welzijn van mijn dier/mij zelf/mijn omgeving dan maar domweg denken dat vuurwerk gooien niet meer mag.
Iedereen weet dat er van die "helden" zijn die het prachtig vinden om dieren te terroriseren of om op te blazen.
Mijn hond aangelijnd (ook al is hij niet bang, je weet maar nooit wat vuurwerkgooiende jeugd doet), mijn paard niet van het erf af. Ook hier is het sinds gisteren pas weer rustig.

Helaas is de wereld zo geworden dat je voor je zelf moet gaan bedenken of het wel of niet verstandig is om dingen te gaan ondernemen. Als dat betekend dat je dingen die je graag wil doen niet kan, dan is dat zo. Waarom dan toch het risico nemen? Laten we hier allemaal wat van "leren" en beseffen dat (al sta je in je recht) je dingen soms beter even niet kan doen.. Maar goed, dat is mijn mening..

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:34

SVRL schreef:
Sorry, maar vuurwerk mag enkel op oudejaarsavond rond middernacht, niet ervoor, niet erna. Dat ik op dat excacte moment rekening moet houden met feestvierders, geen probleem. Maar niet dagen ervoor en dagen erna. Wie dan vuurwerk afsteekt is illegaal bezig en altijd in fout.

Dat het illegaal is, wil niet zeggen dat je er geen rekening mee hoeft te houden.

Zonder licht rondfietsen is ook illegaal, maar als automobilist kom je nu eenmaal fietsers zonder licht tegen, en ook dan ben je verplicht om die zoveel mogelijk van je motorkap af te houden. Dat laatste staat volledig los van de vraag of wat die fietsers doen nu wel of niet legaal is.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:34

Sjolvir schreef:
En zebra's? Tja, daar moet je ook niet van uitgaan dat je daar voorrang krijgt en kom je van rechts.. ga er vooral vanuit dat die auto zonder voorrang gewoon door rijdt... Of beter nog blijf thuis.


Maar toch hè, neem ik aan dat je wel even links - rechts kijkt voordat je het zebra pad oversteekt. Natuurlijk moet men stoppen, maar ik kijk altijd wel even uit. Het lijkt mij ook dat je de deuren/auto/fiets op slot zet als je ergens bent. En denk even in nuances, direct gaan roepen dat je dan helemaal niet meer naar buiten kunt is natuurlijk ook een beetje overdreven.

Net zoals ik een blokje om fiets als er een grote groep jongeren/mannen ergens staat in het donker en ik er langs moet. Nee ze mogen mij niet aanranden of lastig vallen, maar ik ga het ook echt niet opzoeken!

Het is altijd voor jezelf verstandig om na te gaan of iets verstandig is ja of nee. Helaas leven we niet in een perfecte wereld waar iedereen zich aan de regels houdt. We zitten met veel mensen op een klein stukje aarde en helaas zitten er veel rotte appels tussen. Anders hadden we ook geen rechtssysteem/gevangenis nodig gehad.

Ik lees ook nergens dat de eigenaresse hier schuld aan heeft, een ongeluk zit in een klein hoekje, helemaal met levende dieren.