Paard slaat op hol door vuurwerk en rent gewond in beek

Moderators: Muiz, NadjaNadja, Dani, Firelight, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Paard slaat op hol door vuurwerk en rent gewond in beek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:24 Tip de Nieuwsredactie

www.hln.be
Welzijn
Ingezonden door Mist

In Aalst heeft de vrijwillige brandweer van Erembodegem op nieuwjaarsochtend een paard gered. Het onfortuinlijke dier belandde in de Molenbeek die langs de Lindenstraat loopt. "Prince viel de afgelopen nacht in de beek nadat het op hol was geslagen door het vuurwerk. Rond 1 uur ben ik mijn paard nog gaan zoeken, maar zonder resultaat. Toen ik hem vanmorgen rond 8.30 uur vond, was hij al enorm verzwakt", zegt eigenaar Willy Godaert.

Met behulp van een stevige brandslang en de tractor van Willy kon het paard alsnog op het droge worden getrokken. Het dier liep een ernstige wonde op doordat een deel van de omheining in zijn lichaam werd gespiest. Het paard was zwaar onderkoeld en hevig aan het bloeden, maar zou volgens de dierenarts volledig herstellen.

Ayasha
Blogger

Re: Paard slaat op hol door vuurwerk en rent gewond in beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:26

Welke idioot gaat ook gewoon naar huis als ie z'n paard niet vindt. Het eerste wat je doet als er een beek langs je weide loopt is daar even zoeken lijkt me. :n

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:30

Ik vind het ook wel raar klinken, gewoon maar naar huis gaan.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:42

Ik ken de situatie niet, maar als er vuurwerk dichtbij je paarden kan zijn, waarom die dieren dan daar laten met Oud&Nieuw? En dan zo dom zijn om niet verder te zoeken als je er één kwijt bent....

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

SVRL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:07

Jetta schreef:
Ik ken de situatie niet, maar als er vuurwerk dichtbij je paarden kan zijn, waarom die dieren dan daar laten met Oud&Nieuw? En dan zo dom zijn om niet verder te zoeken als je er één kwijt bent....

Je moet ook nog weten dat ze dichtbij je paarden gaan knallen hé. Hier waren ze al voor kerst aan het repeteren. Donderdag had de voetbalclub, waar mijn paarden naast staan, hun laatste training. Ik huur de wei vd club, zij hebben mijn contact gegevens, maar men vond het niet nodig om mij te laten weten dat er geknald ging worden. Ik was gelukkig thuis en omdat er niet continu geknald werd, bleven de paarden redelijk rustig. Zaterdag nacht stonden ze in hun paddock en werd er hier heftig geknald. Op de wei leek het rustiger, dus wilde ik hen opnieuw daar zetten, maar toen zag ik een idioot vlak aan mijn wei vuurpijlen afschieten. Ik heb al met een aantal mensen die op die wijk wonen gesproken, maar ook zij vinden het blijkbaar niet nodig om mij op voorhand te waarschuwen. Snap trouwens niet waarom er iemand aan mijn wei pijlen komt afschieten, alle huizen daar hebben een grote tuin en er is plek genoeg aan de andere kant om pijlen af te schieten.

Dat je je paard niet gaat zoeken, dat snap ik trouwens ook niet. Ik zou niet kunnen slapen tot ik mijn beestje gevonden heb.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:19

Ayasha schreef:
Welke idioot gaat ook gewoon naar huis als ie z'n paard niet vindt. Het eerste wat je doet als er een beek langs je weide loopt is daar even zoeken lijkt me. :n

Onbegrijpelijk :n

Beestje heeft geluk dat het nog leeft.
Hopelijk herstelt het arme dier goed :(:)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie