Van Royal Ascot winnaar naar para-dressuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Van Royal Ascot winnaar naar para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-16 11:53

Bokt.nl / Horse&Hound
Parasport

Voormalig Royal Ascot winnaar Namibian heeft zich gekwalificeerd voor de nationale para-dressuur kampioenschappen in Groot-Brittannië. De Engels volbloed Namibian won de Queen’s Vase op Ascot in 2011 en heeft zich nu voor de tweede keer sinds zijn carrièreswitch geplaatst voor de nationale para-dressuurkampioenschappen. Hij liep ruim € 80.000 op de renbaan en daarna werd hij omgeschoold tot dressuurpaard. Hij wordt nu gereden door de Britse para-amazone Julie Frizzell en het duo heeft zich in slechts drie wedstrijden weten te kwalificeren voor de para-dressuur winterkampioenschappen van Leicestershire. "Hij is beetje een diva, maar ik heb me nooit onveilig gevoeld op hem," vertelde Frizzell aan Horse & Hound. "Hij is een beetje een ongeduldige leerling en leert alles heel snel. Ik moet hem in rust nieuwe dingen aanleren, maar als hij het eenmaal onder de knie heeft, dan is het ook meteen goed."

Frizzell is een Grade IV ruiter en heeft al een aantal para-titels op jaar naam staan. Ze kwam 'Barney', zoals Namibian nu heet, per toeval tegen. Ze zag hem lopen tijdens een clinic en toen het paard afkomstig bleek te zijn van het Godolphin Rehoming Centre nam ze contact op. Ze bleken een goede match te zijn. "Ik ben zeer gelukkig met hem", aldus Frizzell.

Riel

Re: Van Royal Ascot winnaar naar para-dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 11:56

Engelse volbloeds zijn zalige paarden! Ik wens de combi Frizzell en Barney veel succes!

benbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:03

Een mooi verhaal. Op de site van Pedigree Query staat een foto van Namibian met Julie Frizzell.
Hij is een zoon van de goede dekhengst Cape Cross, die vorig jaar met pensioen ging.
Heel veel succes!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 15:02

Wat knap dat een renpaard omgeschoold kan worden tot dressuur paard en nu in de para dressuur ingezet kan worden.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:26

Engels volbloeden kunnen alles! Meest veelzeidige paarden :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:11

classic_life schreef:

Spreekt hier een fan? *D

Ik vind dat dus zelf erg leuk aan Bokt. Ik weet helemaal niets van Engels volbloed en via zo'n nieuwsbericht prikkelt me dat om er eens op te googlen. Nooit te oud om te leren. Dat heb ik wel vaker adhv topics of nieuwsberichten.

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:36

Leuk zeg!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 05:45

pien_2010 schreef:
classic_life schreef:

Spreekt hier een fan? *D

Ik vind dat dus zelf erg leuk aan Bokt. Ik weet helemaal niets van Engels volbloed en via zo'n nieuwsbericht prikkelt me dat om er eens op te googlen. Nooit te oud om te leren. Dat heb ik wel vaker adhv topics of nieuwsberichten.

Ik heb een stal vol met engels volbloeden ;)
Hier Australie worden ze voor van alles gebruikt nadat ze klaar zijn met koersen. Van top sport paarden tot kinder paarden en ze worden zelfs gebruikt voor gehandicapte rijders en rijscholen. Ze kunnen het allemaal, natuurlijk is iedere volbloed anders dan een andere maar over het algemeen zijn het de meest veelzeidige paarden. Een van mij volbloeden heeft het goed gedaan op de baan als renpaard en doet het nu super in de endurance maar hij kan ook onwijs goed springen en doet het niet slecht in de dressuur.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 06:51

Wat een leuk verhaal, hier word ik blij van :D